Skillnad på spikmattor?
Är sugen på att skaffa en spikmatta, men är det skillnad på dem?
Har sett en som heter "Shakti" och en som heter "Fakir". Även sett att stadium säljer.
Jag vill ha min mäst för min nackspärr och en muskel brevid skullran (den musken sitter ihop med nackmusken) som jag har mycket ont av. Även om den skulle hjälpa mot mitt sömnproblem skulle vara bra.
Sen har jag hört (men det kanske bara är ryckten) att den är bra för fettförberningen också…
Vilken matta hade ni valt?
kissmekate.blogg.se

Själv har jag en Shakti matta som fungerar utmärkt. Skillnaden är väl antalet "spikar" och storleken. Det finns en mindre matta som är avsedd för enbart nacken eftersom det är lite svårt att få den stora att passa just i den regionen. Mycket hjälper den mot men just fettförbränning är jag osäker på, har inte märkt något 
Det finns några trådar sedan tidigare om mattorn, petar upp dem till dig.
Medarbetare på Feng Shui och Indien

oki.
Jag köpten en spikmatta idag, det blev en Qi.
Tror det ska vara 8000 spikar på den. Väldigt skön iaf, jag sommnade 
kissmekate.blogg.se

#2 Visst är det skönt att somna på dem
Det tror man inte när man lägger sig ner men det fungerar. Trevligt om du berättar mer, om du blir hjälpt av den.
Vet inte om någon spikmatta egentligen är bättre än någon annan? Har frågat runt lite på olika ställen där dom säljer spikmattor nu när jag varit borta. Dom har sagt olika saker i olika städer,i en stad höll dom på att "Shakti"skulle vara bättre än dom andra. Andra anser att det är bra med så många piggar som möjligt,men åsikterna om att någon matta är bättre än en annan går isär,men man verkar vara överens om att alla spikmattor är bra. Ingen har sagt att någon spikmatta skulle vara dålig.
Jag har en "yantramatta" Har inte hunnit med att använda den så mycket än,men det lilla jag har kännt är possitivt och jag har somnat på den nästan varje gång.
Jag har inte hört något om ökad fettförbränning,men det kanske inte är omöjligt eftersom spikmattan hjälper till att skapa ballans i hela kroppen. Men man kanske inte ska ha för stora förväntningar på just det.
~ mayolica ~
jag har oxå undrat mkt på skillnaden mellan dem. tänkte köpa den i clasohlson.. vad tycker ni om den? den är ganska lätt att packa ihop och skulle vara bra att ta med på resor… men ja… sen finns den helgröns som är samma material över hela mattan.. den verkar ha bättre kvalitet

Shaktimattan är lätt att ta med sig, jag har den med på varje resa jag gör. Innanmätet kan man ta ur och sen är det lätt som en plätt att rulla eller vika ihop det hela. Clas Ohlsons matta har jag inte sett.
#6 jo men det är shaktimattan clasohlson säljer! jag googlade och såg det nu.. men du tycker att den är bra, asså att den håller? jag tvekade lite eftersom det var fastsydd/limmad på tyg, om den sliter och så. men du är nöjd? hur länge har du haft den?

Jag tror att det blir ett år i oktober för jag hade den med när jag reste till Goa då. Har inte märkt något slitage på den än och den är flitigt använd 
ja men då får jag väl ta och köpa den! tack för rådet =)

Hoppas du blir lika nöjd som jag är 
jooo min nacke kommer bli mkt glad efter vissa långa pass vid kassan! tur att man bara jobbar extra då…