Skärande smärta i huvudet!
Halloj!
Tänkte höra om någon vet vad det kan vara som jag fått. Det kommer plötsligt när jag böjer mig hastigt eller rycker till häftigt. Fast inte varje ggn. Det skär till som ett knivhugg i högra sidan i skallen. Det är blixtsnabbt och man blir lika chockad varje ggn.
Är ju väldigt stel i den sidan och och upp inacken, tänkte om det kan vara spända muskler som gör detta?
Kram Jile

Har du provat med en kiropraktor? Låter som nån låsning i nacken.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Dina muskler är mycket spända. Det är dålig cirkulation i dessa muskler som inte klarar några större ansträngningar. Spända muskler är inte så elastiska. Smärtan kan man väl säga är att musklerna skriker för de klarar inte av just de rörelser du gör. De har inte den kapaciteten i det skick de är i nu. Sedan är det ju så att när problemen börjar i en muskel så försöker kroppen kompensera för det som just den muskeln inte klarar av och då läggs lite mer press på någon annan muskel som så småningom också behöver kompenseras osv. Sedan har man ont på 53 ställen till slut pga av alla dessa kompensationer. Kroppen söker hela tiden jämvikt och balans och då kan man kanske förstå hur tokigt det blir i slutändan när en eller flera muskler och/eller andra kroppsdelar inte fungerar som de ska.
#1 Nej, det var längesedan jag gick till någon.
#2 Okey tack för ditt svar Åsa, känns könt att det inte är ngt värre. Tänkte om det var den där rackarns fästingen som gett mig ngt skit. men det har varit mkt nu, har städat ett köksskåp som var ganska lågt. Skulle in i duschen igentligen satt i bara handduken, men började ta ut grejer i skåpet och sedan var jag i full gång . Satt lite snett och måste hålla i handduken samtidigt ..hi,hi. Vilken syn tur ingen kom när jag låg där i skåpet :-)
Ja jag har ju väldiga spänningar i mina muskler från och till. Tror du att magnsium och kalk skulle kunna vara bra för mig? Har börjat med tallbarksdrycken igen i går. Den ska ju vara bra också.
Sak nog gå på ngn massage, känns att det blivit mkt nu. Se efter kattungen som far högt och lågt och måste hämta ner, man går ju på helspänn hela tiden.
Kram Jile