Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthomeopati
Läst 3544 ggr
Magi-cat
0

Fästingar!

Finns det något homeopatiskt man kan ta, dels för att förebygga att man får fästingbett, dels för att förebygga att borrelia utbryter?

Det är mycket av de äcklena ute i markerna…..ja, varsom helst förresten…..

Jag hade borrelia för två år sedan och det var den värsta sjuka jag någonsin haft, och är naturligtvis inte ett dugg angelägen att få det om igen……Rynkar på näsan

Finns det något att förebygga med? (Alla de där vanliga råden som ändå inte fugnerar kan jag redan….)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
0

ChallisQ
0

Hej!

Läs om homeopatmedel mot fästingsjukdomar under Alt medicin - djur där jag härom dagen skrev om det Glad Fråga gärna om du har funderingar!

Magi-cat
0

Jamen tackar!!!! Fattar inte hur jag kunde missa den!!!!

mayolica
0

Här på västkusten har vi väldigt mycket fästingar,brukar alltid ha fått på mej flera stycken varje gång jag gått i skogen eller i högt gräs.Hade borelia förra hösten,och jag är inte heller intresserad av att få det igen.

Till katter och hundar fins det ju fästingshalsband och andra saker på apoteket, för att undvika att dom får så mycket fästingar på sej.

Jag har funderat på om det inte finns något föreyggande medel för människor,eller någon mat eller kosttillskott man kan äta.Så att man slipper få hem dom.Många fästingar är ju oxå så små, att man behöver lupp för att kunna se dom.

Vissa säger att det hjälper med vitlök,men jag är ganska osäker på om det verkligen hjälper.

~ mayolica ~

abbis
0

Från en som är lite korkad..Fråga: Blir man inte immun om man en gång fått borelia?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Magi-cat
0

nä tyvärr blir man inte ett dugg immun mot borrelia….

Såg något annat äckligt om fästingar i tidningen idag:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5567198.ab

urk! Undrar vad de där krypen ska vara bra för!?

Hoppfull
0

Tja det finns ju de som menar att när vi människor överbefolkar jorden så skapar naturen motåtgärder… jag vet inte men det är klart att det kan ligga något i det.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.