Dagens pratbubbla 16/5
Godmorgon alla!
Så här tidigt som jag är uppe idag brukar jag inte vara! Därför har jag även börjat på denna tråd…. Hoppas att ingen misstycker!
Blir hämtad kvart i sex sedan bär det av till busstationen. Och vidare med buss därifrån upp till Haparanda o Ikea! Facket bjuder på resa o fika under färden.
Synd bara att det verkar va en dag med strålande solsken…
Hoppas att alla får en bra dag!
Mia//

God morgon sockerrattan och alla andra, tidig morgon ser jag, låter trevligt med den bussresa även om du kanske velat göra annat när solen skiner.
Själv ska jag göra vad, jo lukta på blommorna tror jag. Har inte bestämt ett dugg faktiskt och bara det känns skönt. Står sig vädret får det bli en utedag.
Ha nu en helt underbar lördag
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Gomorron. Ha det så fint på bussresan sockerattan.
Lukta på blommor Clary är väl blande det finaste som finns. Själv är jag som tjuren Ferdinand när det gäller blommor.
Idag blir det städning på fm och sen får jag gäster som stannar till kvällen. Så det blir middag med ugnsbakad lax, kallrörd kaviarsås och kokt potatis, till efterrätt blir det gammeldags vaniljglass med varm hjortonsylt. Kvällen ägnar vi åt Robinson och resten av Melodifestivalen + att vi umgås förstås.
Ha en härlig lördag

Låter som en fin dag april med god middag. Tv har vi inte sett på, det är nog 3-4 månader snart. Vet inte riktigt varför det blivit så men på ett sätt är det skönt att slippa den. Blev nog så när vi avslutade Viasat eftersom det inte fungerade när det var dåligt väder
och det är då man vill kunna titta. Har 4 Beck flilmer som jag ska se någon dag/kväll när det inte finns nåt annat att hitta på 
Kramis
Oj, jag skulle nog inte klara av att vara utan TV så länge. men det är klart, eftersom jag är ensam, så är det sällskap för mig + datorn och alla mina fina vänner här.
Beck har jag aldrig tittat på. Tycker att det är svårt att välja ibland, för dom kör programmen på varann väldigt ofta. Kramis tbx
mårning
Sovit oroligt inatt tyvärr men nu på morgonsidan gick det lite bättre. Vaknade dock upp ur en konstig dröm om min bil och en känsla av att jag behöver skaffa en annan bil. Ska titta idag i tidningen om det finns något menat till mig. Jag har ingen stor kassa direkt att ta ur och den nuvarande vill jag inte göra mig av med så kanske maken kan ta den OM det blir nåt annat. Kanske bara en knäpp dröm trots allt.
Idag ska jag fixa de nya priserna i butiken. Satt och ändrade i artikelregistret igår så att det är uppdaterat så nu är det bara prislapparna kvar.
Ha en skön dag ni andra med resor och annat. Här ska det ses på eurovision ikväll
morning
Idag ska jag köpa mer jord,det andra tog slut igår.
Planterar lite örter och blomster,men vet inte om jag törs sätta ut dem över natten än.Det visar sig,hur varmt det är.
Vovvarna ska ut och springa i gröngräset idag
tvi ,har plockat bort 2 fästingar på Takida redan,fast han har ex-spot på sig
Ha en fin lördag

Här börjar solen titta fram. Har tänkt ta en tur ut på landet till min pappa där grabbarna ska köra 4-hjuling.Sen har jag tänkt putsa fönstren skulle behövas då katten klättrar upp på fönsterblecket och sitter där när hon vill in.
Har även en liten fundering om att jag skulle vilja ha några clematis, fick erbjudande på nätet som inte var så tokigt.Vi får se hur det blir med det.
Imorgon blir det en tur till ut på landet då vi ska hälsa på min syster som har byggt ett nytt hus med sin sambo
Ha en trevlig helg!
Go' morron allihop!
Mörka moln på himlen idag, men sommarmoln som jag kallar dem, lite vattentyngda. Fast det är skönt ute trots blåsten. Jag sätter mig alltid en stund på verandan när jag vaknat. Fåglarna, vinden och dom nya dofterna gör underverk på en sömnig själ. ;)
Idag åker jag in till stan och rensar ut hos svärmor. Vi får börja så smått i alla fall. Tänk vad ett helt liv innebär av saker som man samlat på sig! Svärmor var dessutom en konstnär då det gäller blommor - underbara blommor som står där ensamma nu..
Sedan får jag passa på att hälsa på mamma när jag ändå är på språng inne i stan. Vi brukar ta en gång i veckan när vi sitter och småpratar över en kopp kaffe. Jag hoppas att jag hinner hem för att tillbringa en stund ute på tomten också - har så mycket att fixa med där!
Ha en underbar dag alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Stryktvätten klar och nu börjar solen värma fint på altanen, en kopp kaffe och bara njuta. Syrenknopparna är jättestora så det kan nog bli en kvist som får följa med in sen.
Tvi vale för fästingar Tiia, de tycker jag inte om alls
Kanske lite tidigt att sätta ut allt i blomväg. Jag har mina pelargonier ute men kollar varje kväll på temperaturen om jag ska täcka dem. Funderar på att ställa ut änglatrumpeterna de tar sån plats inne.
Fick inte min klematis så jag måste ut och jaga efter en, den här var så fin tvåfärgad och blomning hela sommaren
men det finns fler 
Nu äntligen är jag klar med golven. Luktar fräscht och gott.
I förrgår natt sov jag bara 1 timme. Hade fruktansvärd kramp i båda benen från knäna och ner. Troligen för att jag har fuskat och ta min ingefära. Så det blir till och ta den vackert varje dag.
Solen skiner här idag, men fortfarande lite kylig vind.
Ska fortsätta med städningen, ville bara kika in oc h se om det var nån aktivitet såhär på lördag morron.
Ha det gott.
Go´morron! Har varit vaken sen 8, då hundarna väckte mig och ville ut. Otroligt seg i kroppen, men det börjar kännas bättre nu.. Avundsjuk jag blir på eran sol och syrenknoppar etc. etc. Här har vi fortfarande lite, lite snö kvar, solen syns inte till, kalla vindar idag med!
Men vilket fall som helst kan man ju njuta av livet ändå. Väntar på att grannen ska vakna, så ska vi ut och gå med stavarna - hoppas på en långpromenad, för det känner jag att jag behöver.
Önskar Er alla en härlig dag!

Vilken fin bild rockygubben

God Eftermiddag allihopa,
#13 vilka fina löjtnanshjärtan rockygubben, jag satt ett med vita hjärtan, dom är oxå söta.
nu är äntligen drivbänksfönstren skrapade, kittade, och målade, håller mitt liv ut och lite till
här är en ganska fin kväll, tyvärr blåser det lite kallt, men det blir väl tv i kväll förstås, och lite gott snacks.
ha en skön kväll med Eurovisiontjosan och Beck,( föredrar Beck Clary
,) Robinson och god mat och dryck.
#12 Shigne, du är så duktig med din stavgång, det gäller att kämpa på, kroppen och själen tackar oss
kram till Er/lena

Vilken helt underbar dag det har varit/är. Vi har varit ute hela dan och pysslat lite här o där, pratat med grannarna och kollat in hur fint de gör i sin trädgård. Nu börjar det mesta av solen att försvinna från vår altan och sitthörnorna, jo vi har några olika platser att slå oss ner på beroende på var solen är, så nu får man klä på sig lite mer före kvällsfikat.
Beck är precis lagom spännande att kolla in, Lena, men han får vänta till en regnig dag 
Ha en fortsatt fin kväll.
Kramisar
Norges låt är faktiskt bra.Tror nästan att den vinner.Nu har jag gjort rabarberpaj,det blev gott.
Första gången jag bakade en sån
Beck är jag inte så förtjust i ,men däremot Wallander
Här ska vi oxå titta på Robbinson och Eurovisiontjosan,ska bli spännande att se hur det går för Sverige med en så annorlunda låt.
Ha en bra Lördagskväll allihopa.

~ mayolica ~

Äntligen hemma igen vefter bussresa på drygt 4 timmar enkel väg o 5 timmar på ikea med omnejd… känner mig tot knäck!
Men jag har gjort dagens fynd, 20;- för ett par shorts som tidigare kostat 299.
Garanterar att jag kommer sova som en stucken gris i natt… elller vad tror ni
Mia//
Norges låt var kanonbra och sen är han så söt killen.