Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 699 ggr
april4
0

Dagens ord 25/6-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Sjukdomar är en biverkning av överdriven renlighet och för många kroppstvättar. Det allra farligaste är bad, som kan få förfärliga följder."**

Francis Raspard, belgisk läkare, 1551**

Clary
0

Ett uns av sanning ligger det säkert i de orden.

Tackkramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

april4
0

Ja det gör det nog. Vi tvättar oss för mycket och kanske därför det är så lätt att få eksem av olika sorter. Renlighet är ett måste, men många överdriver den nog. Så den läkaren redan på den tiden hade nog inte så fel.

nillanb
0

Nähä det vill jag inte skriva underFörvånad

tack April

Nyduschad NillaFlört

Clary
0

Helt klart finns det många som överdriver och resultatet blir allergier och eksem. Överdrifter är aldrig bra.

lenjon1
0

Oj då! Jag som ska åka och bada idag i det vackra vädret.

Man får väl chansa lite!

Ha en bra dag och hoppas solen lyser på er

Kram Lena

Hoppfull
0

Hihihihi, kul ordspråk! Jag håller faktiskt med om att överdriven renlighet är heltokigt. Vi tvättar södner våra kroppar, torkar ut huden och gör av med enorma mängder dricksvatten… och sedan står vi frågande till varför vi kliar och behöver mängder av olika smörjor för att återställa huden. Om man bara duschade med vatten vore väl en sak… men alla dessa äckliga tvålar och duschcremer som är fullproppade med skit! Usch! Tyst

Tack april för roliga och kloka ord!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

attvaraellerintevara
0

Thank yuo! Fin baddag annars i dag,hoppas att vi överlever./ AstridGlad

Angelita
0

Det finns en sanning de orden. Både överdriven renlighet och avsaknad av renlighet är ett problelm för huden.

Tack för de orden april.

Indiania
0

Tror säkert det är nyttigare med dusch än med bad!

" Var nära naturen - var när dig själv "

april4
0

Det tror jag med Indiania.

Clary
0

Men ack så skönt att ibland göra i ordning ett väldoftande bad och krypa ner i Flört

Hoppfull
0

Absolut Clary! Det är väl de som badar/duschar varje dag och en del flera gånger om dagen man kan reagera på. Jag har en f.d. väninna som ofta duschade två ibland tre ggr/dag.

april4
0

Jag har inget badkar, utan endast dusch. Jag valde bort  karet för det blir mer lättstädat, eftersom mina höfter krånglar så mycket. Däremot så badar jag bastu ibland hos min systerdotter. Känslan efteråt är att man vill flyga, man känner sig så lätt.

Hoppfull
0

Ja bastubad är underbart! Jag tål inte så hög värme men bodde i ett hus med bastu för läääängde sedan och då brukade jag basta på lite lägre temperatur efter att jag joggat lite. Det var superskönt!

Clary
0

Vintertid får varje dag startas med en varm dusch om jag ska få igång kroppen men det går snabbt Glad

Indiania
0

Här får nog snart bli en dusch i alla fall, jag badar i svett! Skrattande

Hoppfull
0

Jaa, här står fönstren öppna med korsdrag… lite lustigt för dagen idag har inte varit tillnärmelsevis lika varm som tisdag och onsdag var.

Indiania
0

Fläkten står på i sovrummet och nu skall gubben sätta dit nätfönstret så kanske det blir lite svalare…..Det är så varmt att jag mår illa, det blir bättre när man blir lite van. Glad

april4
0

Jag kan inte sova pga värmen, fast man ska väl egentligen inte klaga, det är ju det här vi har väntat på. Så det är lika bra att vara uppe tills man egentligen skulle ha gått upp, ett par timmar senare.