Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketttips
Läst 2097 ggr
Hoppfull
2009-08-26 16:49
0

Mina lager

För att göra en lång historia kort kan man säga att jag på grund av en rad orsaker haft en kraftigt stressad kropp i många år. Detta har i sin tur gjort att kroppen lagrat in diverse godsaker som stresshormoner och andra "gifter" i min vävnad.

Nu är den tiden förbi och kroppen är inte längre stressad MEN den släpper inte gifterna ur vävnaderna.

Har någon några tips på hur man får bort detta?

Ska tillägga att jag ätit massor av rena tillskott för att rensa och stärka kroppen. Jag har slutat med all säd och alla mjölkprodukter samt all mat med tillsatser. Jag äter ytterst sparsamt med socker och annat skräp.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hoppfull
2009-08-26 18:01
0

Jajamänsan… Glad Inga kurer eller medel jag hittills provat har hjälpt! Men tack för tipset!

Soffe
2009-08-26 18:14
0

Ajdå. Va jobbigt :-/ Ion Silver eller MSM då?

Hoppfull
2009-08-26 18:20
0

Japp, fungerar inte heller… Obestämd inte på lagren alltså Tungan ute

Soffe
2009-08-26 18:29
0

Va jobbigt! Då vet jag inte vad som kan hjälpa dig om du inte går till en homeopat ex. ?

Hoppfull
2009-08-26 18:38
0

Nej jag vet inte heller… har gått på så många olika behandlingar så jag har tröttnat för inget hjälper. Så jag tänkte höra härinne om någon har en aning.

Soffe
2009-08-26 18:41
0

Önskar att jag visste, men gör inte det tyvärr.. Challis kanske kan hjälpa dig..

Hoppfull
2009-08-26 18:45
0

Ja, tack för ditt engagemang! Vi får se vad de andra har att säga Flört

[asamaria]
2009-08-26 23:17
0

För att rensa ut gluten har jag ätit Helhetshälsas B-vitamin komplex och kalium phos D30 5 piller två gånger om dagen. Vet inte om det gäller för mjölk också. För att rensa ut något kan det vara bra att veta vad man ska rensa ut också. Ibland kanse det är specifika gifter som tex mögel, till det tar man R82 (hoppas jag minns rätt nr nuObestämd). Mina celluliter minskade rejält efter den kurenGlad. För att ta reda på vad som finns i kroppen kan man antingen göra en blodanalys eller gå till en homeopat som arbetar med en Vegaapparat.. Den sistnämnda är billigast.

Hoppfull
2009-08-26 23:55
0

Åh Tack! Men som du säger måste man förstås ta reda på vad det är man ska rensa… hm, det måste jag fundera lite kring hur jag ska hitta och finansiera. Det är precis som du säger om dina celluliter, jag lagrar in och kroppen släpper inte.

B-vitaminkomplex har jag ju kvar sedan förut så det kan jag ju knapra i mig hur som helst… kalium phos är det helhetshälsa med?

Vilken sorts blodanalys skulle det vara? Har ju gjort ett par stycken för dyra pengar redan men de visade inget sådant specifikt, bara att jag hade massor av stresshormoner i kroppen.

var hittar man en homeopat med Vegaapparat och vad kostar en sådan analys?

Förlåt för alla frågor men jag är såååå trött på att kånka runt på alla extra kilon som kroppen bara helt sonika vägrar att släppa oavsett kost och/eller motion!

[asamaria]
2009-08-27 21:28
0

Den homeopat jag går till tog 400 kr sist jag gick. Det är möjligt att han höjt. Tror jag var där i vintras tidigt i år. Men jag har ingen aning vad andra homeopater tar. Kalium phos är en vanligt hederligt homeopatmedel. Har ni inget affär som säljer homeopatmedel i närheten. Det går att beställa från ett flertal affärer, typ Weleda, Scanfarma, Örtagubben. Det finns säkert fler.

Hoppfull
2009-08-27 22:20
0

Det går självklart att beställa som du säger, men jag behöver ju veta vad det är jag ska rensa… det kan ju vara något jag fortfarande äter eller dricker för att jag inte vet och då hjälper ju inga kurer i världen.

400:- är ett humant pris tycker jag!

Hoppfull
2009-08-27 23:06
0

Jag har googlat och hittar ingen här omkring som jobbar (som jag hittar) med vega-analys. Det finns en kvinna som jobbar med introspect-apparat klinik Smide men där kostar det oerhört mycket att gå. Man får räkna med tusenlappar/månad och det funkar inte för mig.