Dagens ord 2/6-09
Ojdå den var jobbig…
men visst måste man göra någon ledsen ibland

tack April 
Bättre det än att skada nån eller hur! Tack själv nillanb
ja bättre än att skada någon…
men jag slår gärna knut på mig själv bara jag slipper såra någon, jag är nog konstig men det biter länge länge i samvetet.

Ja, dagens manar till eftertanke men helt klart bättre att göra någon ledsen än att göra illa.
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Kramis tbx Clary

Sant sant… hur tråkigt det är är! 
Tack för detta klokord april!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
DEt ligger mycket i det du säger april, det är båttre att vara rak!
Tack för tänkvärda ord och kram!
" Var nära naturen - var när dig själv "
det är att välja mellan pest eller kolera. Men jag skulle nog också göra någon ledsen hellre än att jag skadar. Tänk bara om rakhet uppskattades mera

Jag tror att det i viss mån handlar om hur man är rak… många människor jag känner anser att de är raka och att det är deras rättighet att vara raka, men det är snarare en omskrivning för att vara plump och såra andra. Man kan vara rak utan att vara elak och plump, det är inte alltid lätt men det går och visst kan människor bli ledsna då men det är inte som att skada.
Men.. Att göra någon ledsen är att göra någon illa.. Beror på vad man menar med illa..
jag tror att göra någon ledsen behöver inte betyda att göra någon illa dvs på ett sådant sätt som är oförlåteligt. Man kan bli ledsen över att vad någon ärligt säger till en men det görs inte av elakhet
,Man kan vara rak på ett bra sätt, alltså istället för att slingra sig och som en del gör vända kappan efter vinden………….säga som det är. man kan ju hjälpa en människa på det viset också.
Och som korseett säger man gör det ju inte av elakhet.även om man kan känna sig ledsen en stund kan det i slutänden föra något gott med sig ( tror jag )

Precis som ni tror jag med #11 & 12
Man kan vara rak utan att vara plump, men ibland innebär det ju att människor blir ledsna. Fast då är det inte av elakhet utan för att man inte vill ljuga eller låtsas om något som inte är helt sant.
#13 Vi är helt överens! 

det är svårt om någon säger, det du säger gör mig så ledsen,
men jag tror mycket som Hoppfull, att det beror oxå på hur man säger något, man kan säga det omtänksamt och visa att man finns där till hjälp om det behövs. Man får känna in lite hur det känns just då.
men det är alltid svårt att göra någon ledsen tycker jag, men hellre det än att göra någon levande varelse illa.
Tack April för kloka Ord.
Jag ser det på 2 sätt..
Antingen gör man någon ledsen på ett kärleksfullt sätt eller så gör man någon ledsen på ett illa sätt..

så är det nog Soffe, det kan vara svårt vilketsom tycker jag…….
Ja det är ju känslor det handlar om och det kan vara väldigt känsligt..
Tack för Dagens ord,april
Tack tjejer för en fin diskussion och kramis på er allihop.