Dagens Tarot 27/5
Vilken väg väljer du att gå.. Det är inte fel att ta inspiration från andra, men viktigast är att du följer ditt inre, känsla för vägen du vill gå i ditt liv.. Viktigt är att följa sitt hjärta och lyssna till sig själv.. Det är inte bra att vara mer beroende av andra människor, självständighet är viktigt.. Om du verkligen bestämt dig för att gå åt ett håll och det känns rätt, gör då inte ett misstag att vända tillbaka igen, backa ur.. Tänk på vad du kan missa då.. Eftersom vi aldrig kan veta exakt vad som sker framåt, så ta tillfällen i akt att skapa det du vill.. Våga är för mig ett ord som kan innebära mkt och vad det innebär för just dig får du själv bestämma..
Tack för mig :-) Önskar er en härlig dag :-)
tänkvärt- tack Soffe
Varsågod Karin :-)
Så bra och sanna ord du delar med dig!
Tack Soffe, kram! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack själv Indiania
Kram

Mycket bra ord Soffe!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack Hoppis 
Tack Soffe. Nu fick jag något att tänka på.
#7 Mycket bra 
Tänker så det knakar
tack Soffe
Ja va bra nillan
Varsågod 
Soffe!
Följa sitt hjärta säger du - jo jag vet så väl att det är det enda riktiga. Men så ibland säger hjärtat ett och hjärnan ett annat. Och så säger guiden i meditationen att Lena du MÅSTE ha tålamod. Och hjärtat vet ju så jävla väl vad den vill - men för att nå dit så krävs det tålamod.
Hur får jag det då? Inbillar mig att jag kunde följa mitt hjärta mycket bättre om jag haft en aldrig sinande tunna med tålamod.
Kram Lena

Men du Lena, då kanske det är att fylla på den tunnan du ska jobba med först och främst?
*bara en tanke*
Hej Soffe, detta läste jag nyss för min dotter. Detta stämmer mkt bra in på vad hon kämpat med.
Kram

Tack för det
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#13 Fint att det stämmer bra :-) Kram
#14 Varsågod
Kanonbra skrivet Soffe. Så har jag tänkt länge och jag lever så oxå. Jag vänder aldrig bakåt utan strävar framåt som en envis terrier.
Tack!
Hehe.. Bra att du kan vara så envis 

tack Goa Soffe för dagens budskap, mycket viktigt för att vi ska må bra.
självständighet är så viktigt i mitt liv, gillar inte att vara beroende av andra, vill tänka och fixa själv, även om jag går på minor ibland

oooooops tryckte för tidigt,
våga är något som jag fegar med ibland, vill bli bättre på det, är bra för att kunna ta de chanser som kommer till mig.
kramis
Varsågod Goa Lena
Du har rätt i det du skriver 
#12 hoppfull!
Du har rätt - att jag inte tänkt på det. Nästa gång jag mediterar ska jag ta med mig min tunna och be om hjälp att fylla den. Att jag inte tänkt på det innan.
Har väl inte haft tid utan sprungit runt och letat efter något ställe där de säljer tålamod.
Tack snälla för ett kanonråd.
Kram Lena

#21 Kanske för att jag känner igen mig själv i det..
har haft oändligt dåligt tålamod och blivit arg och vresig när det tagit slut istället för att sätta mig ner och andas och ge mig själv utrymme. Numer när jag blir vresig och sur så stannar jag upp och tänker -nej, det är ingen idé att skynda eller pressa på… det går inte snabbare, snarare tvärtom. Och så har jag insett att när tålamodet tryter är det oftast för att jag är för trött och ska bromsa istället för tvärtom. Men det tog mig flera år att komma dit!
Hoppas att du lyckas fylla din tunna till brädden!
Kram tillbaka!
#21 Varsågod!