Högt blodtryck.
Är det någon här som har något bra tips hur man skall kunna sänka sitt blodtryck på. Är glad över alla tips och råd.
Skall på vårdcentralen idag och ta trycket igen. Det är för högt trots medicinering som jag fått.
motion är väl det vanligaste rådet och något som jag märkt skillnad på . Fick sluta med medicinerna det året jag började jogga korta sträckor på mina promenader. Nu har jag högt igen för att jag inte motionerar så länge.
Akupunktur kan hjälpa till.
Stresshantering och även att jobba med sig själv
kostbyte har visst hjälpt en del med

Tack för dina svar #1#2
Jag har även fibromyalgi, så nogra joggingrundor orkar jag nog inte. Men tar promenader jag nästan dagligen. Jag äter russin i gröten för det har jag hört skall vara bra.
Har varit väldigt dålig en tid efter en gallop som gick fel, så jag fick göra en storbuk op för att de skulle göra en lagning i magen. Och hamnade på lasarettet i 5 v i stället för att få åka hem dagen därpå. Under hela den tiden jag låg på lasarettet så låg mitt blodtryck ganska lågt förutom på slutet då det började gå upp igen. Och då jag var på återbesök 1 månad efter min hemkost, så låg mitt blodtryck väldigt högt igen och då sattes medicin in igen. Hade högt innan op skall sägas med, så då medicinerade jag också. Jag har gått med i vikt under min tid som sjuk av min galla, redan innan op så jag har heller inte någon övervikt nu. Förut sa de ofta att det berödde på att jag hade lite övervikt som gjorde att mitt tryck var högt.
Har även astma så jag använder en del mediciner för det med. Kanske olika faktorer med medicnering för olika saker kan göra att mitt tryck blir högt.
Tar gärna imot fler råd och tips.

Det är knepigt detta med högt blodtryck. Jag har oxå högt, har fått högt under varje graviditet och efter den sista stannade trycket högt.
Personligen tror jag att mitt höga blodtryck beror på någon form av inre känslomässig stress som stressar systemet att gå för högt. Så jag jobbar med sådana behandlingar som tar hand om mina känslomässiga blockeringar.
Sedan får jag högt blodtryck av sned rygg/nacke. Varje gång jag varit hos kiropraktorn sjunker trycket men stiger igen när ryggen blir sned. Så även sådant påverkar.
Hoppas att du hittar några bra behandlingar, det tar förstås lite tid om man jobbar alternativmedicinskt men å andra sidan kan det ge varaktiga skillnader man inte kan få enbart med medicin.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#3 tja min lilla jogging var väl 50-100 meter ett par gånger under en runda på 4 km ca så det är inte mycket som behövs för at stärka hjärtat. Jag tror att om man går i olika intervalltakt också hjälper.

Jag kan säga om motion att mitt blodtryck stiger av motion och det gör mig ännu mer övertygad om det beror på inre stress och inte på fysiologiska saker. Men det är ju jag det
som vanligt… tvärtemot!
Ja skulle tro det om du motionerade för att du var tvungen, inte för att du kände glädje av att göra det.

Fast så var det inte… jag har alltid älskat att träna, gå på gympa osv var min hobby ända tills jag blev sjuk liksom afrikansk dans så det berodde inte på det.
jaha. nej då var det ju inte det.

Hehehe, det här är min kropp i ett nötskal… tvärtemot och ingen begriper riktigt varför…
du är kanske spegelvänd i energierna?

Inte enligt de som kollat (kinesolog, akupunktör, Gårdbäckarna mfl.) inte vad de kunnat se eller förstå i alla fall. Men kroppen reagerar ofta precis tvärtemot det förväntade både på mediciner och behandlingar och det är ju någonstans där som problemet sitter. den stora frågan är vad det är som gör att kroppen gör så här.
Största problemet är nog att du inte hittat ngn som kan genomföra
det arbete som krävs via "magnetism" och gensvarsspänning

#13????
Jag har skrivt lite om det förut,men om du vill kan jag ta det lite här oxå.?

Eller hänvisa till den tråden kanske? Om det inte är på någon annan sajt förstås…
Jo,det ligger på existens,men jag kan ta det lite kort här oxå!!!
du får gärna starta en ny tråd om det ämnet jamenvisst

Ja, starta en ny tråd eftersom detta är Britt-Maries tråd om blodtryck, men ämnet låter intressant.
Gensvarsspänning-omedveten kommunikation.
Gensvarsspänningen och dess respons bygger på ett högt medvetande.Metvetandet utgörs i sin tur av kunskap/erfarenhet
och intution.Flertalet av dessa är i sin tur förvärvade genom
inkarnation.
Vid en behandling mellan terapeut och klient sker alltid en omedveten kommunikation.Undermedvetet läser patienten
av de "redskap" som behandlaren har till sitt förfogande.
I all behandling måste det finnas en medvetenhet.
Om tex behandlaren inte tror på tidigare liv så kan
ingen större "läkning ske" om orsakkroppen på patienten skulle ligga på detta plan.(Saknas medvetenhet)
Magnetiskt arbete utgår från behandlarens själ och kommer
vara helt av avgörande för responsen i patienens själ.
Magnetisk arbete bygger inte på mysism,gudatro eller dylikt.
Magnetiskt arbete bygger på exakt "vetskap" därigenom
kan således gensvarsspänning ske.

Jag går på behandling och får hjälp av änglar som kanaliserar genom terapeut. Jag tror att de kan läsa av mig och gör så. Men orsaken till dessa konstiga reaktioner har vi inte funnit ännu.
Det är dock inga gudar eller änglar som ska "läsa av"

Kan du starta en ny tråd är du bussig?
Jag ?? Hur menar du då ??

En tråd som handlar om det du beskriver, om det är en behandlingsform eller vad det är, istället för att vi skriver i Britt-Maries tråd som handlar om henne höga blodtryck.
Jag trodde att du ville berätta mera om detta, det du hittills sagt är ju ganska knapphändigt men väldigt intressant, så det förtjänar en egen tråd.
okej,då förstår jag..hm..
Skrev ett inlägg nyss,men det verkar som det försvann,
kanske inte meningen att jag ska skriva om detta

Det vore synd om du inte gjorde tycker jag 
Har ett par patienter på akupunktur just nu,ska se om jag hinner
skriva ngt under tiden de har nålar.Jag vet att det kan "röra om lite"
Och lite svårt att ta in för de som healar.Men de kan jag ju bju på.

Ja gör det… vi ser gärna många olika behandlingsmetoder härinne så det är bara intressant! 

Hej igen!
Jag har inte varit in här nu på någon timme och jag ser att det kommit in en hel del intressant här.
Jag har ju också problem med rygg,nacke, axlar och har även diagnosen Fibromyalgi.
Jag har även astma. Och har haft sjukdomen Endometrios. Det var då mitt höga blodtyck började. Alla de behandlingar som jag fick för det, det tog hårt åt på mig både psykiskt och fysiskt.
Man kan ju som du skriver #5 ta en kort joggingrunda. Jag brukar även vara till badhus 1 gång i v. Men det har inte blivit av nu efter mina senaste operationer.
Tack för tipsen här.
Jag har aldrig haft besvär med högt blodtryck nånsin. Det kom som en chock när läkaren talade om att mitt blodtryck var på tok för högt.
Det visade sig att jag fick det tydligen i samma veva när min son gick bort. Hjärtrusningar och högt blodtryck och jag fick äta mediciner mot det i ca 1 år. Nu har jag repat mig från det, så slipper medicinen.
#32 sorg sätter sig runt hjärtat vännen så även om du repat dig så har du minnen kvar runt det som ska bort. Haka gärna på healingresan med Dinengel inne på healing om du känner för det. Där jobbar vi med att ta bort sådant.
kramis
Ja olika hjärtbesvär har jag hört har med sorg att göra. Även diabets kommer av sorg sa en duktig kvinna till mig, är det något som ni hört förut?
Kram
Tack korsett. Ska kika in på healing. Kramis tbx

Jag tror också mitt tryck kan beropå dels sjukdom och så att jag har gått igenom två sorger, som ännu ligger mig nära. Min mamma dog 2006 i April och min pappa dog August 07. Det har varit mycket sorger runt mig och min sambo en tid sommaren 05 dog min sambos bror. Djur som vi älskat har också ryckts bort från oss. Så allt har nog ett samband.
Stort tack för tipset korseett. Tror att det handlade om tajming nu för min del. Allt händer i rätt tid känns det som.
Det är kanske något för andra också att göra så nu gör jag en korsbefruktning mellan sajterna och hänvisar till Dinengels healingresa. Ni får själva avgöra om det känns rätt att följa med. För mig gjorde de det
[
](http://healing.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=07f210c4-78d0-4e38-9110-a9288fe21656)

#38 Jag tror det var tid för mig också att följa med på den resan 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Då är vi flera här inifrån nu 
Jag mår fortfarande jättebra efter healingen. Tänk att healing kan göra sån skillnad.

Igår fick jag ta emot ovanligt kraftfull healing, det var helcoolt och höll på väldigt länge! Är oxå piggare idag än jag varit tidigare i veckan.