Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 940 ggr
Britt-Marie
0

Tappar hår.

Är det någon som har bra tips för håravfall. Jag har tappat en hel del hår sedan jag fick göra mina operationer i Nov förra året. Det verkar inte vilja ge med sig. Så jag är jätte tacksam för alla tips jag kan få om just vad man kanske bör äta mer av eller vad man kan göra för att detta skall sluta.

Jag var myckt sjuk då jag låg inne på lasarettet och många av mina prover var inte alls bra. Har ju hört att det kan bli så här att man tappar hår då man varit nedgången. Så min fråga finns bot, mot håravfall?

Tacksam för alla tips

Hälsningar/Britt-Marie

Hoppfull
0

Oj så jobbigt för dig!

Min frissa säger precis som du skriver att håret är en reaktion på hur kroppen mår, fast tidigare. Så det som händer nu är alldeles säkert på grund av att du var svårt sjuk. Repar du dig själv nu och kroppen läker så kommer håret alldeles säkert att komma igen det med, fast kanske sist av allt. Det är inte så hög prioritet på hår som på att ta hand om det som behövs inuti.

Det du kan göra själv är att köpa ett bra mineral- eller näringstillskott för att ge kroppen extra skjuts. Det brukar få effekt på hår och naglar med. Men köp inte på apoteket eller så utan något bra från en välsorterad hälsokostbutik.

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

attvaraellerintevara
0

Hej Brittmarie. Du behöver B.12 inj. och kanske lite till D.vitaminer o.s.v.

Jag har upplevt detsamma och detta är säkert en reaktion på hur du har mått. sök någon med denna specialitet,hud ex.vis

Om du är osäker så ring upp sjuksköterskan där du har op. så kanske dom kan hjälpa till med en remiss eller rent av rekommendera eller skriva ut någonting för dig. Hälsningar astridObestämd

Hoppfull
0

B-12brist kan det mycket väl vara men det är viktigt att få fastställt med blodprover innan man gör något åt det. Man ska ha en avsevärd brist innan man får injektioner, åtminstone är det min erfarenhet. Men självklart är det viktigt att kolla upp om du har brister, fast det antar jag att de gör eftersom du varit svårt sjuk Britt-Marie?

Louise909
0

#3 Du verkar ha missförstått vad det handlar om.

Hoppfull
0

#4 Ok, då kan väl du vara hygglig att förklara Glad

Virvla-
0

Hej! Jag vet inte vad du opererats för ooch hur du mår för övrigt.Själv tappar jag massor av hår i perioder och då vet jag att det är dags att fylla på järnförrådet.Jag får järn i dropp ca 5 gånger och då blir det bättre i ca ett år.

kram

Britt-Marie
0

Tack alla för era svar här. Det kanske får bli så att jag får ta kontakt med de som utförde operationerna på mig.

Det var en gallop som gick fel så istället för de titthål som de började med så har jag nu ett ärr över hela magen, det hade gått hål på en gallgång och galla läckte ut i buken, sedan var de ned via svalget och gjorde nått med.

En lagning gjordes i magen och den har jag via svalget fått plockat bort sedan, det såg ut som ett plaströr på ca 8-10 cm,

Det verkar ta lång tid att återhämta sig helt. Men jag är ju mycket, mycket bättre än vad jag var en gång.

Tack än en gång för era svar.

Britt-Marie

JILE
0

#7 oh fy så hemskt, stackars dig, måste varit jobbigt. Man kan ju inte annat än lita på dem när man åker in på operation.

Kan vara hormonellt också, eller att du fått en chock av något slag. Kolla med vc och ta prover igen du.

Kram Jile