Nattliga kramper i vaderna
Om du eller din patient lider av kramper i vaderna på nätterna så kan du testa att lägga en rå potatis i sängen nere vid fötterna.
Potatisen drar till sig det som stör flödena i benen, och kramperna försvinner.
Jag har testat detta på många patienter under åren, och det brukar inte ta mer än ett par nätter innan kramperna ger med sig.
Tror dock inte man ska äta potatisen efteråt 
Jag tar Ingefära 1 matsked om dagen mot ledvärk och till min förvåning försvann även kramperna i vaderna nattetid.
Kramper i vaderna brukar vara saltbrist. I samband med kramperna kan man även ha yrsel. Mot detta kan man äta Kama Vital och Kanibas vital. Om nu inte potatisen skulle funka.

Vilket bra, enkelt och billigt tips! Tack!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Min zonterapist sa till min mamma när hon berättade att hon fick sendrag, fast det kanske inte var riktigt den krampen du menade? Men då skulle hon ta magnsium/kalk. Det lugnar, för det brukar vara magnesium brist.
Kram Jile

Jag använder magnesium ständigt, men det är mera för värkande ben (och kropp) och det är helt outstanding för mig!
Kalas!
Hoppas det kommer fler tips, för de som lider av detta lider ordentligt ;)

Tack för jättebra tips alla!
jag lider så av myrkryp i benen, eller rastlösa ben kanske det heter, blir nästan galen på kvällen då det sätter fart och på natten ibland.
hjälper rå potatis mot detta med tro? det vore toppen!
kanske finns en annan tråd om dett problem, sedan tidigare?
kram lena

Mot myrkryp är magnesium kanon!

tack hoppis, det köper jag på hälsokost eller apoteket ?

Oj, jag köper Helhetshälsas… och den kan man beställa hos Örtagubben

tack igen hoppfull, nu börjar lena bli trött, det var menat som en fråga, köper du det på hkost eller apotek? nu tar jag Örtagubben.
kram, kram

#11 Hihihi, jo jag förstod att det var en fråga, men jag är ju lite gnällig när det gäller tillskott och vill bara ha det bästa… och då blir det gärna Helhetshälsas produkter, som bl.a. Örtagubben säljer 
Hej.
Jag brukar alltid rekommendera mina kunder (jag är massör) att dricka mer vatten (vätskebrist är en vanlig bov) och att stretcha vaderna mot dessa kramper, + att ta magnesium (som muskler behöver för att kunna slappna av) om de vill det. Gärna att de "nyper"/masserar/stretchar vaderna innan sängdags också för att sänka spänningsnivån i musklerna, så att krampen inte kommer under natten.
De flesta jag träffar blir hjälpta av detta, det är väldigt få som tycks ha något annat bakomliggande medicinskt bekymmer som ställer till kramperna.
Ja, det beror ju på vilken infallsvinkel man tittar ifrån, men det stämmer nog som du säger.
Jag arbetar själv mycket utifrån TCM, och då orsakas gärna kramper av vind i muskeln. Egentligen samma sak som att säga att syret inte når ut i musklerna, och att detta ger kramp.
Jag är själv dålig med att ge tränings- och stretchtips till mina patienter, och därför är potatisen bra att ta till. Dessutom om patienten är lite äldre så behöver de en enkel lösning för att kunna ta den till sig och använda den fullt ut, enligt min erfarenhet.
Må så gott!
bra tips med potatis, den har jag inte hört förut!
En huskur till: (ni har säkert hört den förut) En rostfri kniv på tvären i fotänden på sängen.
Det tipset hörde jag om redan som liten. Jag har fortsatt rekommendera det till alla som "provat allt". Och det funkar! Även till riktiga skeptiker!
(Om de bara vågar prova)
Kanske har det något med currylinjer eller liknande att göra, att man avleder dem, inte vet jag….Om det är det så hjälper det mot tillstånd där det är det som är problemet.
Hur det än är med "bevis" för potatis och rostfria knivar, varför inte prova - enkelt och ofarligt! Billigt också!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag håller fullständigt med dig.
Prova det som kan fungera, och fungerar det inte så gå vidare till nästa knep ;)

Om man har oupptäckt diabetes så kan man få mycket kramper i vaderna på nätterna så mitt tips är att kolla blodsockret nästa gång ni går till vårdcentralen!!!Det kan inte skada att kolla upp det!!! Det rädda mitt liv!!!