Borrelia
Hejsan! Jag är ny här och har börjat intressera mig för healing bla. Jag tänkte därför ställa en fråga ang. detta ämne. Det är så att min mamma har borelia,hon har fått en medicinkur från läkaren men har inte blivit frisk. Nu får hon ingen medicin mer för läkarna hävdar att har man fått medicin en gång så blir alla friska,detta är inte sant men det är ett långt kapitel för sig. Nu till min fråga, kan man bota borelia med healing? Antingen att jag lär mig healing eller att man går till någon expert?
Kram

Hej tommyray och välkommen hit.
För det första så räcker inte en kur alla gånger, det beror på hur länge man gått med borelian i kroppen.
Healing botar ingenting men hjälper att kroppen läka, lite kortfattat svar kanske men det kommer säkert in de som jobbar med healing som kan svara dig utförligare.
Att få healing är alltså en bra hjälp på vägen.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Hej och välkommen tommyray,önskar jag oxå.
Healing ska inte vara en ersättning för läkarvård,men det kan vara ett bra komplement.Healingen kan hjälpa till att skapa ballans och stärka kroppens läkningsförmåga.
Jag tycker att din mamma ska kontakta läkaren igen,borrelia kan vara envis. Sen kan man med fördel komplettera antibiotikakuren med healing,hade själv Borrelia förra hösten och gjorde så med mycket gott resultat.
Lycka till.
~ mayolica ~
Du kan inte ersätta läkarvård med något. se till att få den medicin ni behöver. Ni får väl gå till läkaren igen eller byta. Det ska inte vara så svårt.

Detta har min mamma berättat för mig och jag kan minnas något fel men på det stora hela vad det så här hon berättade: 1993 kunde svenska forskare bota borelia i provrör och trodde därför att den medicinen även skulle kunna bota borelia i människokroppen. Slutsatsen var: behandlas man mot borelia med den medicinen i typ 10 dagar eller va det är så blir alla friska.
De mäktiga "storebrorsforskarna" i USA klappade de svenska forskarna på axeln för detta. Så när en amerikan får borelia så betalade dennes sjukförsäkring för en medicinkur men inte mer,det ska ju räcka--> de amerikanska försäkringsbolagen tjänar mycket pengar på detta. Det ligger prestige i det hela och svenska forskare kan inte efter så här många år erkänna att de har haft fel hela tiden efter att de blivit "highfivade" av amerikanerna.
De människor som inte blir friska av en kur beror på att borelian vidtar en annan skepnad och går över till cystform,tror jag det kallades för. Problemet är att de provtagningsmetoderna som finns i dag är så opålitliga att de oftast visar att man är frisk fastän man inte är det. Jag tror att det är i Zurich som europas bästa laboratorium ligger och de finns de som för egen räkning åker dit och betalar proverna själva och kommer hem till sverige för att påvisa att de visst inte är friska,svenska läkare godtar inte detta och står på sig.
Min mamma har borelia det är inget snack om den saken,men hennes läkare (hon har träffat några olika) säger att hon absolut inte har borelia,nä men va bra sa mamma då ska jag genast gå och lämna blod,men nej det fick hon inte. Läkarna vet att hon är sjuk men de ljuger.
Detta är ett stort problem, större än man kan ana inte bara för min mamma utan även för andra svenskar och andra från övriga världen.
Lite bakgrundsfakta till varför tilliten till svenska läkare inte finns i just detta fallet och därför så skulle healing kunna vara en alternativ metod för att kunna hjälpa alla dessa människor däribland även min mamma.

Jag har haft Borelia ett antal gånger.. bor man på landet.. har katter.. de sover i samma säng som du.. då får man Borelia som ett brev på posten.. iallafall är det inte helt ovanligt!!
Borelia får man av en sorts bakterier som kallas för Spiroketer på grund av sin spiravridna form.. varje stam av spiroketer ger upphov till olika sjukdommar.. varav Borelia är en och en annan är Syfilis!
Fördelen med dessa är att de dör rätt lätt av enkla antibiotika.. nackdelen är att du blir alldrig imun.. antagligen därför det inte finns något vaccin!
Första gången jag fick detta var jag sjuk rätt länge.. innan jag fattade att det var just Borelia.. man får nämligen säga till speciellt om de skall ta prov på detta.. det är oxå rätt svårt att diagnosticera.. man letar efter antikroppar mot bakterierna!
Iallafall.. med en så kallad Senborelia hade det spridit säg rätt rejält och jag hade domningar, trötthet feberkänslor och allmänt motoriska problem.. det hade satt sig på nervtrådarnas myel och skadat dessa!
I mitt fall blev det tredubbel kur för att få bukt med eländet.. men återhämntningen tog iallafall två år innan jag vart återställd, och jag har vad jag kan förstå inga bestående men!
Ju längre tid man har gått med sjukdomen ju mer problem och risken för bestående men ökar!!
De andra gångerna jag drabbats har jag direkt vetat vad det varit och klarat mig med enkelkurer.. problemet är som vanligt när man kommer till läkaren och proppsar på att man har just Borelia.. har ju haft det några gånger så jag vet precis hur det känns!!
Problemet som jag har uppfattat det med kronisk borelia är att man satt in för lite antibiotika för sent och för smalt spektrum!
Man kan behöva bredspektrumantibiotika om stora delar av kroppen är infekterad!!
Sen så är det som så att man kan blanda ihop Borelian med efterverkningarna av sjukdomen.. som i allvarliga fall kan pågå lång tid då skadorna som bakterien gör finns kvar och kroppen har inte reparerat/bytt ut cellen som är skadad ännu.. det kan ta ända upp till fem år innan alla celler i kroppen är utbytta!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#4 Det är märkligt hur läkarna tänker,för mej var det precis tvärtom.Boreliaprovet visade possitivt,men läkaren sa att dom flesta vuxna någon gång i livet offtast haft borelia någon gång i livet. Därför kunde provet visa possitivt fast man inte hade någon aktiv boreliainfektion just då,så trots att jag hade blivit dålig efter att ha fått en fästing på mej så togs inte provet på allvar.
Så jag fick vänta ett par veckor tills jag träffade en annan läkare,han blev jätteförvånad över att jag inte fått behandling för borelian.
Det är ju inte fel att prova healing,provet visar ju inget och läkaren säger att hon är frisk. Men blir det inte bra så får ni gå till läkare igen och tjata på dom.
~ mayolica ~

Tack för alla svar, #5 jag ska ta med mig detta och prata med min mor,tack än en gång.

Min erfarenhet är att borrelia hävs med antibiotika.
Däremot kan alternativa behandlingar stärka kroppen efter antibiotika-kuren, som försämrar kroppens motstånd….
#8 Visst är det så,att det behövs antigiotika för att häva borelia. Healing kan man även använda både samtidigt för att stärka antibiotikabehandlingen, och efteråt för att hjälpa kroppen att komma i ballans.
Jag upplevde att antibiotikakuren tog mycket bättre tillsammans med healing,mot andra gånger när jag haft borrelia och inte kompletterat med healing.
~ mayolica ~
Det finns ju även homeopatmedel mot bakterier även mot specifika bakterier, men de medlen är förbjudna i Sverige. Givetvis finns de att få tag på ändå.
#10 Så du menar att homeopatmedel skulle kunna helt ersätta antibiotika vid borrelia?
~ mayolica ~
#11 Jajamensan! Antibiotika tar inte bort bakterier de trycker bara ner dem i kroppen, reducerar antalet ett tag tills läget blir gynnsamt för de små liven igen och så kommer de tillbaka. Bakteriedropparna tar bort dem för alltid. Mycket märkligt att de inte används tycker jag, men då skulle väl läkemedelsbolagen gå omkull om folk skulle förstå hur enkelt och bra de fungerar. Reckeweg 88 är ett allmänt bakteriemedel, sedan finns det specifika medel. finns att köpa i GB.
Intressant! Det är ju precis så som jag brukar känna när jag har fått någon infektion,att det inte är helt borta efter antibiotikakur. Som att det finns rester kvar i kroppen som ligger vilande.
Jag skulle gärna vilja få möjlighet att prova dom dropparna nästa gång det behövs,och lära mej mer om det.
~ mayolica ~

Vilken tur att vi har dig här asamaria som kan sådant här och kan lära oss andra! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mnja.. det finns alternativa behandlingar som fungerar.. oså finns det kvaksalveri oxå!
Lite lustigt det där med att Rekweg hävdar att sjukdomar inte beror på bakterier utan på ansamlingar av kroppsliga gifter.. och då bekämpa bakterier borde vara kontraproduktivt med hans meducin!??
"Reckeweg was a denier of the germ theory of disease and developed his own idea called homotoxicology. Reckeweg believed disease was a response to the build up of toxins in the body relative to bodies ability to expel these toxins."
http://rationalwiki.com/wiki/Heel
Fast tror man att destilerat vatten kan rå på bakterier så varsågoda!!
"In response to this promotion, the U.S. Food and Drug Administration concluded that BHI was one of the most flagrant law violators among homeopathic marketers [3]. Acting on this belief, the agency issued a regulatory letter [4] and banned the importation of BHI products that it considered unapproved new drugs. Despite these actions, however, BHI (now called Heel, Inc.) has continued to violate the law and now offers more than a thousand products. This article traces the company's history and states what I believe should be done to protect consumers."
Kvacksalveri är något som det rädda etablissemanget uppfunnit. Visst finns det skumma aktörer, men det finns skumma otillförlitliga läkare också. Min familj har använts sig av dessa medel i många år och vi blir bara friskare och friskare. Det är ju också märkligt att förbjuda något som inte sägs fungera eller hur?
För att veta vilka medel man ska ha behövs en homeopat med en Vegaapparat och som har de medlen förstås.

Jaa, tänk så många läkare som både feldiagnostiserar och felbehandlar med mediciner som är rent av farliga bitvis! nej jag håller helt med asamaria här!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Allt som har en medecinsk verkan har oxå biverkningar.. dock inte destilerat vatten mig veterligen!
Fast homeopater har ofta betydligt bättre koll på vitaminer o mineraler o sånt!
Det FDA anmärkte på var den massiva reklamen där man påstår att Rekwegs dekokter botar cancer och många andra livshotande tillstånd.. annars är det fritt fram att sälja Homeopatiska preparat!
BHI/Heel förefaller var en sådan skum aktör.. jag skulle inte lägga speciellt mycket tilltro till deras varor!
Sen kommer man ändå till det där lustiga.. varför bekämpa bakterier om dessa inte är orsaken till sjukdomen?????
Jo det är givetvis bakterierna som orsakar sjukdomar om vi specifikt ska prata om bakterier. Givetvis ligger det en orsak bakom det också, men för att slippa vara sjuk vecka ut och vecka in plus kanske att det årterkommer så tar man bort dem helt enkelt.
Vi föds alla med olika bakteriestammar som vi valt att ta med oss ner på jorden. Sjukdomar finns för att vi ska lära oss hur vi och universum fungerar. Att tro att man kan utrota sjukdomar är så befängt att jag ler. Det kommer bara nya hela tiden om du försöker ta bort en annan genom vaccinering tex. Sjukdomarna har ett syfte. Virus muterar nästan alltid till bakterier. De hittar ofta en utväg. Därför behandlar jag nästan alltid med virusdroppar först och sedan när symptomen ändrar sig, oftast efter ett par veckor, så ger jag bakteriedroppar. Om R87 inte hjälper så är det en specifik bakterie och behandlar då med det medlet istället och så blir man frisk från den bakterien.
Det här med att virus muterar sig själva i kroppen till bakterier har självaste Pasteur skrivit om, men vetenskapen har valt att inte föra det resonemanget vidare.
Och jo det finns flera Reckewegmedel som är förbjudna i Sverige bl a R87, R88 och R92 som är ett ypperligt medel för matsmältningen. Har tagit det själv plus att mina katter fått det. Katter har ofta problem med för lite magsyra som beror på den mat de fått äta i åratal, torrfoder och burkmat.
Biverkningar får man bara genom syntetiskt framställda mediciner eftersom de innehåller kemiska ämnen som inte är särskilt nyttiga för kroppen plus att de inte är gjorda för att leda ut åkommor ur kroppen utan för att utplåna. Så funkar det inte. Homeopatmedel står för att lika botar lika. Hur enkelt och genialt som helst. Mjukt och skonsamt för kroppen.

Jamen enligt Rekweg så är inte virus och bakterier orsaken till skjukdommar utan det är istället interna toxiska produkter som ansamlas i kroppen och som behöver drivas ut så varför använda dekokter mot virus och bakterier överhuvudtaget?????
I så fall är antibakeriell och antiviruell behandling meningslös.. det borde i så fall vara bätter att driva ut gifterna.. eller??
Och hur kan man i ena stunden säga att bakterier inte orsakar sjukdommar och sedan sälja dekokter mot detta???
Virus kan alldrig omvandlas till bakterier.. däremot så får man ofta en bakteriell infektion effter ett virusangrepp och/eller en antibiotikabehandling på grund av att imunförsvaret är nedsatt!
Kan du ge mig en länk till innehållet på dessa undermedel??