Söker homeopatimedel
Hejsan alla!
Är ute efter vissa preparat efter att ha läst en artikel om homeopati på djur.
Vad jag söker är följande:
Arnica
Hepar
Hypericum
Carbo veg
Och gärna en doseringsanvisning också, till råtta :)
Så, någon vänlig själ därute som har dessa, skriv här eller kontakta via pm :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det är inte något som jag kan svara på,vi får hoppas att ChallisQ som är djurhomeopat kikar in. Annars kanske du kan skicka ett pm till henne och fråga.
~ mayolica ~
Det finns flera butiker du kan handla ifrån. Kolla in
wwww.scanfarma.se, www.ortagubben.se, www.dcg.se och www.ortapoteket.se
Till en råtta skulle jag ta typ en till tre droppar om det är flytande plus lika mycket vatten i en spruta. Är det små vita piller så borde man kanske dela upp den på två, "smält" i vatten. Jag äter själv 5 till 10 piller givetvis beroende på vad det är.
Jag ger 1 ml plus lika mycket vatten till mina katter som väger mellan 5 och 6 kilo.
Kram Åsa
Jättetack Åsa :)
Jag hittad edet mesta jag behöver på Örtagubben men jag förstår inte vad som menas med d6-d30?
Hepar hade jag tänkt använda till att öppna upp och rengöra abcesser… Hur gör man då om det är piller? Bara lösa upp i vatten?
Och skulle det kunna fungera lika bra med silica gel?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
De med lägre siffror, typ D6, brukar man använda vid akuta skeenden. D30 är väl den vanligaste.
Jag är ingen fena på homeopati. Jag kan vissa saker som jag lär mig av min egna excellenta homeopat så jag kan tyvärr inte svara på din fråga om abcesser. Jag kan i och för sig fråga honom i morgon om du vill. Lär mig själv på det.
Pillrena är bara att lösa upp i vatten.
Vad har du för problem med råttan?
Det kommer inte att vara enbart för en råtta utan jag kommer isf. använda mig av homeopati på alla när dom drabbas av nånting..
Som det är nu, orsaken till att jag frågar, är att en av dom har en abcess i ansiktet, mellan ögat och örat. Den är öppen men det är seeeegt var i den och jag hoppades att kunna börja med att använda silica gel och sen ge mig på hepar. Jag vill inte vara och skära där eller trycka för mycket eftersom det kan då rakt in i hjärnan på honom 

#5 Om du har läst artikeln i tidningen "Husråttan" så är det jag som har skrivit den. 
Just nu är klockan lite förmycket och jag är lite för trött efter styrelsemöte och barnkalas
men jag ska skriva ett ordentligt inlägg imorgon. Medlen kan du även köpa av mig och då ingår tips och råd om hur, var och när du ska använda dom.
Jajamensan det är din artikel jag har läst :)

#7 Då förstår du att det inte bara är att "behandla på" utan att man måste veta lite vad man gör och tänka på ett lite annorlunda sätt. Det är bra 
Hepar låter som rätt medel för din råtta med abcessen. Det är då D30 du ska ge och då ger du 3 piller om dagen i 3 dagar. Det enklaste är att du krossar pillren och strör på en gobit. Jag tycker inte du ska ta på silicagel då Silica, som akutmedel, drar ut främmande föremål ur kroppen tex stickor, glasbitar odyl. Men eftersom det är "kroppseget" eftersom det är var så gör inte Silica jobbet där utan du måste gå på med Hepar.
Jag tar 150kr för en burk akutmedel inkl. frakt och då får du som sagt även med info om hur det ska användas, doseras mm. Dessutom så får du givetvis höra av dig om du vill ha hjälp i behandlingen eller har frågor odyl. Köper du fler burkar/ medel på en gång så kan du få rabatt 
Jag kommer att höra av mig till dig ChallisQ. För det känns som om homeopati är vägen att gå med våra små pälsar eftersom dom inte bryr sig direkt i den riktiga veterinävården…

Det är du varmt välkommen att göra!