Dagens Tarot 11/5
Nu är det dags igen ;-) Hoppas ni alla haft en bra helg! Jag har haft det lugnt..
Viktigt är att lära sig kunna säga ifrån.. Det tror jag vi kommer långt med i relationer, kommunikationer.. Att visa sin plats, här står jag och såhär fungerar jag.. Respektera mig för den jag är.. Respektera andra för de dem är.. Om du ser ner eller fokuserar mer på andras negativa egenskaper, gör det då av omtänksamhet att hjälpa den människan, inte för att stjälpa! Det är så lätt att se ner på andra människor och inte titta på hur vi själva är, vi har alla någon negativ egenskap.. Men vi ska väl sträva efter att ha fler positiva egenskaper hoppas jag.. Men hade vi inte haft de negativa egenskaperna kanske vi nog inte lärt oss av varandra och bli mer medvetna.. Så uppfattar jag det iaf..
Tack för mig!
Tack Soffe,mycket kloka ord.
~ mayolica ~

Tack soffe, helgen har varit bra,
dagens budskap är alltid viktigt för mig, och är välkommet i dag, att bli respekterad för den jag är och själv respektera andra för vad de är, inte någon av oss är felfria, och jag tror att vi alla strävar efter att på något sätt bli bekräftade att vi är bra, att vi duger som vi är just nu.
Kram och Tack soffe, du är så duktig
tänk vad viktigt det här är. Att stärka sin självkänsla och att respektera. Och jag tror precis som du Soffe att utan det negativa hade vi inte lärt oss. Vi är Yin och Yang. Det finns inte en människa som inte har negativa sidor

Håller med de övriga här! Självkänsla har jag verkligen slitit hårt med att bygga upp en längre tid och nu känner jag även att jag fått resultat.
Instämmer även med att utan våra egna tillkortakommanden får vi aldrig syn på det vi behöver jobba med. Men det räcker inte… man måste även se dina tillkortakommanden och inte gömma sig bakom en fasad som utåt visar att allt är bara bra
bakom ett påklistrat leende…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Bra tarotbudskap,Soffe
Tack snälla ni för era kloka svar
Kram
Det kändes mycket bra att läsa dagens ord!!! Det finns alltid något gott hos varje människa och just att det finns negativa sidor hos var och en, gör ju oss till just mänskliga!!
Att respektera och acceptera att vi alla är olika, men kan mötas oavsett vad! Att leva och låta leva!
#7 Precis! :-)
Helgen har varit superbra. Håller med ovanstående talare. Bra tarotbudskap. Tack Soffe.
Varsågod och Tack april :-)

Stora tackkramen 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#11 Kram Tillbaka! :-)
Vad klok jag ska bli efter alla dina budord. De är så bra….
Kram Jile
#13 Hehe.. Du är säkert redan klok ändå