problemlösning
Nu behöver jag er samlade klokskap.
Jag jobbar ju med lymdränage och massage i huvud och ansikte så jag har ju jobbat med mig själv en hel del men utan resultat. Mitt huvud har svullnat och en bit neråt, precis alla muskler som sitter på huvudet är ömma. Min teori är att det är den extra vätskan som gör att musklerna ömmar så och ger huvudvärk med. Men varför svullnar det längst upp och inte längre ner som i fötterna eller för den del fingrarna som brukar vara det vanliga på mig?
Jag ser inte skogen för alla träd
Kan det inte vara så att den extra vätska du pratar om har lossat och rört på sej efter dina behandlingar? Jag kan ju bara komma med en gissning,hoppas att det kommer in någon som är lite mer expert på sånt.
~ mayolica ~
jag tror inte att den har lossnat för jag är lika stor, får märken av glasögonen i tinningen och på näsan, inte heller kissar jag mer och svettas gör jag ju ytterst lite pga Sjögrens syndrom
Det är väldigt svårt att säga varför du har fått detta just nu, även om det börjar bli sommar och svullnader brukar bli värre när det är varmare. Men när det sitter i ansiktet så brukar lungorna vara inblandade enligt kinesisk medicin, så jag skulle föreslå att du i tillägg till allt annat du gör och får tips om här lägger till en andningsövning: andas in djupt ner i buken till 2 fingerbredder under naveln,låt magen röra sig utåt, andas ut och låt magen röra sig inåt. Andas både in och ut genom näsan. Andningsövningen bör göras minst 15 minuter per gång, och under denna tid lägger du in 4 andetag: andas in - svanka, andas ut - tryck ryggen utåt.
Hoppas du får ordning på det 
Korseett, skulle det inte va bra att du gör en koll hos doktorn, så att du får veta vad det kan vara.
#3 de problem jag har med lungorna är att jag är torr i luftrören vilket beror på SS ,och blir ofta andfådd fast då är det väl mer hjärtat som inte orkar. Ska pröva övningen, tack
#4 har teletid med min doc på måndag då jag har en hel lista att gå igenom. Det här är en av bitarna som ska tas upp. Blir ju lite smått tokig när de/jag inte finner orsakerna
#5 ja, inte är det roligt inte, det förstår jag. Hoppas innerligt du får hjälp. Kram

För min del hör den typen av störningar ihop med min nacke, lymfan kan inte dränera ordentligt pga stopp i nacken. Och mina stopp är i stort känslomässiga blockeringar i min nacke. Ibland känns det som om huvudet är uppumpat med cykelpump, jag blir svullen och plufsig i ansiktet och lymfkanalerna i nacken värker.
Jag har inte kunnat få bort detta trots att jag kämpat i över 15 år men just nu hoppas jag på Gårdbäckarna som ju faktiskt kan lossa på sådant.
Jag får dock lättnad av den pyttelilla levaxindosen jag äter och det får mig även att misstänka att de skadade sköldisen när de opererade bort mina halsmandlar för över 20 år sedan.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#7 ja precis så känner jag det som med, som om det är uppumpat
. Nog för att jag vet att mycket kan stoppas upp i flaskhalsen nacken men även lymfan har du erfarenhet av alltså stoppas upp pga nackproblem.
Jag ska ringa och beställa tid hos Gårdbäcks nu för jag vet ju när jag ska opereras så det inte krockar. Imorgon får jag svar från nackröntgen med så då ringer jag efter det till dom.

#8 Ja, jag vet att för min del så störs lymfan när nacken blir sned. Det stänger ner lymfsystemet precis som blodflödet. Det blir säkert extra påtagligt för att själva lymfavloppet finns i samband med nacken, så när det täpper till där blir allt stopp.
Men jag har ju alltid problem med lymfan och huvudet i synnerhet. Vissa dagar ser jag ut som om jag fått stryk, ögonlocken är flera milimeter tjocka och värker som sjutton! Och under ögat stora påsar…Detta är ju i sin tur ett tecken på sköldkörtelproblem…
Nu skriver ju kishintai att störningar i lymfan beror på störningar i mage och mjälte så det finns säkert flera orsaker till denna störning. Dessutom är det en kota mitt i ryggen som styr lymfsystemet (om det är åttan eller nå't) och den hade jag så stort stopp i så Gårdbäckarna bara log. Men det har inte hjälpt för mig att få loss på just den biten…
Hoppas att du hittar vägar! Jag tror mycket på dessa cellminnesstopp. Om cirkulationen inte funkar pga sådant så hjälper ju inget annat heller.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.