Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 17571 ggr
ElectricBoogie
15

alternativ borrelia-behandling?

hej alla.

jag fick borrelia 2006 och fick då en 10 dagars antibiotika-kur mot det hela. denna hjälpte aldrig fullt ut, utan jag har gått runt med sjukdomen i kroppen latent sedan dess. nu fick jag en fästing igen för 2 månader sedan, och fick borrelia igen (eller så aktiverade den den gamla borrelian, vilket av dem vet jag inte riktigt) och nu har jag ett gigantiskt märke stort som kanske en grapefrukt eller till och med ännu större på min högra arm. den blev aktiverad av att jag köpte en sån där populär shaktimatta (spikmatta) och la mig på den… PANG sa det så bröt borrelian ut på en gång!

läste jättemycket om borrelia i somras på nätet då jag trodde att min gamla borrelia-infektion kommit tillbaka, jag var jättesjuk då, och insåg att borrelia-behandling i sverige i princip är obefintlig. läkarna har INGEN kunskap alls, and that's a fact!

då jag inte fick någon hjälp mot mina besvär (som även handlar om annat än borrelia, kan tilläggas) sökte jag mig till alternativ vård. har nu fått hjälp via homeopati att läka en långdragen astmatisk hosta jag hade i 1,5 år. denna alternativ-läkare har gett mig bee-propolis mot borrelian men den verkar inte hjälpa särskilt mycket…

nu ställer jag mig funderande… ska jag gå till en vanlig läkare ändå. bor i norge för tillfället… jag ställer mig hemskt skeptisk till borrelia-behandling med antibiotika, då det ju inte hjälpte mig sist…

någon som vet nån annan metod för behandling av (långvarig, och nu ordentligt utbruten) borrelia? nu kliar det där bettet var hela tiden, samt är en gigantisk ring runt, och har ont i armen till och från, är öm, osv…

känner att jag måste ta tag i det här på allvar, innan det blir ännu värre…

men, somsagt… ställer mig skeptisk till att ta vanlig antibiotika.. så undrar om nån har nåt annat förslag?

googlade lite snabbt nu och hittade något om nån "professor klinghart-metod" men har inte hunnit läsa så mycket mer om den, mer än att den verkar innehålla en massa olika kosttillskott/örter, osv… antar att det blir väldigt dyrt i längden? :S

tacksam för svar.

Hoppfull
0

Ojdå, det lät inte bra. Tyvärr känner jag inte alls till alternativ till penicillin vid så pass allvarlig sjukdom. Vad säger homeopaten om det då? Du kanske kan söka dig till en naturläkare?

Lycka till i alla fall!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Magi-cat
0

ja fy sjutton för borrelia! jag hade neuroborrelia 2007 och så sjuk jag var! Fick känningar också i år, ett år senare. Hade ansiktsförlamning och känner mig fortfarande halv ibland, fast det inte syns, säger alla…

Lite om alternativ: Kolloidalt silver för att stärka immunförsvaret, mer i det akuta skedet kanske. Allt annat som stärker immunförsvaret, c.vitamin, zink etc.

För att resna ut skräpet: Ultradetox, ultrabalans och graviola. Jag köpte det via terapeut från Holistics. (Holistics finns på nätet)

Har kört en kur nu och det känns bra. Kanske upprepar senare.

Lycka till!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Hoppfull
0

Holistics säljer inte själva via nätet, men Örtagubben säjer deras preparat. Örtagubben

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[asamaria]
22

Jag känner en mycket duktig homeopat som har homeopatmedel för olika bakteriestammar som vi alla föds med. Du behöver ett specifikt medel för din borrelia, men han måste läsa av dig först. Dessvärre, för dig, så bor han i Stockholm. Han har hjälpt mig och min familj i många år. Jag kan verkligen rekommendera dig att söka upp honom.

Magi-cat
0

#3 ja, så är det förstås! Glad Tack för förtydligandet, Hoppfull!SkrattandeOskyldig

mayolica
0

jag hade borrelia i somras . fick antibiotika i 14 dagar i dubbel dos,mot vad man brukar få. jag blev bra när kuren var slut,fick oxå healing här som jag tror hjälpte till med läkningen.

Glad

~ mayolica ~

Tiia
0

jag hade också borrelia i somras och fick penicillin,blev frisk av en vanlig kur,men gud vad det pulserade i mitt ben och det var ett stor ring runt bettet.Innan antibiotikan  kände jag mig väldigt sjuk

Magi-cat
0

jag tror att borrelia tillhör de åkommor där penicillinet definitivt har plats. Man bör sätta in det så snart som möjligt. Jag fick två omgångar, det behövdes för att ta kål på de värsta, sedan gör immunförsvaret resten. Kanske skulle man ha ännu mer pc, en del rekommenderar det, av alternativarna också….

Sedan låter man naturmedlen göra resten, och för att rensa kroppen.

Men fy 17, vill inte ha borrelia igen!

ElectricBoogie
1

problemet med antibiotika är att det slår ut immunförsvaret. mitt immunförsvar är redan ganska så nedsatt pga att jag har ätit levaxin mot sköldkörtelbesvär i många år. att då sätta sig på en lång antibiotikakur som i princip "trashar sönder" immunförsvaret känns inte så himla smart…

men hittade denna sida när jag sökte, verkar finnas en del VERKLIGHETSBASERAD fakta på den sidan, faktiskt. http://www.2000taletsvetenskap.nu/special/borrelia/borrelia_lena_dicksson.htm

t.ex. så står det "Dr. David Jernigan har skrivit en bok om Lyme disease tillsammans med sin fru. De observerar att det inte är så enkelt att få en effekt av antibiotikabehandlingar, eftersom även intravenös antibiotika endast som bäst dödar 85 % av bakterierna och lämnar kvar 15 % levande antibiotikaresistenta bakterier."

känns som att antibiotika är fel väg att gå…

men det är svårt. när man knappt har några pengar och så ska man betala en jäkla massa alternativa preparat själv. även konventionell sjukvård och medicin är dyrt som fan här i norge… :S

har dessutom ett heltidsjobb och är trött heeela tiden, förmodligen pga borrelian, samt att jag jobbar natt och aldrig får se något dagsljus.

JILE
0

Hur har det gått för dig? #9

Kram Jile