Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 882 ggr
JILE
0

Svininfluensans spridning!

Jag undrar hur ni känner inför denna spridning? jag är lite rädd hur den ska slå¨på nära och kära.

Kram Jile

rockygubben
0

Jag är inte orolig.

Soffe
0

Ja du.. Jag har skrivit om detta på LK och det känns inte bra att den sprider sig så..

#1 Vad är du inte orolig för? Att bli smittad?

JILE
0

#2 Förstod inte riktigt vad du menade Soffe? Jag är rädd att familjen blir drabbade och sedan undrade jag hur ni andra tycker om detta.

Kram

Soffe
0

#3 Vad är det du inte förstår? Jag skriver att det inte känns bra att den sprider sig så..

Indiania
0

#0 Jag tänker inte på det innan det är på det viset.Det tar bara en massa energi.Tycker att pressen jagar upp människor, vi skall inte vara rädda innan vi vet hur det blir ( tycker jag )

" Var nära naturen - var när dig själv "

Soffe
0

Men dem har ju i stort sett redan utsett hur det blir och är.. Det märks hur det sprider sig..

JILE
0

#2 Ursäkta såg fel det var ju #1 du frågade :-)

Kramiz

Soffe
0

#7 Ingen fara ;-)

chik
0

Det är inget som jag slösar energi på…Det är inte så mycket som jag ser att jag kan göra..Mer än Oroamig O det gör jag Inte…

Lena.P är jag i verkliga livet.

mayolica
0

Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på det. Det har ju varit så mycket olika hot om olika influensor som är på gång,förut var det fågelinfluensan.

Men visst känns det lite olustigt att den sprider sej.

Om den kommer hit eller till mina anhöriga,då skulle jag nog vara mer orolig.

~ mayolica ~

Soffe
0

#10 Den är redan här i Sverige och det är många som fått eller haft svinflunsan..

Farwuq
0

Jag är inte orolig för fem öre, det är pressen som piskar upp stämningen, de vill bara tvinga oss att vaccinera oss med deras gift.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mayolica
0

#11 jag känner inte någon som har den. Hörde talas om att en person i Göteborg hade fått den,annars har jag inte hört så mycket prat om svininfluensan.

~ mayolica ~

Soffe
0

#13 Jag känner ingen heller, men på Aftonbladet har dem en karta över hur många som har fått den i varje län och det är mer än ett par 100..

Farwuq
0

De gör allt för att skapa panik!

Skrikandes

JILE
0

Ja visst ska man inte oroa sig, men jag tror nog att det gått så långt med spridningen att det inte går att göra något nu. Såg på smittsskyddsinstitutet att även Uppsala var drabbat så den finns ju i varje län mer eller mindre.

Det är ju ingen vanlig influensa s.a.s, det är väl därför som jag oroade mig lite extra.

Tack för att ni säger era åsikter, det är intressant att höra för man har ju bara expressen och nyheternas info.

Kram Jile

Clary
0

En av kompisarna till mitt ena barnbarns pojkvän är tydligen smittad som det ser ut i dagsläget.

Jag går inte omkring och oroar mig, det hjälper ju föga. Har fått lära mig den hårda vägen det senaste året att det är bra mycket bättre att verkligen ta vara på den tid man har tillsammans.

Hur sedan den kommer att drabba nära, kära och bekanta får man ta den dan. Tidningarna har betalt för att skapa så stora rubriker som möjligt så dem lämnar jag därhän.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

BranDuir
0

Det är inte mycket att oroa sig för….Massmedia blåser upp detta till oanade proportioner…väl stöttade av läkemedelsindustrin som tjänar grova pengar på detta…Vaccin är ju inte billigt…och Socialstyrelsen har beställt 18 miljoner doser…Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) beräknar att slutnotan kommer att uppgå till mellan 2—3 miljarder kronor."Det är en grov uppskattning, men förutom kostnaden för vaccinet, som är 1,3 miljarder kronor, tillkommer sprutor, spetsar, distribution, kylförvaring och inte minst personalkostnader", säger Göran Stiernstedt, chef för avdelningen för vård och omsorg på SKL.

Citerar Expressen "När ett nytt läkemedel ges till stora folkmassor är det sannolikt att biverkningar dyker upp som man tidigare inte upptäckt. När det gäller gravida har lyckade djurtester gjorts, men inga undersökningar där personer ingått.
- Tänkbara ovanliga biverkningar kan vara neurologiska biverkningar, kramper, överkänslighet och inflammatoriska sjukdomar, men det är svårt att spekulera i, säger Ingrid Uhnoo.
Trots att man inte vet vilka biverkningar som kan framkallas av vaccinet menar myndigheterna att det ska ses som en samhällsplikt att ta vaccinet.

- Det är ingen tvångsvaccination. Men däremot kommer man att rekommendera vaccination för att samhället inte ska stanna. Man kan se det som en del av samhällsansvaret att vaccinera sig, säger Johan Struwe, överläkare vid smittskyddsinstitutet."

ja jösses….ska vi vara försökskaniner oxå??….Nej tack, säger jag

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Indiania
0

#18 Ja, försökskaniner vill de ofta att vi skall vara.Har läst en bok som heter " Piller och profiter " av John Virapen som handlar om just detta med att utnyttja människor i läkemedelsbranschen.

DEt var skrämmande att läsa denna bok om hur de testbehandlar människor. Kan tillägga att Virapen har själv tidigare varit verksam inom läkemedelsindustrin så han vet vad han talar om.

Jag säger också nej tack till vaccinering.

Farwuq
0

Detta förefaller vara även ett test för att se hur mycket de kan skrämma oss.

Indiania
0

#20 Syftar du på #18 eller mitt inlägg? Boken jag talar om handlar mer om upplysning att vi inte behöver alla dessa piller och vaccinationer.

Det är skrämselpropaganda åt rätt håll kan man säga-

rockygubben
0

#2 Jag är inte orolig för jag tror att domm bara blåser upp allting.Håller med #18.

Farwuq
0

Jag syftade på #18

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag hoppas att jag lyckas lägga in detta från Familjeliv.se.

Något som vi bör tänka på i dag.När mäniskor ofta vill käna snabba pengar.

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.