Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthomeopati
Läst 1273 ggr
[Jeremina]
0

Homeopati

Jag har i många år hållit på med homeopati men jobbar inte med det. Dock har jag smmarbetat med en homeopat. Det konstiga är att jag nästan alltid kan hjälpa släkt och vänner och djur men mycket sällan mig själv.

Någon som upplevt samma?

Vänligen Jeremina! Glad

korseett
0

sån är jag med healingen. Det är väl så att när man kan en terapeutisk syssla så kan man alldeles för mycket så att man inte klarar att sålla för att kunna hjälpa sig själv

Hoppfull
0

Jag tror även att att det handlar om att man inte har den distans som krävs för att kunna hjälpa sig själv. Och det är kanske så det ska vara… tänkt om vi vore så objektiva så att vi såg oss själva utifrån.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Naturligtvis11
0

#2 Det är precis det jag förstått att jag behöver göra, bland annat. Att vara objektiv och se mig själv utifrån alltså… Jag hjälper andra att må bättre, och kan aldrig vara tyst med goda råd om ditt och datt, men hittils har jag långa perioder varit slarvig med mig själv. Tills nyligen faktiskt,  när jag fick upp ögonen för vad jag håller på med. Hmmm. Foten i munnen

Hoppfull
0

#3 Hehehe, ja det är en bra träning! Men vi har inte det seendet automatiskt på oss själva som vi ofta har på andra och därför tror jag att vi ofta missar våra egna behov.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[asamaria]
0

Hej Jeremina!

Hur går det med boken? Du har skrivit många inlägg idagFlört

Jag har väldigt svårt att behandla mig själv med kraniosakral terapi. Det går till en viss gräns. Akupunktur och homeopati kan jag däremot hjälpa mig själv med.

Kram Åsa

[Jeremina]
0

Hej själv Åsa!

Jag kände att jag ville skriva på en annan sajt men lite på Ön med för det är lite dåligt drag i bokskrivandet.

Mycket för att jag var tungen att skaffa nya läsglasögon för att ha när sitter vid den bärbara datorn…….Kram Jeremina! Glad

ChallisQ
0

Jag upplever också att det är svårt att behandla mig själv och mina egna djur. Akut behandling går bra men konstitutionellt, som kräver att man ska se till helheten är svårt. Jag brukar alltid rådfråga kollegor när det gäller någon närstående. För jag tycker att jag får förutfattade meningar om varför dom mår som dom mår osv, just för att jag känner dom så väl.

Sen är det ju så att dom som jobbar med alternativa behandlingsformer har en tendens att sätta sig själv sist och dra på sig en massa åkommor när dom lägger all tid på sina patienter istället för att ta några behandlingar själv. Känns det igen? Flört

[Jeremina]
0

#7 Det känns verkligen igen…tack för det! Glad

mayolica
0

Jag har hjälp av healing för egen del,men känner att det behöver kompletteras med att få ta emot från andra ibland.Särskilt om jag mår väldigt dåligt är det svårt att få till nån bra healing själv.

Glad

~ mayolica ~

ChallisQ
0

Kanske kan det vara så att det är universums sätt att få oss att sammarbeta och hjälpa varandra…

Bara en tanke så här på natten Flört