OT - varning för Livsprognos.se
Stor varning för Webbsajten Livsprognos.se som har på kort tid blivit ett av Sveriges mest anmälda företag. Massor av konsumenter känner sig lurade av bolaget som påstår sig kunna räkna ut hur gammal du blir.
Dottern till en medlem här på iFokus åkte på det igår. Hittade länken nånstans och sedan var det typ bara starta. Hon trodde det var mer en skämtlänk, lite frågor om motion och så.
Idag fick hon en räkning. 249 kronor!!!
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=464876
Varna gärna för det på era sajter! Tydligen finns Reklam för Livsprognos.se på många sajter som Lunastorm och Facebook.
Samma varning gäller för www.fvab.se (Bilvärdering)
Läs mer:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=461660
Reklamen har tydligen funnits här på iFokus!
Flera medlemmar på Hittekatter har åkt på dyra räkningar nu!
Texten hämtad från Bakverk i Fokus
Tack för varningen*L* Det där med bilar har man hört men inte detta!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tack för varningen Aprillan
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Tack,april
så lite så tjejer
Tack för att du berättade det april!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
hej april är det ok ej om jag kopierar texten och tar med till en annan sajt om man vill varna dom.
Tack för varningen
#6 Helt ok, har själv kopierat den från bakverk i Fokus.

Min rekomendation är att ringa till företaget och be dem ta bort fakturan. Hänvisa till konsumentverkets regler om IT handel. reglerna finns på konsumentverkets hemsida.
Det enklaste är att säga ett en minderårig utförde köpet.

Tack för varningen ! Ovärdeligt !

Ja gud va bra att få veta… Det är ju lätt att hamna där utan att man tänker efter. Tack för att du tar dej tid att rapportera till oss andra! 

tack för att du skrev det här April4!
#11 har bara kopierat från Bakverk i Fokus.
#13 Ja det är bäst att låta bli om man inte vill skaffa sig problem.

jag var i mailstrid med dom…jag struntade i att betala…först kom en påminnelse…sen gav dom upp….det är 1000 tals som blivit lurade.
Och betalar utan at tjafsa… konstigt att ifocus gör reklam för dessa mellan inläggen då och då..
det med bilarna hade jag däremot inte hört..tack för info

Det står faktiskt på deras hemsida att det kostar. Det finns så många sidor där du kan mata in en massa siffror och uppgifter och få gratis svar, men det är faktiskt inte självklart. Och man måste läsa sidan innan man börjar skicka efter svar tycker jag.
Jag tycker inte heller att sånt ska kosta, men det är en annan sak.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

då har dom agt till det nu…när jag var där stod det ingenting om det…men det är minst ett havår sedan..
Tack för det. Undrat över just denna anonns många ggr, undvikit den
Ja det finns mycket lurigt på Nätet ..Gäller att se upp och läsa ALLT..För att inte tala om all jädra reklam man blir bombarderad med på E-posten…
#19 Jag har Norton anti-spam och får sällan reklam i e-posten.

Finns nog inget antispam system som tar bort allt, hur kan ett system veta om de är reklam eller inte, helt omöjligt.En del smiter igenom.
Jag har också haft Norton,men de är "tungt" för datorn. Har nu ESET Smart Segurity, lätt och bra program som uppdateras flera gånger om dan, helt automatiskt.
Rekommenderas !