Hypothyreos
Ett intressant ämne!
Här är information för den som vill läsa.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Och en artikel
Väldigt intressant läsning.

Ja visst är det!
Jag har även läst om en person inne på KiF som haft hela sköldkörtelfuntkionen utslagen. Han har dock testat fram hos kinesiolog att det beror först och främst på vete och mjölk, så när har slutat med säd och mjölkprodukter har han blivit frisk.
Även fluor och amalgam uppges som bovar när det gäller sköldkörteln.
Sjukvården kan ju vare sig diagnistisera detta eller åtgärda det. Det syntetiska levaxinet fungerar inte särskilt bra och många har kvar sina problem i alldeles för hög utsträckning.

Det här var intressant, lågt blodtryck och låg kroppstemperatur har jag bland mycket annat. Måste läsa det i lugn och ro. Tack Hoppis för att du orkar leta fram så mycket bra 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Det är ju bara kul att få diskutera med er andra 
Ja vi är många kvinnor som bär flera av dessa symptom men som man vare sig klarar att diagnostisera eller hjälpa. Särskilt efter att man varit gravid.
Lite knepigt att förstå att detta inte är lönande nog att forska inom.

Jag vet vad jag ska ägna eftermiddagen åt nu för det lilla jag sett nu ger mig en och annan aha upplevelse 

Så bra om det kan vara till hjälp! 
Kanske har man fått fel diagnos

Stämmer det på dig med?
Jaa
kämpa på flickor- det är många inne på kolhydrater som det stämmer på och som kämpar för att få hjälp. Kanske man skulle starta ett hypothyreos.ifokus?

Det finns ett forum för hyposar… vad var det nu, något med sköldpaddor eller? 

Här finns ett… turtles
se där ja
Ah, det är måste det som gör att mina ögonlock bråkar. Vet att min sköldkörtel är dålig nu. Då vet jag vad jag ska lägga fokus på. Tack hoppfull
Kram Åsa

Kul att ni tycker att det är intressant! 
Hoppfull!!tack för att du har plockat fram detta. -Intresant..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jamen Hoppis, du är väl för suverän!!! 
Har funderat en tid på om jag kan ha ngt mankemang m sköldkörteln. Har inte läst på ngt på senaste tiden men hade i bakhuvudet att man mår som jag mår när den krånglar.
Var på kvinnokliniken för ngt år sedan pga utebliven mens. Inga prover visade på klimakteriet men det "var väl på G". Nu är jag ju 45 år så det är inga konstigheter med det. Tänkte mer på mitt allmäntillstånd. Ska ringa dit för en ny koll, de misslyckades även m cellprovet…*igen*…flera herrans år sedan de fixat ett avläsbart prov nu. Ska be om ett HT-prov *i urin* också.
Mådde ju faktiskt prima liv i slutet av min LCHF-testperiod så why not…försöker dra ner på mjöl o socker + andra snabba kolisar igen men det är lite jobbigt när allt annat snurrar på som det gör.
Tack igen Hoppis!

Det är som sagt bara kul att ni tycker att det är intressant och vill vara med och diskutera.
Ni får gärna berätta om era upplevelser som kan vara kopplade till detta, på det viset hjälper vi varandra. 
Vem har skrivit den första "artikeln"?

Hm, jag kommer faktiskt inte ihåg. Jag har fått den från Margareta på KiF, den ligger även därinne i en tråd med samma namn, där kanske källan står.
Scandlab, ett företag som tillhandahåller provtagningar. Undrar just om det är de som har anställda som åker runt på företag o testar personalen mot droger?
Iaf får man se det som reklam för företaget men texten är ändå bra o tankeväckande. Många famlar i blindo efter en diagnos på sina problem.

Ja det är klart att det i viss mån är
men de är ju oxå de enda i Sverige som testar saker på det sättet de gör. De har ju hittat horomrubbningar som dessa i massor av fall där de mätt urin istället för gjort de meningslösa blodprover VC gör.
Scandlab testar även för candida vilket inga andra labb i sverige kan, de testar även en rad andra saker som inte sjukvården kan. Så för sin egen del är de en guldgruva för många som är sjuka och inte själva förstår vad de lider av.
Personligen är det ganska ointressant om det är reklam eftersom det de skriver är sant (har kollat deras statistik och föreläsningar från andra professorer) det viktiga är ju att skaffa sig så mycket kunskap själv som möjligt för att själv kunna agera i eget intresse.

Det finns ju mängder skrivet om det här och jag kan lova dig att vi studerar det noga för vi har hittat en hel del som är relevant. Vid nästa läkarkontakt ska lille gubben kolla om det provet finns med bland allt de tagit annars får de se till att få det gjort också. Det här var mycke värdefullt Hoppis

Vad glad jag blir för det! 
Har pushat lite för det på ett av mina andra forum där det finns några st m olika problem. En kille skulle omgående testa sig. Har bett honom berätta hur det går.
Internet kan vara rackarn´s bra när det inte är dåligt! 

Det är jättebra att fler uppmärksammar problematiken. Det stora problemen är ju dels att sjukvårdens tetster inte visar något avvikande för majoriteten av de som har problem och dels att det inte finns någon bra bot. De kemiska medlen fungerar ju bara så där och för många inte alls. '
Det finns ju även torkad svinsköldkörtel som beskrivs här men den förskiver inte läkarna i Sverige, förutom något enstaka undantag. Sköldkörteln producerar nämligen en rad fler hormoner än bara T4 så med äkta sköldkörtel får man i sig alla de hormonerna man behöver.
Inom alternativmedicinen (och även scandlab) vet man idag att sköldkörteln ofta prodcerar hormoner väldigt ojämnt. Man kan ha normal produktion ett par timmar på förmiddagen, den tid då sjukvården alltid tar sina prover, för att sedan ebba ut och bli obefintlig resten av dygnet. Sjukvården hävdar att det inte är så och även om det vore så spelar det ingen roll då T4 är ett långverkande hormon som inte måste produceras jämt över dyget (precis som man ordinerar medicinen, tabletten tas på morgonen, hela dosen på en gång ofta).
Så även här har sjukvården och alternativmedicinen totalt motsatta åsikter, fast sjukvården hävdar att deras är fakta och det andra bara snack… men med andra ord kan det vara hopplöst både att få diagnos och att få hjälp.
Det finns även en artikel i expressen om missade diagnoser men expressen ligger nere just nu så jag ska kolla om den sen.

Artikel i Expressen