Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettandligt-shamanism
Läst 4005 ggr
Hoppfull
0

Fullmåne

Mellan fredag och lördag är det fullmåne! En kraftig sådan har jag förstått. En av de fullmånar som betraktas som en andlig högtid inom Buddhismen.

Känner ni av att det är fullmåne på G? I så fall hur?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
0

Inte undra på att jag får en massa gjort då Flört brukar få extra energi när fullmånen är på G men har inte så mycket koll på månfaserna Skäms

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tiia
0

Jag brukar bli lite stingslig av mig,det är faktiskt lite olika.

Månen styr väl över vattnet,kan det bero på hur mycket vatten man har i kroppen,alltså hur man reagerar?

Hoppfull
0

Ja, åtminstone hur kroppen reagerar kan man ju tänka sig? Humöret verkar däremot vara väldigt individuellt, en del blir uppåt och lite speedade medan andra blir deppiga och ledsna och ännu andra ilskna som bin Glad

I vår familj ökar alltid konflikterna runt fullmåne. Alla är extra stingsliga och vi sover ofta illa, drömmer mardrömmar och är allmänt irriterade.

Clary
0

Har det värre när det är nymåne på gång, gråtmild, sur o grinig så tack o lov för fullmånen.  Mer vätska i kroppen, ja det känner jag av.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Branneli
0

Näää, inte medveten om detta.

april4
0

Jag märker ingen skillnad.

shigne
0

Har jag aldrig tänkt på, håller heller inte reda på månens gång. Men det är en intressant tanke - att vi påverkas är jag övertygad om, men inte hur.

Själv känns det som lite pirrigt, att nått är på G. Trött, märker att jag ger syrliga kommentarer etc. Det där ska jag kolla…

Hur gör ni andra - har ni full koll? Skriver ni nån slags dagbok eller vad?

Hoppfull
0

Hehehe, för min egen del var det någon som kommenterade kring fullmåne och då började jag kolla i almanackan när familjen och jag blev sura… och ungarna gick i sömnen, sov oroligt och drömde mardrömmar (då var den minsta under året!) och visst inföll det varenda månad! Så då började jag hålla lite koll för att vara beredd och kunna möta konflikterna bättre Glad

mayolica
0

Jag brukar få svårt att sova och få mer energi,man brukar oxå känna att healing blir kraftigare vid fullmåne.

~ mayolica ~

[asamaria]
0

Hmm, verkar som om min kvinnliga vecka infaller samtidigt som fullmånen. Undrar om mina hormoner har synkroniserats med fullmånen? Pust, då blir det inte mycket sömn för mig inteRynkar på näsan

Hoppfull
0

#10 det är inte så ovanligt faktiskt, endera den kvinnoveckan eller ägglossningen. Så du är i gott sällskap Flört

[asamaria]
0

#11 Men vad bra! Då kan vi tänka på varandra när vi sover så dåligt och blir på dåligt humör så kanske tillvaron blir lindrigareSkrattande Förresten behövs mitt humör just nu för att freda mig mot ett stort ego nära inpå migSkrikandes

Hoppfull
0

Aha så bra då, då kom fullmånen till undsättning Flört Kan vara knepigt med människor med stora egon!

[asamaria]
0

Jo tack! Har levt med olika egon hela livet. Det här egot är lite bråkig i en viss situation som jag vet att jag måste ta mig igenom, men det fattar inte egot. Har blivit så rädd för alla dessa sågningar och negativitet. Blev så påverkad, men så känner jag inte nu. Känner mig taggad och förbannad. Ska göra en liten undanmanöver så att jag slipper den värsta negativiteten. Har faktiskt börja tänka strategiskt den sista tiden vilket verkligen inte är min starka sida så jag utvecklar sidor jag inte visste att jag behövdeGlad Månenergin och hormonerna kommer väl till pass just nu.

Hoppfull
0

Usch ja, jag har oxå levt och lever i viss mån med stora egon i min omgivning. Jag fattar ju att jag fått alla dem för att jag ska lära mig hantera sådant. Jag har oxå varit rädd för den typen av sågningar som du säger och inte klarat att stå upp för mig själv som jag skulle behövt. Nu plötsligt efter Gårdbäckarnas behandling så kommer det helt automatiskt. Det är ganska häftigt!

Lycka till nu i mötena!

mayolica
0

#10 Här är en till som är med i "kvinnoklubben" Jag har faktiskt funderat över det ett tag och det verkar vara vanligt. Jag tror att det hör ihop på något naturligt sätt. Månen sägs ju påverka våra kroppsvätskor och att chakrana blir större mm"vi är ju en del av universum".

~ mayolica ~

Hoppfull
0

#16 Ja det är ganska vanligt bland de jag frågat. Tror oxå det har att göra med naturen och dragningskraften.

[asamaria]
0

Det här med att jag känner av månens dragningskraft har nyligen börjat för min del så det har hänt en hel del med mitt inre. Och så sen det här med mensen och månens dragningskraft är rätt intressant. Får väl se vad jag kommer att lära mig av det här framöver.

Hoppfull
0

Det är så himla intressant när det händer saker… fast oftast uppskattar man dem inte förrän de lagt sig. Själva processen är ju ganska jobbig, åtminstone har jag upplevt det så.

Jag är oxå i process nu, fast den här diggar jag stenhårt Skrattande jag har blivit en riktig stopp-och-belägg-människa, ingen strular med mig längre Skrattande Jag som alltid blivit ledsen, backat och låtit andra köra över mig… men nu är det slut med det.

mayolica
0

Jag har nog kunnat känna av att man blir påverkad av månen på olika sätt,men det är inte föräns jag fick lära mej om chakran och energi och läst endel som jag har kopplat ihop det och lagt märke till sånt

~ mayolica ~

[Tunridan]
0

Fullmånen är ju en extra kraftfull tid då energierna står på topp. Och eftersom månen har med det undermedvetna att göra samt har en dragningskraft på oss, så kan det komma upp mycket till ytan runt fullmåne.

Och visst har månen med vatten att göra - och själva vattenelementet hör ju till känslor så mycket känslor kring fullmånen alltså. Mycket jobbig tid för många just därför.

T ex så lär kriminalitet öka vid fullmåne. Mångalen säger man ju ibland också.

Detta med att man kan ha antingen ägglossning eller mens under fullmånetid kan ju bero på fullmånens dragningskraft, den sätter igång saker och ting i kroppen också.

För egen del kan det variera lite hur starkt jag upplever fullmånen, ibland är det jobbigt för då är det tydligen något som ska upp till ytan och ses. Kanske därför också som fullmånen är en bra tid för healing kom jag på, man är mer öppen för det samtidigt som månens energier är så starka. Bra kombination.

Men annars brukar jag ha svårt att sova och kan vara lite rastlös och så. Vill ut ut ut till månen kan jag också känna, det drar i mig. Glad

attvaraellerintevara
0

Hej Månen…Kyss  Hej go vänner..Glad

Jag blir rastlös,energisk och har svårt för att sova…

Kanske jag får lite gjort då,allt som legat i träta… hoppas på detta!

AstridFlört

korseett
0

jag känner av fullmånen för det mesta. Rensar nu rejält i min kropp så fullmånen förstärker

Hoppfull
0

Vet inte om det är fullmånen eller andra saker eller en kombination, men jag är så trött nu så jag är helt utslagen. Sover som en klubbad på nätterna och får sova varje dag minst en timme med. Jag som brukar bli tvärtemot vid fullmåne…

Hoppfull
0

Ojojojoj, nu börjar det dra ihop sig härhemma… alla är stingsliga som bin och konflikterna hänger i luften hela tiden… puh, hoppas att vi klarar att hålla sams!

[Tunridan]
0

#25 Håll ut Hoppfull! Snart är det avtagande måne igen. Skrattande

emiya
0

Blir rastlös, orolig och ängslig, kan också bli gråtmild och få hjärtklappning och värk i lederna, samt svårt att sova. Ibland lindrigare, ibland värre….

Känner redan av fullmånen…

Hoppfull
0

#26 Tack, vi kämpar på… vi är ju medvetna om månens effekt så vi är förberedda åtminstone! Hittills har det gått bra om än barnen är på hugget hela tiden.

MaMaMade
0

Jodå, har inte direkt fört bok men tycker mig se ett mönster. Blir orolig, nedstämd o lätt ilsken då, inbillar jag mig iaf. Skrattande