Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1207 ggr
Hoppfull
0

På kvällen

om du blir sugen på något men inte vill vara onyttig, vad äter du då?

Brukar du kvällsfika eller äta något överhuvudtaget på kvällen?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Knäckebröd o någon frukt, men det beror på vad jag har hemma.. Jag tycker det är mysigt och småäta lite på kvällen och gärna med en kopp te till eller bara te..

Branneli
0

En näve sötmandel……

Hoppfull
0

Jag är periodare, ibland är det ett päron eller ett äpple som gäller, ibland cashewnötter och ibland inget alls…

Clary
0

Småäts inte numera Skrattande men skulle suget sättas in så lite nötter eller snabbtina räkor

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

När äter ni det sista på kvällen då folks?

Branneli
0

Lagad kvällsmat vid 18tiden……& sen möjligtvis lite mandel framåt….20/21-tiden……därefter vatten Glad

Clary
0

Vi äter runt 17.00 och klarar oss bra med kaffe på kvällskvisten. Äter vi månne samma kost Branneli Obestämd

Hoppfull
0

Dietisten jag träffade var mycket noggran med att påtala att det är ytterst viktigt att inte gå och lägga sig med tom mage. Då får kroppen gå på tomgång alldeles för länge och omsättningen sjunker. Så hon rekommenderade ett litet kvällsmål vid 21-21.30 tiden.

Jag har problem med lågt blodsocker så jag måste äta något, annar är jag nästan sjuk till morgonen, och det är så himla svårt att komma på vad när man inte kan äta något med säd eller något med mjölk tycker jag.

Soffe
0

Kvällens tilltugg brukar va runt 20-21 tiden, men är jag hungrig senare så äter jag något litet då..

Hoppfull
0

Det är klokt Soffe!

Soffe
0

Ja jag är klok Cool

Branneli
0

#7…Jag är försiktig med kolhydrater & försöker få balans i fett/kolhydrater/protein…så det passar min kropp Flört. Ett pusslande i kosthållningen, må jag säga…..pust !!

Jag tror att så länge man har ett mönster på dygnet för intag, så kvittar det vad klockan är. Lägga sig hungrig, låter dumt….då är ju inte kroppen nöjd. Hur ska den då få ro att sova/återhämta sig ??

Hoppfull
0

Nej det håller jag med om att man inte ska lägga sig hungrig… jag har så svårt att komma på enkla bra saker att äta bara. Jag står mig inte på en näve mandlar/nötter.

[Saiva]
0

Jag brukar ta en kopp te med en skvätt grädde i. :o) Äter jag ingenting så blir jag bara hungrig och kan inte sova. Äter jag för mycket så blir jag illamående. :oS

Clary
0

#12 Gissade det Flört

Att äta sent på kvällen har aldrig varit min melodi, sover inte bra då och vaknar vrålhungrig. Nu sitter jag inte heller uppe till 23-24 om det inte finns någon speciell anledning till det, skulle inte orka upp och jobba då Glad

shigne
0

Brukar inte äta på kvällen - men ibland kan det vara gott med thé och en god smörgås. Allt beror väl på vad man gjort under dagen, vad man stoppat i sej etc. Äter jag nått på kvällen är jag oftast mycket hungrigare på morgonen än annars.

Men ibland kan det kännas lite festligt ifall man bjuder hem vänner, göra nått gott och ta ett glas vin eller så…

Hoppfull
0

Jag har aldrig ätit på kvällen förr, men så åt jag LCHF-kost i drygt fyra månader och den sänkte mitt fastesocker så mycket så att jag blir numer ganska dålig om jag inte äter med jämna mellanrum. Det är väldigt tydligt att jag mår sämre på morgonen om jag inte ätit på kvällen.

Vi äter middag här vid 18-tiden och jag behöver egentligen något lite mer rejält än en frukt vid 21-21.30 men det får inte riktigt vara mat heller… det blir för mycket… så det är så himla svårt tycker jag. Särskilt som jag inte äter vare sig säd eller mjölkprod.

Dricker jag alkohol så måste jag äta, och då gärna något ganska rejält, annars är jag superdålig dagen efter då alkohol sänker blodsockret ännu mer.

mayolica
0

Har inga bestämda tider att äta på tittar sällan på klockan,men under sommaren kan det nog bli lite senare än på vintern.

Blir jag sugen på kvällen på kvällen så tar jag det som finns hemma,jag har inte så mycket hemma det blir lätt en massa okynnesätande om det finns mycket i skåpen.

Försöker undvika okynnesätande för jag gick upp så mycket när hunden försvann,nu under sommaren har jag märkt att jag gått ner endel av att jag varit ute så mycket och simmat och klättrat omkring i bergen. Det har även gjort att jag är mindre hungrig och inte känner sug efter att äta om jag inte är hungrig.

Gubben brukar göra poppkorn ibland på kvällen då kan jag smaka lite. Kan ta några solrosfrön eller en frukn ibland oxå.

Alkohol dricker jag aldrig,min favoritdryck är kolsyrat vatten.

~ mayolica ~