Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketter: akupressurakupunktur
Läst 2457 ggr
vildarosen
0

Angående huvudvärk/migrän

Jag har återigen fått min migrän tillbaka,sitter ofta på höger sida av huvudet o högersida av en del av ansiktet.

Fick akupnktur i övre tonåren mot det o han jag gjorde det hos lärde mig visa punkter att trycka på men nu har jag glömt var det är.. Finns det nån som kan tipsa om det o kanske nån bild då jag inte vet var kronchakrakt sitter (läste det andra om huvudvärk) men kände igen det på sidorna om ögonbrynen..

Migränen börjar ofta som vanlig huvudvärk pga min ledvärk i axlar o skuldror som går upp i huvudet,får jag inte stopp på det i tid så övergår det i migrän! Det kanske finns bra punkter att trycka på då man börjar känna spänningen  redan i axlar,nacke o skuldror..

Jag brukar ofta försöka slappna av så mycket jag kan när jag får ont men det är inte det lättaste.. Vill undvika utskriven medicin så långt det bara går för jag gillar inte det o då kan det vara bra att veta lite andra sätt att lätta huvudvärk m.m.Glad

tror jag la inlägger rätt

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

[kishintai]
0

Jag känner att jag inte kan ge dig några bra generella tips om var du ska trycka, eftersom jag egentligen inte vet varför du har migrän/huvudvärk. Kanske du skulle behöva gå på en ny behandlingskur för att bli av med problemet en gång för alla? Hoppas du snart blir av med migränen! :)

Hoppfull
0

Min första tanke var faktiskt oxå att du kanske skulle ta några akupunkturbehandlingar igen?

Hoppas att det löser sig för dig!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

vildarosen
0

Har funderat på det själv för det hjälpte ju så bra då..

Vet inte om det är det reumatiska som gör att jag spänner mig så det övergår i migrän.. det ät ca 6 mån innan jag ska dit till reumatologen igen..Jag hade inte reumatisk i tonåren..

Ska kolla om min akupunktör jobbar kvar eller omjag ska hitta nån ny i gbg…

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

[kishintai]
0

Hoppas att du hittar en bra akupunktör som kan hitta lösningen på ditt problem! Finns det en reumatisk faktor inblandad så hindrar det inte akupunkturbehandlingen att vara effektiv, istället så kommer dina reumatiska problem att behandlas samtidigt, och du blir förhoppningsvis av med både migrän och reumatisk värk Glad

Lycka till!