Dagens Tarot 9/6
Vad är kärlek för dig? Vill du vara kärlek? Någonstans i vårt inre tror jag alla människor har en kärna där kärlek finns..
Detta får räcka för idag.. Det här är något vi kan fundera över och ge svar till oss själva här i tråden eller för dig själv :-)
Tack för mig!
*funderar*
Tack Soffe
Hehe.. Du funderar länge du Karin ;-)
Varsågod!
japp! kan fundera länge på tänkvärda saker
Ja det är klokt :-)

Jag instämmer helt i detta och är övertygad om att vår grund, vårt innersta, är ren kärlek!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja så tror jag oxå :-)
Tar mig en fundilerare jag med. Tack Soffe.
Jag vill också tro att kärleken finns i vårt innersta.Hade vi inte kärlek till livet skulle vi nog inte orka leva?
" Var nära naturen - var när dig själv "
#7 Ja gör så :-)
#8 Nä vad vore vi utan kärleken om det bara fanns bitterhet? Va jobbigt det skulle bli :-/
*funderar*oxå.
Jo vi får väll hoppas och tro att det finns en inre kärna med kärlek inerst inne hos alla (fast ibland kan den sitta väldigt långt inne)
Tack för budskapet Soffe.
~ mayolica ~

Visst finns det kärlek i våra hjärtan, om än microskopiska hos vissa människor. Fast det kan vara så att hos de människor som en del tror inte har någon kärlek i sina hjärtan ändå kan ha kärlek i sina hjärtan men de visar det inte öppet för alla.
Det var ett fint och tänkvärt budskap du gav oss idag. Tack Soffe.
#10 Fundera på du ;-) Varsågod!
Hej, hej,!
Jag behöver inte fundera,
Kärlek är din innersta kärna, själen.
Acceptansen för andra varelser, till livet,
i vilken form den än har/är.
#13 Vadå behöver inte.. Jag skrev att vi kan göra det.. Upp till var och en.. Inget är självklart det jag skriver med mina budskap.. Alla har sin sanning och tro, försöker inte att pocka på någon något..
Jag skrev oxå att kärlek är vår innersta kärna.. Min tro är det iaf.. Det va det viktigaste jag ville framföra idag..

man kan tycka att kärleken skulle vara något självklart till allt och alla, men då skulle inte världen se ut som den gör.
detta tål nog att fundera på varje dag, vad kärleken betyder för just mej och vad jag kan göra för att sprida den omkring mig.
jag tror på att kärleken alltid når fram någon gång, hur kallt hjärta det än är så finns det plats inom oss alla för värme och kärlek,
störst av allt är Kärleken, det tror jag på.
Varma tankar till dej soffe och Tack.
Tack själv Lena.. Kloka ord du skriver..
Kramen
Kärlek! Det är stort och det finns ju så många olika slags kärlek.
Viktigt att vara vän med sig själv och älska sig själv. Annars blir det svårt att sända kärlek till våra medmänniskor runt om.
Men det är väl klart att alla har en kärna av kärlek i sig. Ingen föds ond. Gud och dess energi är ren och skär kärlek och vi är alla en del av Gud. Så fungerar i alla fall min värld.
Kärlek i kväll när jag skickade ett kort sms till en kollega vars svärfar dog i dag. Det krävs inte så mycket av oss att sträcka ut en hand och torka en tår. Det är också kärlek för mig.
Shit Soffe vad mycket känslor du drog igång i mig. Jag skulle kunna skriva spaltmetrar om kärlek.
Du har en stor kärna kärlek Soffe som du sprider här varje dag. Och för mig betyder dina ord mycket. Ger mycket eftertanke och det gillar jag.
Må gott alla
Kram Lena
Men Lena.. Va Go du är
Tack så mkt för dina fina ord du skriver
Massor med Lööööve to Youuuu!
Kram Kram Kram 
Ursäkta Soffe!
Men det var ingen kritik till dig eller någon annan, bara ett uttryck, inget annat.
Lätt att tolka det så ;-)