Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1073 ggr
Soffe
0

Dagens Tarot 29/4

Jag får bara sådär en känsla av att nu är det dags att vakna.. Känns som att insikter behövs.. Vi behöver bli mer medvetna i vardagen.. Jag tror att det kan va viktigt att tänka på hur vi behandlar oss själva vi människor när det gäller hälsa, mat osv.. Viktigt är att vi tar hand om oss själva och ger oss själva kärlek.. Unna dig något riktigt bra ibland, även för eller med dina nära och kära.. Tänk vad mycket uppskattning man kan få och vad mkt det kan ge bara av att ge..

Tack för mig!

Indiania
0

DEt är en bra årstid att vakna upp på…………….DEt där med mat , vad vi stoppar i oss,tänker jag mera på nu än förr.

Jag unnade mig något riktigt bra i går utan dåligt samvete.Ibland får man uppmuntra sig sig själv lite.Och kärlek skall vi ge till oss själva ( också ) varje dag , eller hur Soffe?

Tackför bra insikter som du delar med dig! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Soffe
0

Ja att ge kärlek till sig själv är viktigt för att må bra innerst inne.. Det öppnar upp ens inre ljus som vi alla människor har.. Tror jag på iaf.. Även om ett mörker kan kännas när vi är sjuka, mår dåligt så finns väl ändå ett ljus någonstans inom oss..

Varsågod o Kram Indiania :-)

Hoppfull
0

Det är bra och viktiga tankar tycker jag med! Vi är ofta, eller jag ska jag väl säga, dåliga på att ta hand om oss. jag är iofs petig med mat men är dålig på att visa samma omsorg om mig själv osm jag försöker göra om andra.

Tack Soffe!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Varsågod Hoppis :-)

diaz55
0

Ja Soffe, du är ett ljus i dig själv, var så säker på detGlad

att älska mig själv och göra bra saker till mig själv, tror jag absolut är viktigt, har fått det till mig många ggr.

hur ska jag kunna älska andra i min närhet och göra bra saker för andra om jag inte kan göra det för mig själv, det rimmar inte, tycker jag?

kramis soffe o tackKyss

Soffe
0

Goe du Lena Skrattande Tack själv och Kraaam!

JILE
0

GladSå sant, men man ser att många har svårt med det. Man ska jobba tills man stupar för då är man duktig. Sett det själv här i min omgivning, att de som pressar sig själva fast de skulle behöva ta det lugnare, blir aviga på människor som gör precis tvärtemot.

Kram Jile

mayolica
0

Tack Soffe .Det stämmer nog att många är dåliga på att ta hand om oss själva,jag känner mej lite träffad det kanske är dags nu.

~ mayolica ~

Soffe
0

#8 Go for it mayolica Flört

april4
0

Jag är dålig på att ta hand om mig själv. Måste bättra mig, tack för dagens tänkvärda Soffe

Clary
0

Får införa en "ta hand om mig" dag i veckan, alltid en början Flört

Tack Soffe

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Soffe
0

Varsågoda Glad

MaMaMade
0

Visst är det så!

Kan dock vara svårt att ta tag i den där tiden man behöver. Yttre omständigheter påverkar en hel del o hur man redan mår. Här går allt i snigelfart nu o det gör ju att stressen blir ännu större då jag vill så mkt men åstadkommer hälften av vad jag brukar, en ond spiral…

Hoppfull
0

Ja, är man redan stressad är det ännu viktigare att verkligen ta sig en stund för sig själv. Om inte annat så bara för att få gå ut och sitta ifred och andas, eller ta ett bad utan att bli störd.

Man måste själv bryta den där eländiga spiralen och bestämma att -nej, nu är det jag som bestämmer här och jag är inget offer för omständigheter! Inte lätt men det går om man kämpar!

MaMaMade
0

Jo, det är därför jag tillåter mig att åka på pysselträffar ett par ggr/termin. Jag mår bra av att åka på ngt helt själv, utan fam. Den kroppsliga vården däremot…på dagarna är det så mkt annat man vill göra, särskilt den här årstiden. På kvällarna är man däckad.

Har märkt att många har väldigt svårt att sätta sig in i andras situationer. Många drar alla över en kam, anser att alla människor är likadana o därmed lika starka som dem själva. Så fungerar ju nu inte naturen o vår hjärna har i evolutionsteorins syn förstört mkt för våra fysiska kroppar. (Såg ett mkt intressant program om bl a det på…Discovery?…för några kvällar sedan.) Folk funderar för lite på det "ickefysiska livet"…man måste hitta en balans mellan allt.

Hoppfull
0

Jag tycker förstås att du skulle ta dig en stund för dig själv varje vecka. Det behöver inte vara så avancerat eller stort.

Den är svårfångad den där berömda balansen Glad jag tror att alla som har familj sliter och kämpar med den, så du är i gott sällskap i alla fall.