Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettalternativmedicin-djur
Läst 7209 ggr
AnnaB
0

Pollenallergi -häst

AnnaB
0

Hej, tittade in hit, är det någon som har något bra tips om hur man kan bota pollenallergi hos häst?

Har en connemaraponny som är allergisk mot al o björk finns något homeopatmedel/ naturmedel som kan hjälpa?

JILE
0

GladChallis Q är duktig, du kan gå in på hennes hemsida www.whiteday.se

Lycka till ,

jile

[asamaria]
3

Mineraler stärker kroppen och det som är viktigt när det gäller allergier är att slemhinnan kollapsar då det fattas mineraler och kroppen har även blivit sur. När det då kommer starka allergener orkar inte slemhinnorna, som är kroppens inre skydd, inte hålla emot.

Rekommenderar varmt Biopromin som innehåller det mesta som en häst behöver. De mineralerna både rensar ur kroppen, basar upp den (basiskt) och tillför allt det som en hästkropp behöver.

AnnaB
0

Tack för era svar….

#3 var hittar man Biopromin?

Henrik70
0

MSM kan man ge till människor med pollenallergi. Jag vet att det även ges till hundar, så varför inte till häst. Dosen kanske blir ganska stor.

[asamaria]
0

www.ameproducts.se gå in på hästhuvudet.

Henrik70
0

En QRS magnetfältsmatta har hjälpt min son med pollenallergi  väldigt mycket. Den finns för hästar också. Länk

ChallisQ
0

Mineraltillskott odyl kan absolut hjälpa men då måste du läsa på ordentligt om det för att ge rätt i rätt mängd. Sen kan det ju vara så att din häst har en obalans som gör att den inte KAN ta upp vissa mineraler/vitaminer och då hjälper det ju inte att du ger tillskott.

Jag skulle absolut rekommendera att du behandlar hästen homeopatiskt. Om du hittar en bra djurhomeopat kan han/hon ge dig tips på vad du kan ge/göra förutom homeopatin.

Allergi betyder egentligen att kroppens immunförsvar angriper den egna kroppen. Vilket i sin tur betyder att det är en obalans i kroppen som gör att kroppen blir extra känslig för vissa ämnen i omgivningen.

Lycka till! ChallisQ Djurhomeopat

AnnaB
0

Tack för alla tips, jo jag ska ta kontakt med en homeopat, det känns bäst att det reds ut från grund o botten…

ChallisQ
0

Titta på www.rkdh.org Det är Riksförbundet för Klassisk Djurhomeopati, där hittar du diplomerade djurhomeopater som har minst 2-års utbildning och även har läst veterinärmedicin.

Lycka till!