Dagens Tarot 5/5
Glöm inte bort dig själv.. Glöm inte att stanna upp ibland och reflektera, lyssna inåt.. Försök att inte leta efter svar från andra, utan lita till din inre visdom som finns inom oss alla.. De bästa svaren tror jag egentligen finns inom oss, men vi vågar inte lita på att vi har det, vi tycker att det är lättare att fråga andra.. Sen tror jag självdistans är viktigt oxå.. Att kunna släppa loss, se sig själv på ett annorlunda vis som vi kanske inte gör vardagligen.. Varför inte prova att skoja om dig själv, det är som terapi, iaf för mig är det så.. Och.. Viktigt är nog oxå att inte gå in för mkt i sig själv som i ett litet skal från omvärlden.. Ibland behöver vi känna oss fria både från oss själva och från omvärlden, tror jag iaf..
Tack för mig!

Att skratta åt sig själv skadar definitivt inte och för mycket navelskåderi är inte heller bra om man gräver ner sig för djupt för länge. Svaren finns alltid inom en själv, gäller bara att hitta dem och lyssna!
Tack Soffe!
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Visst är det så Clary.. Tack själv :-)

Tack Soffe!
Jag har varit väldigt dålig på att kunna skämta om mig själv, har tagit hela livet på blodigt allvar… men nu mer är jag inte alls sådan längre. Det är som du säger viktigt med självdistans… att kunna le åt sig själv och bjuda på sig själv.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Sant Hoppis! Tack själv :-)
Tack Soffe Det är lätt att glömma sej själv och tänka på andra.

~ mayolica ~
Japp.. Varsågod mayolica :-)
Tack Soffe.
precis vad jag behövde. Ha en fin och skön dag.
Kram
Var rädda om varandra
Tack signemo! Detsamma
Kram

Kramis soffe, har inte hunnit läsa ditt budskap förrän nu.
ja nog tror jag som du, att alla svar finns inom oss själva, och som du skrev, vågar vi inte riktigt tro på det ibland, utan vill ha det bekräftat av någon annan.
men jag har blivigt ganska duktig på att bekräfta mig själv, vad jag tycker och vill, och blir ibland lite putt när jag får höra, du tror väl att du vet allt
, Nej, brukar jag säga, men jag vet en hel del om livet.
att skoja och skratta åt mig själv tycker jag inte är svårt, det bjuder jag på, brukar jag säga.
Tack för dagens budskap vännen.
Så mycket kloka ord!
Naturligtvis känns det skönt att bli bekräftad av andra, men inte som ett "levebröd".
Jag är en ganska vimsig person och gör många, många knäppa grejer. Men jag skäms inte för att jag är jag, och tokigheter som jag hamnar i brukar jag berätta och man kan skratta gott åt det. Tror det beror på att jag har accepterat mig själv.
Ni alla är en härlig grupp - tack för att NI finns!
Håller med alla tidigare talare. Tack för dagens tarot Soffe.
Så trevligt din sista mening låter shigne, tack för den. Även du ingår i den gruppen.
Tack själva! Det känns trevligt med dess budskap varje dag och att få läsa era fina ord tillbaka :-)
Kram

Håller med april shigne! Kul att du känner så om oss och som sagt, du är en del av den gruppen nu 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#10 jag kan bara hålla med dig shigne, detta är en mycket härlig och speciell grupp