Dagens Tarot 8/6
Hej! Hoppas ni haft en bra helg, det har jag :-) Hoppas oxå att ni vill ta emot lite nya budskap igen ;-)
Dags att byta skor? Känns som när man går i samma skor dag efter dag och aldrig byter.. Jag tänker på att det kan va så att vi hamnar, fastnar lätt i ett mönster som vi möjligen tycker känns bekvämt eller av annan anledning.. Vi vågar inte lita tillräckligt på oss själva att ta steget fram ytterligare.. När jag skriver detta så funderar jag på vad det är som är så viktigt att inte följa samma spår hela livet ut eller en längre tid.. Där känner jag av mer än en anledning.. Det kan va sådant som inte ger något i längden, vi behöver gå vidare mot en annan väg.. Men sen behöver det inte va så att vi ska behöva byta väg då och då, utan man kan hitta en väg som känns rätt och som håller många år oxå.. Men min tro är att förr eller senare så behöver man byta riktning ändå.. Jag tror att ibland visar det sig att man hittar något som man inte trodde att det skulle komma till en, något oväntat.. Sen tror jag att det kan va nyttigt att fördjupa sig på vägen oxå, det finns så mkt att lära i det vi gör, jobbar med osv.. Så tror jag iaf..
Tack för idag!

Jag tror att det är väldigt sant Soffe! Man ser ofta människor runt omkring sig som lever enligt samma mönster som de gjort i många många år. Det är bekvämt men inte särskilt utvecklande tror jag. Man stagnerar som människa om man inte fördjupar sig och skaffar sig nya kunskaper kontinuerligt. Jag brukar tänka som så att man kan ju alltid testa nya saker… det är ju bara att gå tillbaka till det gamla om det visar sig att det var bättre! Inget är ju definitivt, allt går att förändra…
Kloka ord Soffe! Tack!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
så sant, så sant. Att inte våga tro på oss själva tillräckligt för att ta steget vidare är vanligt. Men idag ska jag ta ett steg, om än litet, vidare
Tack Soffe
Tack själv Hoppis! :-)
Detta blev väl mer tankar än ett budskap idag kanske? Det känns viktigt för oss alla och därför ville jag skriva det när det kom till mig via kortet och min intuition..
Varsågod Karin! Duktig är du :-D
Tack Soffe! Dina ord är som vanligt tänkvärda och det du skriver om är viktiga saker!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack själv Indiania :-) Er respons är guld värd :-)
Kram

Håller med dig Soffe!
Själv tycker jag att det är bra att "byta skor " lite då och då. Det är bara utvecklande attt upptäcka nya vägar.
#7 Ja precis :-)
Tänkvärt.Tack Soffe.
Varsågod april!