Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1396 ggr
Soffe
0

Dagens Tarot 4/6

Man lever som man lär eller Man lär så länge man lever.. Följer du din livsväg eller har du inte hittat den.. Viktigt att följa sin innersta känsla vilken väg du vill gå, vad känns rätt för dig, vad gynnar dig i längden.. Ser du vägen för alla hinder.. Det är nog lätt att sätta stolpar för sig själv i livet om man har svårt att lita till sig själv och inte vågar tro på sig själv.. Det kan nog oxå va svårt att acceptera dessa hinder och få bort dem, då har man något att jobba med sig själv.. Och jag tror att det är livsviktigt att veta vart man har sig själv.. Att kunna kontrollera sina tankar och känslor + ta ansvar för sig själv vad man än gör, tänker och känner här i livet.. Sist men inte minst.. Lär dig eller försök att acceptera dig själv.. Vilket oxå handlar om våra tankar och känslor..

Tack för idag :-) Ha en bra dag alla!

korseett
0

Åh vilka rätta ord. Jag tar dem till mig direkt. Kram Soffe!

Ljuset
0

Dessa rader var skriven direkt till mig känns det som.

Du är så duktig soffe. Kram

Soffe
0

Va bra Karin :-) Kram Tebax!

Soffe
0

#2 Tack själv Ljuset :-) Ni glädjer mig med er fina respons :-)

Kram!

Hoppfull
0

Kände samma jag med. Funderar mycket det där med livsväg… vad är det egentligen…?

Tack Soffe för tankar som får en att tänka efter extra!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Ja för mig är livsväg den väg man känner att man är ämnad att gå, men viktigast är väl att följa sitt inre vart man vill gå.. Jag är sådan att jag gör inte som alla andra gör, utan det jag känner att jag vill och känns rätt för mig, sannerligen är det inte rätt alla gånger..

Indiania
0

Tack Soffe för kloka ord.Ja ibland är vägen krokig men när man minst anar det känns stegen lättare igen!

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

JILE
0

Bäst vore ju om någon kunde tala om vägen, GPS för livsvägen vore inte dumt, men kanske tråkigt samtidigt. men när man gått fel kunde det vara kul att fråga kanske :-)

Kram och tack soffe,

// Jile

Soffe
0

#7 Ja hela vägen genom livet är minsann inte spikrak och just därför finns det så mkt att lära..

Kram

Hoppfull
0

Jag tror oxå att vi ibland har en tro om att vi ska ha ett mål med vår livsväg, alltså den ska leda oss fram till ett visst jobb eller liknande och det kan vara frustrerande. När i själva verket vår livsväg kanske är att göra just de val vi gör som för oss till den utveckling vi lever i.

Soffe
0

#8 Då skulle nog livet inte va lika lärorikt och intressant om vi hela tiden visste vart vi skulle.. Men tanken är inte helt fel..

#10 Mål är väl inte fel, men allt går ju inte alltid som man tänkt sig.. Ja gillar bättre delmål, för det är en del av vägen fram mot målet och kommer man inte hela vägen fram till målet så har man kommit en bit på vägen iaf och det är inte så bara..
Och visst handlar det om vad vi gör för val här i livet som kan leda till mångt och mycket..

Hoppfull
0

Nej det är nog olika, det jag menade var att sådana som jag som känner sig förvirrade om sin livsväg kanske har haft den tron att den ska exempelvis handla om att hitta sitt kall eller vad man är här för att göra. Och jag tror inte att vi alltid har ett kall i den bemärkelsen, utan kanske bara är här för att utveckla och ta hand om karma som måste tas omhand.

Soffe
0

#12 Ja så tror jag oxå.. Det låter mer klokt än att man ska gå efter ett kall.. Jag tror att man går den väg som blir till ändå..

Hoppfull
0

Ja det har du ju dessutom så rätt i så… man går ju den väg man går oavsett kall eller ej… Det viktigaste är nog att inte gå tvärtemot det som känns rätt och bra inuti, av skuld, eller plikt eller så.

Soffe
0

#14 Ja precis :-)

Clary
0

Målet når man nog även om vägen dit inte är spikrak och vem vet vilket målet egentligen är? Om man hade facit i handen vore det enklare men LHS= livet hårda skola ger massor av erfarenheter

Lite nyfiken på vilken tarotlek du använder Soffe?

Kram

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Soffe
0

Ett mål är något du vill uppnå.. Ex. Du vill klara ett speciellt prov i skolan eller höja det där betyget.. Har du gjort det så har du uppnått ett mål..

Jag använder mig av Rider Waite.. Har den i 2 versioner.. Framöver ska jag köpa en som heter Gilded..

Clary
0

De målen var det länge sen jag klarade av Flört

Rider Waite har jag också, Gilded är speciell kan förstå att du vill ha den

Hoppfull
0

#18 Hm, inte så länge sedan för min del… och jag skulle fortfarande vilja avsluta uppsatsen jag blev sjuk mitt i skrivandet av. Men det kanske kan bli det med någon gång.

Soffe
0

#18 Nu skrev jag bara ett exempel som du säkert kan läsa! Det finns många olika mål man kan uppnå!

Soffe
0

#19 Det är säkerligen så att vissa mål hinner man eller blir aldrig uppnådda av någon anledning, men för det är väl inget bortkastat.. Du gjorde säkert ditt bästa du kunde då.. Även om alla ens mål inte blir uppnådda så är vägen dit inte onödig eller förgäves.. Vi lär väl oss alla något på vägen oavsett vad det handlar om.. Jag hoppas att det är så iaf..

Branneli
0

Träffad !!!!

Efter ett avsteg i mitt liv denna dag, upp på banan igen & lev åt det håll jag vill. Kroppen orkar inte fullt ut ännu……men jag ska följa mina levnadsregler …..så jag kommer fram !!

Cool

Soffe
0

#22 Kanoners ;-)

Branneli
0

Visst !! Framåt i det ljusa livet ……………….

Soffe
0

Ja framåt och inte bakåt :-)

Branneli
0

Bakåt har ju redan hänt….framtiden är spännande Flört.

Soffe
0

Jag menar att leva framåt och inte i det förgångna :-) Nuet är mer spännande, för det kan hända så mkt oväntat då :-)

Branneli
0

Som igår…en vanlig onsdag…Jag skulle jobba på em….fick ett sms att det blev inget jobb !? Då skickade jag ett sms till min kompis om detta. Hon kom till mej efter sitt arbete, vi tog en kopp the/kaffe. Fick för oss att åka till Varamon (nordens största insjö-bad) för att äta kvällsmat ihop. Hamnade på Sjövik som hade räkafton !!!

Vi sms;ade runt lite på plats, så vi fick sällskap av en gemensam kompis. Tänk så det kan bli. En rackarns trivsam kväll.

Kom hem vid 20-tiden & kollade av familjens dag. Kyss

Soffe
0

Ja det blev ju en lyckad dag till sist ändå :-)

Branneli
0

Men absolut !!

Det är tur att jag inte vet vad som ska hända!!                           Vad kul det kan bli Flört

Soffe
0

Precis!

Clary
0

Soffe
0

#32 Tack Detsamma :-)