Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthomeopati
Läst 1660 ggr
Thyra4
0

Homeopatdoktor

Idag har jag sökt min homeopatdoktor för att mina fötter ät lite svullna. Ville bara höra om hon hade något vätskedrivande, men hon ville ha dit mej för undersökning. Hon kollar blodet och gör en blodanalys. För 1,5 år sedan när jag var där, så visade blodproverna kristaller (gifter) och att lederna var påverkade. Idag så var röda och vita blodkroppar superfina och kroppen var avgiftad. Efteråt så berättade jag om LCHF och att jag har ätit det i snart ett år. Då förstod hon att det var så mycket bättre blodprover. Ang vatten i fötterna, så skulle jag äta lite mer salt sill och saltgurka och så fick jag en homeopatmedicin, som skulle sätta igång njurarna. Ang mina mediciner, så ansåg hon inte att de var bra för kroppen, men de får ju inte rekommendera att man slutar med någon medicin.

För många år sedan blev jag ordinerad Zolift mot panikångest, men den har sedan bytts ut mot en "likvärdig, billigare" variant och enligt denna läkare, så är de här "nya" medicinerna inte annat än piratkopior och alltså har de inte genomgått någon forskning. Mitt blodtryck var 125/80, så nu skall jag nog minska på BT-medicinen och se om jag klarar mig med mindre doser.

Jag tror att min kropp blir bättre och bättre på den här maten.

korseett
0

hurra och så bra för dig!

mayolica
0

Jag hade oxå Zoloft för ett antal år sedan,tyckte att dom funkade i början Men efter några månader tyckte jag att inte att dom gav någon possitiv effekt längre,däremot fick jag en massa obehagliga biverkningar som smög sej på efter en tid.Dom smög sej på sakta men säkert och var därför lätta att förväxla med egna sjukdommar.En av iverkningarna var att jag blev svullen i kroppen.

Tyvärr var dom inte så lätta att sluta med,hade ångest och yrsel i flera månader efteråt. När utsättningsbesvären väl hade upphört så kände jag mej mycket friskare än då jag tog Zoloften. Ändå heter det fortfarnde att dom inte är beroendeframkallande.

Angående alla kopior på olika läkemedel är jag oxå skeptisk,dom kan ibland skilja sej en hel del från orginalet. Även om det verksamma ämnet är det samma så kan resten av innehållet vara annorlunda. Om orginalet är fritt från tex gluten och laktos så är det inte säkert att kopian är det.

~ mayolica ~

Hoppfull
0

Så roligt att höra att du mår bättre och stadigt förbättras mer och mer! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JILE
0

GladVad kul att du blivit så bra….min mamma sväller mkt i fötterna. Ja det är otroligt att Lchf hjälper så många. Jag undrar bara när det gäller cancer och sånt om det är så bra med så mkt fett? Eller är det också ngt som inte stämmer att cancer i tjocktarm mm ökar av för mkt fett.

Hoppfull
0

#4 Jag tror att det beror på vilken sorts fett man äter och vilken sorts kost överhuvudtaget.

Personligen tror jag att om man plockar bort allt som är onaturligt (processat och med tillsatser, dåliga ingredienser, light och kemikalier osv) så blir alla friskare.

JILE
0

#5 ja för bacon som de flesta äter och feta såser är ju inte bra när det gäller cancer. Rökt mat ska man ju undvika. men det kanske ska vara så rent som möjligt.

Hoppfull
0

#6 Mycket som påstås vara rökt är ju bara tillsatser av rökarom och då är det alldeles säkert onyttigt! Jag tror att alla tillsatser är av ondo, mer eller mindre. Äkta bacon (från icke stressade illa behandlade grisar) tror jag är utmärkt att äta Glad

JILE
0

#7 javisst så är det nog. Denna rökarom är ju inte bra. Vet en gammal kvinna som var på tv hon hade slutat köpa skinka för hon kände sig lurad när det stod rökt och så var det bra ngt de tillsatt.