Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: recept
Läst 3573 ggr
attvaraellerintevara
0

Onaka med Ingefära.och honung ..

(filmjölk)prövade jag i kväll. Tydligen vanligt i Japan.Det var så där…gott,men kan tänka mig att inhandla det igen..,det  sägs  vara lugnande,nyttigt  och rogivande.

FlörtNågon som prövat..?

Tuva-Lena
0

Onaka, är det filmjöken det? jag har aldrig prövat men jag brukar strö över lite ingefära över filmjölken faktiskt. Väldigt gott, och ibland tar jag kanel istället. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

ChallisQ
0

Jag har ätit vanlig Onaka några gånger och tycker det är en av dom bättre filerna på marknaden. Tyvärr är den ju inte ekologisk så det hör till ovanligheterna att vi köper den Rynkar på näsan

Ingefära klarar jag nästan inte av så den du smakat gillar jag inte men resten av familjen tycker som du att den är sådär, trots att dom tycker väldigt mycket om ingerfära.

attvaraellerintevara
0

Ja.. jag tycker faktiskt också att ingefära är godare i maten…men försöker ju vara lite nyttig..av mig  Kanske man kan prova med A-fil och ströa över med  ingefära.själv….. ./AstridObestämd

april4
0

Jag tar ingefära mot min ledvärk 1 matsked dagligen. Kanonbra, slipper tabletter i alla fall.  Då kokar jag upp den i lite vatten först.

attvaraellerintevara
0

Tack för tipset april,det låter ju bra.ska pröva / Astrid

april4
0

#5 Varsågod, värt och prova.