Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 806 ggr
Hoppfull
0

Hur hanterar du

värmen?

Vi här i norra europa är ju inte riktigt vana vid den här hettan som plötsligt kommer… ingen långsam tillvänjning och väldigt kallt resten av året.

Så hur gör ni, när det plötsligt blir 30 grader, för att må bra?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Svetas o lider.Inte mycket mer o göra.O sänder en tanke till sambon som står i garveri där det redan är för varmt..O alla andra som inte jobbar i kylar.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hoppfull
0

Vi har köpt en pool, den är inte jättestor men duger gott att svalka sig i. Annars får man åka till stranden, där svalkar det alltid gott så att värmen aldrig blir så intensiv.

Just precis nu ska dottern och jag hoppa i och svalka oss… jag ska bara hänga ut tvätten först!

Clary
0

På med sarongen, perfekt plagg som inte sitter åt, vattenflaskan tillgänglig och fötterna i fotbad så ofta som möjligt. Är det alltför hett brukar jag ta ut fläkten på altan men jag lider ju inte direkt. Cool

Inte kul för alla som ska arbeta i denna värme, det har jag erfarenhet av, en blöt handduk hade jag nytta av.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

Ja min man jobbar både den här veckan och nästa… hett kontor och industrilokal. Men men, sen blir det semester! Glad

rockygubben
0

Kall dusch och massor att dricka!Fläktarna är på hela dagarna.Cool

Angelita
0

Sitter i det svalaste rummet och dricker kallt vatten med isbitar i.

Tiia
0

fläktarna på och ac:n

några duschar åt vovvarna och till helgen ska dom få åka och simma och vi med

massor av isvatten att dricka,några glassar slinker nog ner i min mage också

jag får lätt hjärtklappning av för mycket värme

Mysan59
0

Åka EU-moped är skönt! Den går i 50 km så det svalkar bra. Glad

Fast det är klart att man inte kan göra det hela dagarna.

Tips som hjälper lite: Ta en liten handduk och skölj i kallt vatten och vrid ur och lägg den sen i nacken eller på huvudet.

Skölj handlederna med kallt vatten en stund.

Och drick mycket vatten!

abbis
0

Jag har korsdrag och 2 stora fläktar som följer med mig vart jag går*L*. Dricker alldeles för lite får bannor för det*L* har klippt av mina arbetsbyxor till låret..Duchar flera ggr per dag..och sover med öppet fönster..brukar spola handlederna i iskallt vatten då o då..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
0

Brukar också spola handlederna och som Mysan handduk i nacken och på huvudet.

Dricker mycket vatten och ser till att få lite salt i mig också.

april4
0

Jag brukar oxå spola händerna i kallt vatten + att ha en handduk i nacken eller på huvudet. Men idag hjälpte inte ens det. Låg och solade, när jag plötsligt kände mig yr och fick ingen luft.

Var tvungen gå in i huset för där var det svalt. Sen fick jag vild hjärtklappning och skakningar i händerna. Då hade jag  legat kanske 10 min. Antagligen hade jag druckit för lite vätska, fast jag tyckte själv att jag hinkade vatten. Det var jätteäckligt. Det tog ca     en halvtimme att komma i normal andning och hjärtklappning.

Hoppfull
0

#11 Usch då, det lät inte bra! Jag kände själv av solen lite på det sättet igår så den var nog väldigt het. Jag brukar skydda huvudet när jag ligger ute, då blir man inte lika lätt överhettad.

Annisangel
0

Jag sitter framför fläkten mest tycker jag, eller nere vid hamnen och känner den svala sjöbrisen blåsa in över land… Igår såg jag Saga Lejon här i Nyköping lägga ut och blåsa i tutan och det var så mäktigt att stå där i solnedgången med brisen i ansiktet!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Mysan59
0

Felet som många här i Sverige gör, är att vi inte tänker på att skydda huvudet mot solen.

Vi gör det kanske när vi åker utomlands, men tänker inte på att det kan vara lika viktigt nu när det är så varmt här.

Det kan vara det också som drabbade dig, april4, att du låg i värmen utan skydd för huvudet.

Branneli
0

En bok i hammocken, massor med isvatten i närheten Cool.

Lite svettigare att gå ut med stavarna vid 9.30-tiden….men duschen är riktigt skön !!

Som tur är finns skuggan, när det regnar & är kallt blir möjligheterna färre….för min kropp…

april4
0

Helt rätt mysan59, det var precis det jag gjorde………men sen hade  jag en fuktig handduk på skallen.

Mysan59
0

#16 Bra gjort! Skrattande

Det är verkligen obehagligt att bli för varm ocm huvudet eller få vätskebrist.

Fast eftersom jag alltid dricker vatten (sommar som vinter), så händer det mig väldigt sällan, kanske aldrig…