Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketttips
Läst 2806 ggr
Hoppfull
0

Äntligen

har jag fått tummen ur och köpt mig en deo-kristall.

Jag hittade den faktiskt på vårt Ica Maxi. Och jag är glatt överraskad över att den fungerar så bra! Jag har lite problem med deo och hitta effektiva sådana som inte bara stänger igen alla porer så jag är helnöjd.

Den är tillverkad av naturliga mineralsalter och man bara fuktar den och använder den som en vanlig deo. Mineralsalterna gör att inga bekterier överlever så det uppstår ingen svettlukt. Kanon!

98:- och beräknas räcka ett år!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Ojdå.. Det låter kanon! Jag tror att jag vet vilken det är.. Kanske ska prova den..

Hoppfull
0

Ja gör det, den är jättebra tycker jag! Glad

Soffe
0

Ja jag ska nämligen köpa en ny deo + annat, så ska se om jag hittar den på nätet där jag ska göra min beställning.. Dem har ju de mesta..

Indiania
0

Tack Hoppfull! Här är det dags för inköp av deo i dag, lustigt!

Skall testa den!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

SkrattandeVilken lustig slump! Kul om ni vill testa och hoppas i så fall att den är lika bra för alla!

april4
0

Jag har haft en sån deo för många år sen och tyvärr så funkade den inte på mig. Kul att höra att den verkligen funkar på andra.

Hoppfull
0

Så synd! På vilket sätt fungerade den inte?

Clary
0

Den har jag haft men det var ett tag sen, ska se om jag får tag i den igen, vill minnas att den var bra.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

mayolica
0

Vad är det för något,har inte hört talas om något som heter deo-kristall

~ mayolica ~

Hoppfull
0

Det är alltså en deo som tillverkas av naturliga mineralsalter och kallas för kristall. Man fuktar den och använder den sedan som en vanlig deo. Den lägger en tunn hinna av mineralsalter i armhålan eller på fötterna så att bakterierna inte överlever och därmed luktar man inte heller. Helt naturligt och giftfritt.

mayolica
0

Hur är det med doft på kristalldeon då,finns den i doftfritt? Det är så svårt att hitta någon doftfri deo.

~ mayolica ~

Mysan59
0

Den där har jag hört talas om förut, men aldrig testat. Jag kanske ska försöka hitta en sådan nästa gång jag ska köpa ny deo.

Tack för tipset!

april4
0

#7 Den släppte svettlukten igenom. Jag har fått leta länge innan jag hittade en som passade mig och det är "Dove". Den håller hela dagen.

Hoppfull
0

#11 Den här jag köpte var helt parfym och doftfri. Vill man lukta gott får man komplettera med annat så den borde vara perfekt för dig!

#13 Usch då, ja så kan man självklart inte ha det! Jag har iofs inte haft den i stressade situationer då jag brukar svettas ymnigt, men så här till vardags är den perfekt för mig.

Soffe
0

Dove innehåller väl aluminium chloride? Jag kommer aldrig använda den sorts deo som innehåller det ämnet..

Hoppfull
0

#15 Alla deo som säljs i vanliga affärer innehåller aluminium vad jag vet, och faktiskt även flera av dem som säljs i hälsokoster och liknande.

Tyvärr är det så att viss av oss måste förhindra doft och fukt på något sätt och jag har en längre tid varit tvungen att använda aluminium för att inte ha enorma blöta fläckar och lukta som ett helt fotbollslag efter match Oskyldig Paniksvett har jag kallat det för och det har luktat direkt jag klivit ur duschen… tills jag kom till Gårdbäckarna som mycket riktigt hittade massor av panikkänslor i kroppen och igenproppad lymfa. Med dem borttagna är även svettningarna av den typen borta Glad

Så känn dig lycklig Soffe om du klarar dig bra utan besvärliga gifter Glad

Soffe
0

Okej.. Detta visste jag inte.. Jag vet bara att aluminium täpper igen porerna och huden inte kan andas riktigt, att det kan lagras i lymfkörtlarna..

Hoppfull
0

Ja aluminium är precis som du skriver tyvärr värdelöst ur hälsosynpunkt och självklart är det bättre om man kan klara sig utan den skiten! Precis som fluor i tandkrämen. Jag försökte gång på gång med deo utan men svettlukten trängde igenom så jag fick bita i det sura äpplet och smörja "gift" i armhålan tills jag lyckades hitta orsaken. Glad

Märkligt kan man dock tycka att man inte utvecklar fler deo utan "gifter" i stället för tvärtom. Nu öser man ju bara i mer skit och tror liksom att svetten ska gå att utrota från kroppen… som om man missat att vi behöver svettas för att rena oss och få ut gifter och annat vi stoppar i oss… helsnurrigt tycker jag.

Soffe
0

Inte bra det.. Hälsokort rekommenderar ju starkt deo utan aluminium.. Men har ni provat alla deo:s utan aluminium? De ska ju fungerar mer naturligt än dem med aluminium..

Ja tänk va mkt skit dem stoppar i allt.. De pratas ju om paraffin liquidum som oxå bara täpper igen porerna och parabener som inte heller påstås vara bra.. Sådant är väl mest konserveringsmedel..

Hoppfull
0

Precis, en massa äckliga saker som sugs in i porerna och in i kroppen! Bläh vad äckligt!

Jag har förstås inte provat mig igenom alla som finns, det blir lite dyrt eftersom man får göra sig av med nya deosar som inte fungerar. Men ingen av de jag testade fungerade. Och precis som du säger är det ju därför aluminium funkar, det täpper igen och hämmar svetten vilket självklart får konsekvenser någon annanstans i kroppen.

Så jag blev superglad efter Gårdbäckarnas behandling då jag nästan omedelbart kände hur både svettningarna och lukten bara försvann… och nu när den här helt naturliga deon funkade blev jag ännu gladare Skrattande

Soffe
0

Ja precis så är det! Nä självklart menar jag ju inte att köpa alla och testa så, men man kan testa en efter en..

Härligt med sådan befriande behandling ;-)

eva2005
0

jag har använt kristalldeodoranten i många år och tycker den är jättebra, och den blir bättre och bättre, som att kroppen vänjer sig

men ibland kompletterar jag med rosenseriens deo (för de extremt stressiga dagarna : ) den innehåller inga kemikalier