Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 651 ggr
april4
0

Dagens ord 26/6-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte många som vet hur bra de har det, däremot hur bra andra har det.

-författare okänd

Clary
0

Visst är det så, gräset är grönare på andra sidan. Där tror jag att tacksamhetsjournalen gör bra nytta Glad

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

Så sant så sant! Jag förvånas emellanåt över det människor tycks se att andra har… de ser ju aldrig deras bankkonton eller hur de lever i övrigt! Samtidigt kan jag förvånas själv över att andra människor har råd med en en del saker som vi inte har råd med trots att min man har en ganska hygglig inkomst…

Tack april för tänkvärda ord!

ps. kära nå'n vad gjorde du uppe vid den tiden Förvånad ds

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Indiania
0

Håller med vad ni andra skrivit! Tror att de flesta har något att brottas med, vi glömmer allför lätt hur bra vi har det egentligen.Tack för du påminner oss april!

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

nillanb
0

Tack April

Jag har allt som betyder något för migSkrattande

Clary
0

#2 Jag tror att det handlar om vilka saker man prioriterar, har fått en o annan släng av sleven när det gäller våra resor till Indien, hur kan vi ha råd att stanna så länge Förvånad

Däremot lägger vi inte en spänn på läsk, chips eller godis, vi har ingen bil och handlar inte färdigmat.

Jag är tacksam så länge vi båda kommer upp på morgonen och har det vi behöver. Vad andra har - kul för dem Flört

Hoppfull
0

#5 Ja precis! Ofta handlar det om prioriteringar och är man två vuxna är det ju inte så svårt stt spara.

Nu tänkte jag förstås på barnfamiljer med många barn (3-4) som har råd att åka utomlands plus på skidsemester plus hyra stugor och resa i Sverige på sommaren. Vi vet att de inte har extrema inkomster och är imponerade och förvånade över hur de fixar det. Vi skulle inte klara det helt enkelt, en charterresa för vår familj (fem pers) kostar minst 35000 bara för resa och boende, så ska man käka osv med.

Men jag har förstått att väldigt många i min ålder som har barn i skolåldern får pengar av sina föräldrar, de blir bjudna på resor av dem osv. och det förklarar ju en hel del.

Clary
0

#6 Nä men så länge det finns lånemöjligheter så kommer de iväg och sen som du säger föräldrar som stöttar med pengar. Har alldeles för många lysande exempel på sånt.

Angelita
0

Vi vet inte hur andra människor har det förän vi gått i deras skor, som någon vis person har sagt.

Visst är de så att gräset är grönare på andra sidan stängslet. Det är inte bara männsikor som tror det. Det är bara att titta på tamboskapen försöker att nå gräset som är på andra sidan stängslet och ibland längta så stor att de bryter ut sig.

Tack april för att du gör så vi andra får tänka till varje dag!

Hoppfull
0

#7 Ja vi åkte ju till Kreta och tog det på avbetalning, vi hade inte kunnat resa hela familjen om vi inte hade gjort så. Vi fick dessutom sälja av en massa grejor för att ha pengar att käka för så det fungerar ju inte att göra särskilt ofta Glad Men det var fantastiskt att kunna göra det en enda gång innan barnen blivit vuxna!

Som du säger är det många som får pengar av sina föräldrar, fast det tycker jag är ganska bra. Jag hoppas kunna hjälpa mina barn om de behöver sen, jag vet hur oerhört tight det kan vara när man har småbarn och är föräldraledig osv.

Clary
0

#9 Jag hör ju till dem som tidigt fick lära mig att klara mig själv. Har aldrig fått eller lånat en krona från mina föräldrar och är nog av den uppfattningen att mina barn ska klara sig själva ekonomiskt annars lever man över sina tillgångar vilket är mycket lätt om man kan gå och få bidrag av föräldrarna. Är kanske hård i det fallet men har jag dragit upp mina egna barn till vuxen ålder tycker jag att det är min tur att njuta själv av det jag släpar ihop.

Hinner inte mer nu, ska iväg och släpa ihop lite mer Flört

Hoppfull
0

#10 Hehehe, ja jag har samma uppväxt… men i och med skilsmässor där hela ens ekonomi fullkomligen raseras och man står nästan blottlagd med två små barn, utan jobb, så vet jag att ibland kan det behövas hjälp!

Jag har själv aldrig fått en krona av mina föräldrar men nog hade det behövts när barnen inte kunde få vinterskor eller nya vantar, när jag själv fick äta knäckebröd och fil när barnen var hos pappa för att de skulle ha mat när de kom osv. Jag hoppas därför innerligt att jag ska kunna hjälpa mina barn så att de inte behöver ha det som jag och de själva hade det när de var små!

Jag menade inte att man ska vara kassako åt barnen, inte alls, jag menade att om jag har möjlighet och barnen har det kärvt vill jag gärna hjälpa dem! Jag tycker att den skillnaden är himmelsvid! Gör man barnen beroende av ens ekonomiska hjälp gör man ju barnen en björntjänst, men att sätta guldkant på tillvaron när de inte själva har den möjligheten är en helt annan sak som jag ser det. Och jag måste inte ha en massa pengar för att njuta av livet, jag är van vid ytterst små medel och har inte så stora behov.

Indiania
0

#10 och #11 Jag har haft precis likadan uppväxt som ni och därför vet man vad tufft det är när pengar inte räcker till.

Jag har hjälp mina två tjejer i din mån jag klarat av och yngsta dottern får fortfarande läna pengar tillfälligt om det behövs, hon lämnar tillbaka pengar när hon fär lön.

Vad det gäller barnen har jag samma åsikt som du Hoppfull, mår mina barn bra då mår jag också bra!

Kram till er mammor!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

#12 Ja eftersom jag aldrig kunnat unna dem saker under deras uppväxt så känns det som att jag verkligen hoppas att jag kan det sen istället. Som att gå ut och äta, kanske köpa presenter till dem som de behöver men inte har pengar till just då osv.

Kram tillbaka Indiania!

april4
0

Hej på er. Är rätt sen ikväll med att komma in här. Haft gäster tills nyligen.

#2 Vaknade av att det var för varmt och fick ingen luft, sen kunde jag inte somna om. Så ikväll är jag dödstrött, men ville ändå kika in här och säga hej.

Tack Angelita för det och tack ni andra oxå, för att ni gör Dagens ord så levande. Kramisar på er.Glad

lenjon1
0

Ja jösses! Just de visdomsorden har jag försökt pränta in i min sons skalle idag.