Djurhomeopater
Hej!
Jag är djurhomeopat och vill bara kolla med er hur många av er som vet om att djurhomeopati finns och att förutom rent fysiska problem så kan man även behandla tex protestkissning inomhus, aggressivt beteende, rädslor mm?
Det verkar som om även dom som håller på med/är intresserade av alternativa behandlingar inte vet att det finns speciellt utbildade djurhomeopater och det är kanske något vårat förbund RKDH måste jobba på att få ut info om.
Jodå jag vet allt om att det finns djurhomepater. kruxet är väl att ni är så få så det finns många vita fläckar på kartan och en del vill inte åka hur långt som helst med sitt djur. Så tror jag det är.
Men att marknadsföra sig är ju aldrig fel. Se hänger det ju på den enskilde utövaren, som alltid, om den gör att bra jobb sprider det sig och är den bästa reklamen.

Så bra att du skriver om det här då om ni känner er osynliga! 
Det kanske är något som ni behöver jobba på precis som du påpekar.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har läst att det finns djurhomeopater men jag tror att det kan finnas många som inte känner till det , så visst kan det vara bra att ni talar om att ni finns.

~ mayolica ~

Ja, vi är ju bara ett 50-tal i hela Sverige som är diplomerade och har gått en tvåårig utbildning och vårat förbund www.rkdh.org har inte så mycket resurser för att marknadsföra att djurhomeopater finns och vad vi kan hjälpa till med.
Jag ska nu i vår vara med i en hästtidning och i helgen ska jag stå på en mässa men det är ju som med många andra egenföretagare svårt att få ihop det ekonomiskt om ingen vet om att man finns 
Det är så tråkigt att höra att människor avlivat sin katt för att den protestkissar eller sin hund för att den anses aggressiv när jag vet att homeopati kanske hade hjälpt 
ja marknadsföra sig är svårt. Jag själv satsar mycket på nätannonser.

Ja det har jag också gjort, det finns ju många ställen som det är gratis på 
Jag har också en hemsida som jag är väldigt stolt över
www.whiteday.se
Men folk måste ju veta att djurhomeopater finns för att överhuvudtaget börja leta efter oss.
Min man jobbar med bla akupunktur, massage, zonterapi, Qigong mm och han har varit en del i pressen och det ger faktiskt en del jobb så jag tänkte att jag skulle skriva lite artiklar och så så kanske det kommer ut mer.
Jag har också nyligen påbörjat ett samarbete med ett katthem för att hjälpa några katter bli av med rädslor mm. Det gör jag förstås gratis men jag hoppas på att dom nya ägarna till katterna vill fortsätta behandla sen 
Ja de tär ju bra att skriva med vad som du kan hjälpa till med så det finns specat för många kan ju inte tro att vissa saker går att fixas till genom homeopati. Snålskjuts på guben är inte dumt

jodå, jag vet om att ni finns, men toppen att du påminner oss om det, jag vet oxå att ni kan vara till stor hjälp
många altbehandlingar praktiseras ju även på djur med mycket gott resultat.
mina katter och hundar jag har haft har fått både massage, healing, och akupressur med gott resultat, även sett det på hästar.
Lycka till i ditt arbete/lena

ChallisQ, Du har väl sett den här tråden? 

Hoppfull nej den hade jag missat. Tack så mycket för tipset! Ska genast se till att jag hamnar in där 

Hej ChallisQ vAD TREVLIGT MED EN DJURKOMMUNIKATÖR! ÄLSKAR SJÄLV ALLA DJUR..Skulle behöva hjälp med en skotträdd hund 11 år. Bor i alingsås. Kan du rekommendera någon,inklusive dig,men vill gärna ha någon närmare… Vad tar du för en behandling? VI HAR JU VÄNNER I STOCKHOLM SOM VI SKULLE KUNNA BESÖKA…MEN DET ÄR VÄL LÅNGT… HÄLSNINGAR
ASTRID.
Jodå jag vet att det finns djurhomeopater, men kruxet är väl att vi lever i ett avlångt land, och om man bor här uppe i norr så är dom sällsynta. Hoppas i alla fall att dom skall etablera sig här också.
Välkommen in til oss ChallisQ!
Vi kanske kunde ha en specialavdelning för alternativa behandlingar för djur? Vad tycker ni andra, och du, om det? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Det tycker jag låter som en väldigt god idé Tuvan! Det är många djurälskande djurägare härinne så det vore säkert uppskattat.
#13 låter som en bra idé

#13 det Tuvan tycker jag är en mycket bra ide, har hjälpt mina djur med altbehandlingar, med bra resultat.
"13" Skulle uppskattas mycket Mycket bra ide Tuvan/ Astrid

attvaraell: Jag jobbar även på distans, i första hand med homeopati men även en del med djurkommunikation. På www.rkdh.org under Djurhomeopater hittar du dom som är diplomerade från dom skolor som jag anser är seriösa. Det är en tvåårig utbildning där man även läser veterinärmedicin.
Men om du vill ha hjälp av mig så skriv ett meddelande privat till mig eller gå in på min hemsida www.whiteday.se och maila därifrån 
Tuva-Lena: Jag tycker det är en superbra idé!
Sagt och gjort. Nu är du Medarbetare ChallisQ!
Välkommen till oss! Du är efterlängtad!
Kikade på rkdh under utbildning. På den skolan, http://www.nmf.se/_privat/nmf.htm, jag gick fanns det även utbildning för att bli smådjursterapeut, man läser basmedicin smådjur, homeopati, irisdiagnostik, massage och akupunktur.. Det fanns ingen länk över skolan. Är det någon utbildning du känner till.

Jag känner inte till just den utbildningen men där läser man ju lite om flera ämnen. Den utbildning jag har gått, hos Svenskt Center för Klassisk Homeopati, har enbart fokuserat på homeopati och sen har vi även läst veterinärmedicin. Jag har läst i stort sett heltid i 2år.
Nu har RKDH tagit över just den utbildningen och sen finns det också en utbildning på Arkanum www.arcanum-utbildning.se
Det är dom enda, så vitt jag vet, som helt inriktar sig på homeopati för djur under en så lång utbildning.
Intressant med djurhomeopati.. Vore något att prova.. Men antar att det kostar en del..
Ja, det är inte många som vet om det men jag har behandlat mina och familjens djur i många år. Det är lättare många ggr då djuren inte har förutfattade meningar…

Soffe: Jag tar 700kr för första konsultationen som tar ca 2 timmar, då ingår medel och uppföljning per telefon och även nästa dos. (alltså ca 3 månaders behandling).
Sen tar jag 400kr/uppföljning efter det. Och 500kr för akutbesök.
Om det är dyrt eller inte får var och en bedöma 
Jeremina: Javisst, det funkar kanon 
#24 Nä det låter inte så farligt ;-) Vart finns du i detta avlånga land då?

I Stockholm, men jag jobbar även en del på distans 
Skicka ett pm till mig så kan vi prata vidare om du vill.
Okej.. Ja kommer jag på mer frågor så får du PM :-) Tycker det är ett intressant ämne :-)

Du får gärna fråga på här! Jag menade bara att om du vill prata om att behandla ditt/dina djur så får du gärna skicka PM 
Jag har behandlat djur med min medicinska laser faktiskt. Både hästar och hundar, med mycket goda resultat. Efter det har jag masserat dem. Det är som du säger Challis, djur har inga förutfattade meningar utan tar emot behandlingen med tacksamhet. 
Apropå det: såg ni "Mannen som talar med hundar" i måndags? En stackars hund som var hypernervös inför allt och alla - skräckslagen rent ut sagt. Man gav henne akupunktur och hon slappnade av direkt, och somnade till och med. Hon som aldrig hade kunnat slappna av bland människor tidigare! Dessutom rehabiliterades hon i flocken som Ceasar Millan har som terapiflock för vilsna hundar. Jag grät nästan av lycka när jag såg hennes framsteg. 

Ja det såg jag, det var underbart
Hur avslappnad hon blev av akupunkturen, fantastiskt!
Men, med risk för att framhäva mig själv (eller homeopatin egentligen
), så är jag säker på att om dom gett homeopati också, antagligen ett medel som heter Aconitum som man använder till djur som upplevt trauma, så skulle hennes rehabiliteringstakt halverats.
Hoppas vi får se mer alternativa behandlingsmetoder i kommande program. Om Ceasar Millan använder sig av det så blir det lite mera "rumsrent" 

Det här är mycket intressant, vi har en veterinär i familjen och många djurägare runt oss så det här kan jag se som ett bra alternativ/komplement
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#28 Förstod det