Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 1142 ggr
Annisangel
0

Tänk på tänderna... =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm, är hemma med en hemsk förkylning, men jag har ju tid nu att vara härinne lite mera… Gjorde en liten grej på photoshop till er sötisar, håll till godo!! Cool

Många Goa Kramar

Annisangel

Hoppfull
0

Hahaha, ja det är jag faktiskt ganska noggran med… Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

MaMaMade
0

Är för snål…men ungarnas byter jag regelbundet, de tuggar ju dessutom sönder dem på nolltid så… :)

Ljuset
0

Hohoho, den var bra. Jag skulle behöva byta tandborste varje dag för jag borstar så hårt. Trådarna spretar åt olika håll. Jag fick skäll av tandläkaren sist jag var där Skäms.

Clary
0

Glad Här byts de ofta, gillar känslan av en ny ren i mun Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Annisangel
0

#3 hehe, jag känner igen mig i det du skriver ja me…. Skrattande

Tack alla för kommentarerna, nu ska jag nog borsta tänderna så är iallafall munnen fräsch! Haha!

Många Goa Kramar

Annisangel

Hoppfull
0

Ja, mitt tandkött klarar inte spret så jag har inget val Glad

Tiia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här byts det också,usch för en spretig tandborsteSkrattande

min byter jag nog innan den ser ut såhär

korseett
0

byter två ggr om året men nu sisten blev det ett helt år emellan och det kändes i munnen faktiskt när vi bytte. Annars går det väl att koka tandborstarna om man inte vill köpa nya

MaMaMade
0

Jag brukar koka upp min emellanåt. Kör m eltandborste o trycker mkt mindre hårt numer. Tror att det beror på att jag slipper spänna o jobba statiskt m min onda arm sedan jag började gå på elström. :) (Men de utbytbara borstarna är *dyra*!)

JMax
0

Här byter vi nog hyffsat ofta. Köper på mig rejält på Ullared o jag vill inte borsta gaddarna med nått gammlt äckligt. Det känns som om det skulle finnas lite bakterier o annat skumt i tandborstarna som gror o trivs efter ett tag…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

MaMaMade
0

Visst är det så men snålheten bedrar visheten här. ;)

april4
0

Läste nånstans att man helst inte ska ha tandborstar i närheten av toastolen, för bakteriernas skull. Vet ej om det stämmer. Jag byter ganska ofta, för tycker liksom att dom  blir äckliga efter ett tag.

JMax
0

Hmm…handfatet är ju brevid toastolen men på vänster sida o tandborstarna står på höger. Men de har ju ingen kontakt med varandra…Obestämd

april4
0

Kanske partiklar i luften. Detta var nåt jag läste för längesen nånstans. Jag hade alltid tandborstarna på vänster sida förr, men har ändrat.

JMax
0

Usch…Tur att de står så långt i från det går då.

Tiia
0

#12 Jag har min eltandborste och andra tandborstar inne i ett skåp ovanför handfatet

Branneli
0

Efter det att mina pöjkar ofta hade halsfluss när de var yngre, hänger det kvar med tandborstbyten.

Numera byter vi den 20:e varje månad !! Köper borstarna på apoteket, x-mjuka, som tandläkaren påpekade häromsistens. Cool

Annisangel
0

Hmmm, intressant det där med tandborsten i närheten av toastolen, det har jag inte hört tidigare…

Men det kanske ligger något i det med… Ska nog ställa in tandborsten i ett skåp tror jag…Obestämd

Många Goa Kramar

Annisangel

Hoppfull
0

Det finns en massa sådant… som att det virvlar upp bakterier när man spolar och att man ska tvätta händerna innan man drar upp byxorna osv osv. Jag har då aldrig brytt mig och jag har heller aldrig blivit sjuk… tror att det är galet att försöka skydda sig mot naturliga bakterier, det är ju de som skapar vårt immunförsvar.

Jag byter nog oxå tandborste en gång/månad eller var sjätte vecka ungefär.

MaMaMade
0

När vi tog bakterieprov under studietiden så fanns det i stort sett noll bakterier inne i toaskålen pga att man spolar så ofta. Bacillusker sitter på spolknapp, tvättställskranen o dörrhandtaget (efter dem som inte tvättar händerna efter uträttat värv).

Hemma är en sak, vi delar redan det mesta i bacillväg men på allmänna toaletter använder jag en handduk till att stänga kranarna om de är gammeldags alt armbågen, den sistnämnda även till att öppna o slå igen dörren med. Hänger med sedan den där provtagningen för 20 år sedan… :)