Dagens ord 16/6-09

Visst är det så, rädslan kan ställa till mycket.
Tackkramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Rädsla = oro = åt skogens m mkt.
Idag trycker det lite över bröstet…oroar mig för Guben…men det som inte dödar härdar sägs det ju men kul är det inte!
Kram på er!
Tack för så fina dagens ord! Håller med till fullo, rädsla kan förlama ens liv!
Kraam till dig april !
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack för dagens jättebra ord,april

Mycket bra dagens ord! Särskilt meningen: Om vi gör till vårt mål att påverka kroppen… Hur många av oss är det inte som jobbar med just kroppen istället för att jobba med våra känslor. Jag tror iofs att det handlar om fler känslor än rädsla, alla negativa känslor sätter stopp i flödet.
Tack för detta mycket tänkvärda april!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Kanske en tolkningsfråga, Hoppis? Rädsla lär ju en känsla o ett vida begrepp…

Hur menar du?
Ja du, det undrar jag med! Ser att jag läste ngt helt annat i ditt inlägg tidigare…så fungerar min hjärna när jag är orolig. Men man får vara glad över det lilla. En bekant såg syner typ älgar i vardagsrummet när han gick in i väggen. Nu visade det sig att han även fått en liten stroke men ändå…vad otäck att se ngt så oväntat!

Hahaha, ja så blir det ofta när man har sitt fokus någon annanstans. Du får försöka vara här och nu och inte ute och vifta i sen och efter och i morgon osv. 
Tack April
Jag jobbar dagligen med att acceptera situationen och släppa den
genom meditation.
Tack ni goa töser. Det är sant som Hoppis säger, att vi kanske jobbar för mycket med våra kroppar och för lite med våra känslor. Rädsla är jättehemskt.

#11 Jag tror att det är för att det är så påtagligt, det är ju lätt att se och fatta om man har ont någonstans, utslag eller blir sjuk gång på gång. Det är mycket mera långsökt eller kanske djupsökt att inse att alla dessa saker kanske beror på begravda känslor… och sedan att ta steget till att bearbeta dem är ännu djupare.
Så sant så Hoppis