Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 3732 ggr
ANNIA
0

Fyto östrogen

En väldigt kort fråga. Ni som äter/ätit fyto östrogen, hur lång tid tog det innan ni fick effekt av det.

Jag åt förut nåt som heter chello. Först ena sorten (grön) fungera hur bra som helst i några månader. Sen börja jag få värmeväxlingar igen. Bara så att jag blev lite extra varm då och då. Bytte då till den andra sorten (röd) men fick inte just nån effekt av den.

Gjorde sen ett längre uppehåll på nästan en månad för jag börja fundera på om jag tillförde östrogen så det blev för mycket, men blev inge bättre av det heller utan blev lite värre.

Sen prova jag remifinin. Visserligen åt jag inte mer än ca 3 veckor men märkte ingen större skillnad.

Nu har jag i nästan 1 månad ätit fyto östrogen och märker inte just nån effekt. Lite kanske men inte mycket. Och de problem jag har nu påverkar både sömn och humör/tålamod. Sömnen mest för att jag vaknar när vallningarna kommer så jag sover inte mycket åt gången. Dom är inte så jävliga så att jag badar men tillräcklig jobbiga för att vakna av dom.

Så samma fråga som i början hur lång tid tog det för er innan ni fick effekt. Eller har ni några andra tips. För jag håller på att bli fullständigt vansinnig Skrikandes på den här jädra jojon.

april4
0

Jag äter Trisekvens och har alltid varit helnöjd med det. Tog ca 1 vecka när besvären upphörde helt. Kan tala om att jag hade väldiga besvär med vallningar. Testa den, kan vara värt det.

nillanb
0

Jämnar det ut humöret oxå ?

april4
0

#2 jajamensan

nillanb
0

Hmm kan nog behöva det dåSkäms

köper man detta i hälsokost butikTungan ute

april4
0

Trisekvens är receptbelagt, så du måste gå via din läkare.

nillanb
0

Hmm får inte ta sådana där receptbelagdaRynkar på näsanpga ökad risk.

Var mer ute efter naturliga preparatObestämd

ANNIA
0

Sorry. Visste att jag glömde nåt när jag skrev. Men jag kan inte äta receptbelagt östrogen jag heller. Utan är hänvisad till alternativen.

nillanb dom jag skrev om är naturliga. Chello köpte jag via nätet. Remifini finns på apoteket. Finns även nåt som heter femal balans på apoteket som också är naturligt. Det har jag dock inte provat än.

Dom kan ju göra nytta för dig. För när funkade för mig så funkade det fullt ut.

I en tråd inne på häxor som jag skapa för "länge sen" Örter-östrogen så hittar du en del.

nillanb
0

Tack AnniaGlad