Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: homeopati
Läst 11648 ggr
JILE
0

Homeopatmedel för avmaskning på djur!

Hej, jag undrar om någon som använder homeopatmedicin till att avmaska katt/hund? Fick tips på medel av Anna-Lena Nyström tror jag hon hette, men tappat bort dom.

Avmaskningsmedel från apoteket typ axilur el dyl. är ju inte bra för de är väldigt påfrestande för naturen och djurens kroppar.

[asamaria]
1

Det finns maskmedel för häst hos www.ameproducts.se,men inte för katt. Det är tydligen lite svårt att avmaska katter med annat än tex axilur. Jag avmaskar nästan aldrig mina katter eftersom de är väldigt svåra att avmaska. Axilur är det bästa medlet men då ska man hålla på i 3 dagar. På sin höjd avmaskar jag 1 gång om året. En av mina katter har jag bara avmaskat 1 gång. Hon är 9 år idag. Skulle någon av mina katter uppvisa symtom på avmagring och vara väldigt hungriga skulle jag avmaska men så har fallet aldrig varit. Man kan ju också tänka på hur katten lever att det är ett slags naturligt kretslopp som naturen skapat och visst är det bra att avmaska, men ibland undrar man om det inte är ett skapat behov hos dem som tjänar pengar på produkterna. Det som är viktigt är att ha ett bra immunförsvar, då får man inte så svåra parasitangrepp eftersom kroppen orkar hålla emot. Att ge sina katter ett bra immunförsvar innebär att man tar bort allt torrfoder samt burkmat och enbart ger riktig mat som fisk och kött. Mineraler ger jag i räkost.

chik
0

asamaria.Vist är det så.

har djurett mask, så ser man det,o då får man nog ta till starka grejer.För det kan gå fort utför med djuret.

Även vi mäniskor får ju mask om vi har otur.

Min föredetta svärsån kommer från Syrien o där avmaskar dom sig väldigt ofta.-Mäniskor.

Har en Katt som i nu läget är 17år o han får jag avmaska rätt ofta.Sen så har en bekant till mig utekatter som är så tjocka o dom är aldrig avmaskade.

Samma med mina hästar.Den ena har jag haft i 7 år o hon är inte avmaskad här..Har bara avmaskat 2 hästar i hela mitt liv.O då hadde vi hästar.

Jille..Så om du ser att katten har mask så köp axelut o ge den en kur.så är det färdig-Men du måste veta att den har mask.

Lena.Som tror hon har rätt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Magi-cat
0

Jag använder aldrig Axilur! Det har många biverkningar och min upplevelse är att fler katter blir sjuka av Axilur än Droncit.

Min Trisse blev sjuk en gång, den enda gången jag använde Axilur. En veterinär sade då att det helt säkert var biverkningar av preparatet.

För det mesta rör det sig om enbart bandmask och då är det onödigt att även varje gång behandla mot spolmask.

Äter de råttor och möss så får de bandmask…..Jag avmaskar 3-4 ggr om året, när jag ser att det kommer ut fragment….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mayolica
0

Jag tror inte heller att man ska avmaska katter i onödan,vet att det finns dom som avmaskar sina katter varje år även om dom inte har mask.Jag har alltid varit skeptisk till sånt. När vi hadde katter ,så brukade vi aldrig avmaska dom. Om det inte var så att dom verkligen hade mask,det hände en gång på 10år på sista katten.Då märkte man tydligt att katten inte var frisk,då är det självklart att den måste få behandling när man märker det.

~ mayolica ~

JILE
0

Tack för alla svar, ser att många ser olika på detta med maskmedel. Ja jag har väl avmaskat med jämn mellanrum. Har inte märkt direkt att de blivit sjuka av avmaskningsmedlena.

Som du skriver asamaria att det är ett naturligt kretslopp detta med parasiter, det låter ju rätt.

Köpte något med örter som heter Verm-X och kommer från USA tror jag. Inte så vanligt här i Sverige. Det är som godis man bryter en bit till katten och så blir de av med masken. Skickade efter detta men katten ville ju inte ha. katter är ju så svåra att få i dessa medel.

Axilur är tråkig för den ska man ge 3dgr i följd. Sist fick jag utskrivet av veterinär något man stryker på inacken. men det vill jag inte ha på mer för detta är nog inte bra.

Men homeopatiska medel ska ju gå att ge för mask.

Ja chik jag ger inte förrän jag ser att de har mask. Det brukar vara bitar i ändtaren på dem efter masken ..tror det är bandmasken.

Kram och tack för era tips, kanske Challis vet om homeopatmedel till avmaskning?

Jile

Yataz
0

Du kan ju annars lätt ta kontakt med Anna Lena Nyström och ta reda på det.
Skulle vara intressant att veta så rapportera gärna om du får reda på det.

Här är hennes hemsida:
http://www.annalenanystrom.com/

Martina

Yataz

JILE
0

#6 Tack så mkt, jo jag fick ju tips på medel jag skulle ta, men hon pratade så fort och det var så många olika och rörigt så det rann ut isanden….det var ju synd för jag betalade 100kr för det också.

Får jag reda på något så skriver jag det här.

Kram Jile

Choklad
0

en krossad vitlöksklyfta ( inte hel, det är ju starkt, men katter gillar vitlök)  i maten ibland ska hålla masken borta…och rödlök ska också vara bra… en sorts aska ska också a död på mask men nu kommer jag inte ihåg vilken sorts träd det ska vara ifrån..

U R us

ChallisQ
0

#5 Det finns ett homeopatiskt medel som heter Cina som ska vara bra mot springmask men jag och flera med mig har inte haft någon som helst effekt med detta medel Rynkar på näsan

Det som helt enkelt gäller är att stärka immunförsvaret! Och det gör du, homeopatiskt, genom att behandla konstitutionellt.

Anna-Lena Nyström är den djurhomeopat, i Sverige, som har absolut bäst erfarenhet av att behandla katter. Jag kan absolut rekommendera hennes kompendium Homeopati för katt, hur du köper det kan du läsa om på www.rkdh.org under kompendium. Hennes kortkurser i homeopati ska också vara bra efter vad jag har hört.

JILE
0

#9 Ja det var Anna-Lena jag ringde till och fick tips på vilka medel inom homeopatin man skulle ta och för 100kr. Men hon prata så fort så jag hann inte riktigt med att skriva ner allt så sen rann det ut isanden :-)

Kram Jile

ChallisQ
0

#10 Jag förstod det, det var därför jag skrev att jag också tycker hon är duktig Glad