Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: naturlig-hudvård
Läst 943 ggr
vildarosen
0

Fråga om hudvård-Torr hud

Hej Jag har fått torr hud i ansiktet sen jag börja me alla medicner mot olika sjukdomar o det är så illa att det stramar o falgnar i ansiktet..Jag har testat en massa krämer mot torr hud men inget har hjälp alls.. Vill ha en fin hy igen i mitt anskite! Tipsa gärna va jag kan göra mer..

Kanske är det nåt att ta upp me mina läkare eller va tycker du7ni?

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

korseett
0

Tråkigt att höra. Om det kom i samband med läkemedlen så är det nog en bieffekt och kanske en kombinationseffekt. Läs alla bipackssedlar om biverkningar och sedan helt klart ska du berätta för läkaren. Men det kommer säkert inte att plockas bort mediciner utan du får utskrivet (skadlig i mina ögon) salva.

Jag tycker att du bara använder olivolja  Tvätta och smörj med det och inget annat. Du behöver inte speciellt mycket. Läs gärna artikeln om olivolja

vildarosen
0

Tack det ska jag göra.. Vilken sorts olivolja är den bästa för det? Det finns ju hur mycket som helst av det!

Är inte så förtjust i mediciner o salvor som kommer från läkaren utan vill helst miljövänliga,naturliga o nedbrytsbara produkter som inte skadar miljön!Men ibland är man ju tvungen att ta sånt men kan jag undvika salvor o såna saker från läkemedels o smink industrin, så är jag nöjd!

Nu ska jag läsa det om olivolja!! tackar o niger

Mvh Rosen

korseett
0

kallpressad ekologisk är den bästa dvs extra virgin och med krav eller eu´s certifiering för ekologiskt.

vildarosen
0

Ok! då vet jag! åtrerigen tack så mycket!

Mvh Rosen