Dagens Tarot 2/6
Viktigt är att tänka på att inte va för hård mot sig själv, speciellt med tanke på vår självkänsla och självförtroende.. Försöka att inte ställa för höga krav på sig själv.. Att hålla sig på en nivå som passar en bra och inte sätta sig på högre hästar än vad man klarar av.. Allt kan inte alltid bli som man tänkt sig.. Sist säger jag.. Ordning och reda, pengar på fredag :-)
Tack för mig ;-) Ha en fin dag!
tack för de orden Soffe. Nä allt blir verkligen inte som man tänkt sig men sett i backspegeln så brukar det ha blivit till det bästa ändå
Varsågod! Ja det beror ju på hur man ser det :-)

Så sant så sant… jag är äväldigt duktig på att vara hård mot mig själv men vara väldigt tolerant mot andra… behöver jobbas mera på! Vi pratade faktiskt om det här hemma i helgen, jag är så duktig på att bejaka andras behov men inte mina egna… tycker liksom inte att jag har några… fast det har man ju!
Tack Soffe för påminnelsen!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

jag har ganska lätt att vilja pressa mig hårdare än vad jag behöver, har fått höra mycket att; åh vad du är duktig Lena, och det är roligt, men det blir lätt ett litet krav att alltid vara det, ibland är det skönt att bara flyta med strömmen liksom,
pengar på fredag låter bra, det kanske blir en liten trisslott då
kram och Tack soffe för bra budskap som alltid
#3 Ja jag kan oxå va hård mot mig själv, men vad har man för det i slutändan.. Ja det beror ju på vad det gäller.. Disciplin till sig själv är väl inte fel..
Varsågod :-)
#4 Det där sista va lite på skämt som bara kom :-) Varsågod o Kram!

#4 jag anade nog det, men det var så kul, för min mamma sa alltid så, och man vet ju aldrig
#6 Precis :-)
Tack Soffe för bra Dagens ord! att sätta sig på höga hästar brukar så småningom leda till platt fall förr eller senare.Man behöver alltid bli påmind om att vara ödmjuk!
Kramen
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ja det var bra och kloka ord .tack Soffe.
~ mayolica ~
Tack och Varsågoda :-) Kram!
Jag är alltid för hård mot mig själv och ställer jämt stora krav på mig. Jag vill inte vara bäst, utan jag vill klara av saker och ting själv.
Skulle nog försöka låta bli precis som du säger Soffe, tål att tänka på. Tack Soffe för dagens tarot budskap, tar till mig.
Låter bra april ;-) Varsågod!
Ja det stämmer, man har nog för höga krav på sig själv, tror alltid att andra kan bättre än en själv :-) men ibland får jag ett j-ar anamma och tänker jag kan jag med ..he,he så längst därinne vet man nog att man kan lika bra som alla andra.
Fast jag drar mig nog undan stora hästar tar nog de mindre, är lite för feg av mig :-)
Kram jile
Tack Soffe, har tagit till mig dina råd… aahhh vilken härlig dag det blev.
kram Nilla
Nog är det märkligt. Har precis sms:at en kollega där jag beklagar mig över ett självförtroende i botten, hur jag behöver kramar och uppmuntran. Känner inte att jag kan någonting just nu och mer tankar än lovligt.
Å så kliver man in här och Soffe drar just detta kort. Ska man skratta eller gråta då? E jag elak om jag säger: lätt att säg inte lika enkelt att genomföra.
Jag är så galet trött och ledsen. Men vet ni - det går över. Skulle behöva meditera och träffa min guide men är för trött. Somnar! Sover uselt och det beror ju på att jag drömmer och drömmer. Någonstans måste ju den andra världen komma till och tala med mig.
Oroa er inte - låter kanske värre än vad det är, men semester nu är du inte långt borta.
Kram till er alla
Lena
Varsågoda och Tack för er fina respons :-) Ni klarar detta bra tror jag :-)
Kram!

#15 låter himla jobbigt Lena! Känns som om du skulle behöva kosta på dig en behandling av något slag… t.ex. intuitiv massage som släpper fram känslor och hjälper en att bearbeta.
Kram på dig och sköt om dig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#17 Jag behöver vila och sova sova och så sova en stund till. Har kanonkollegor som jag verkligen kan prata med. Men eftersom jag är så trött och stressad kan jag inte hitta ron att meditera och få kontakt med min guide som antagligen bankar som attan på min dörr.
Men jag fixar det här, inga moln.
Men tack snälla för er omtanke
Kram Lena
Kram till dig Lena!