Dina drömmar efter Reikikurs?
vad hade du för drömmar efter din Reikiinitiering? Fick Reiki 1 i helgen och jag har bara haft mardrömmar sen dess :S dvs 2 nätter :P
Usch då Elemi, inte roligt! Nej, jag hade inga ovanliga drömmar efter min initiering, däremot så sov jag mycket mer än vanligt det tre första dagarna.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Det kan vara känslor från ditt undermedvetna som kommer upp.. Sådant som behöver rensas ut.. När man fått 1:a initieringen, så får man en utrensning efter det.. Har inte din lärare informerat om det? Är nog bra om du berättar för honom/henne om detta!
När man får sin initiering så tar det 21 dagar för reikin att gå genom kroppen, tre dagar i varje chakra. Detta tyder på att du rensar ut en massa i ditt huvud där kronchakrat ju sitter. Var observant och skriv dagbok dessa 21 dagar. Det är intressant att läsa vid ett senare tillfälle i livet. Kanske kommer du att känna av då reikin går genom alla dina chakran.
Själv hade jag en fruktansvärd huvudvärk i sex dagar, tre dagar i kronchakrat och tre dagar i tredje ögat, hualigen! Det var ingen lek det heller.
I kärlek//Eva
Ps. Jag är reikimaster så om du undrar över något kan du alltid fråga mig.
Än så länge har drömmarna inte varit otäcka, men jag har haft sanndrömmar, efter min initiering som jag fick för 5 dagar sedan
när jag fick min första initiering blev jag väldigt pigg och glad och kände energin stråla starkt i ikroppen första tiden . jag drömde mycket mer än vanligt men inga starka mardrömmar. inga fysiska utrensnings problem, men jag var väldigt känslig lätt till gråt och lätt till skratt .
~ mayolica ~

drömmarna nu mer är vanliga. dock väldigt mycket vatten inblandat. Skriver upp så jag kan kolla genom senare :) tack för svaren
Vatten, rent symboliskt, står för dina känslor Elemi. Tänk hur vattnet visar sig, är det livligt, smutsigt, rent eller lugnt. Efter vattnets egenskaper i drömmen kan du tolka dina drömmar.
jag fick ångest och kände av närvaron av andar…på ett obehagligt sätt. men sedan klingade allt det obehagliga av och nu så fungerar det bra igen tycker jag….men jag tycker att varje gång jag gjort reiki så verkar jag öppna upp för andar som kommer till mig. fortfarande lite skrämmande…vet inte hur jag ska bete mig.
men rädslan försvinner nog med tiden när man mognar in i sin andliga roll…rädsla är alltid tecken på okunskap.