Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 883 ggr
april4
0

Dagens ord 19/4-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GÅVAN AV ENSAMHET

Det finns stunder då vi inte vill något annat än att vara ensamma. Respektera dessa tillfällen

- författare okänd

Clary
0

Jag älskar mina stunder i ensamhet, har verkligen behov av det.

Tack aprillan

Medarbetare på Feng Shui och Indien

april4
0

Så lite så Clary. Jag har ett enormt ensamhetsbehov. Om jag inte får den biten tillgodosedd, då får jag nästan panik och det känns som om jag skall kvävas.

Clary
0

Visst är det skönt att veta att man trivs så bra med sig själv. Den bästa stunden är nog på morgonen när jag kan ta min kaffekopp och smita ut ensam och bara vara men tyvärr finns det någon som är lika morgonpigg som jag. En cykeltur i ensamhet är också skönt då är jag garanterat själv Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

bettin65
0

Du låter nästan som mig blir det för mycket folk omkring mig så kan jag lätt tappa fattningen om jag inte har räknat med det vill säga.

Men å andra sidan vill man ju inte alltid vara ensam…….

april4
0

#4 Nej, det vill man ju inte. Men stunder av ensamhet är skönt, fast jag trivs att vara ensam annars oxå, har valt det som min livstil.

Har mycket fok omkring om dagarna på jobbet, så det är himla skönt att komma hem efter jobbet och bara koppla av. Har inga problem att få tiden att gå, tvärtom. Därmot om jag skulle ha mycket folk även hemma efter jobbet, skulle jag nog bli ganska stressad.

bettin65
0

Håller med men jag har det nästan tvärt om mycket folk hemma på kvällarna speciellt på helger

medan på dagarna är jag ensam med jag behöver den studen för att må bra Så jag förstår dig April……..Glad

diaz55
0

jag är en liten ensamvarg, har aldrig kännt mig obekväm med att vara ensam stundvis, men liksom vargen är jag ett flockdjur och trivs i min flockFlört

tack för dagens ord Aprillan, kram till dig vännen/lena

korseett
0

jag behöver också stunder av ensamhet men ibland kan det bli för mycket och då längtar jag ut till likasinnade

Tiia
0

Jag har ett stort ensamhetsbehov.

Indiania
0

Jag behöver stunder av ensamhet, det är en slags frihet för mig.

Behöver också träffa andra för att känna samvaro och gemenskap.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

Även jag har stort behov att få vara ifred. Men det tog långt upp i vuxen ålder för mig att inse det!

Så tack för kloka ord som vanligt april!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

april4
0

Tack själv HoppisGlad

attvaraellerintevara
0

Tänk…lufsa i skogen när jag känner för det och det gör jag ofta..med hunden och bara vara,detta är skööönt!) AstridFlört