Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 8267 ggr
Lena1971
0

Vagel i ögat

Vet inte om jag frågar på rätt sajt, men finns det någon som har en kur mot vagel i ögat? Det gör ont!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Clary
0

Det jag hittat är att badda försiktigt runt om med en droppe lavendelolja eller teetree-olja på en tops, akta ögat.

En gammal hus kur är morgonsaliv innan du ätit eller druckit något eller ett varmt brödomslag Obestämd

Kamomill eller ögontröst kan hjälpa till att ta ner svullnaden.

Du får säkert mer tips av de mer kunniga inom örter och homeopati senare

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

Usch vad besvärligt! det här jag tyvärr dålig på, men som Clary säger så finns det säker felr som kan utöver alla hennes kloka tips.

Förresten Clary, vad är varmt brödomslag?

Lycka till Lena1971 och Välkommen hit!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Hoppas du blir av med den.. Hade en kompis som hade det, men hon fick ingen direkt hjälp med det.. Såg lite otäckt ut..

JILE
0

Hej Lena!!!

Nu har jag slagit upp min läkarbok om naturliga läkemedel.

Lägg en handfull torkade kamomillblommor i en skål. Häll långsamt kokande vatten över, rör till en gröt. Låt svalna.  Linda in gröten ien bit bomullstyg och lägg mot ögat. Låt ligga på i 15min.

Vill ej skrämma dig, men det står varning i min bok att om man får återkommande vaglar kan det bero på att man fått diabetes.

Kram Jile

JILE
0

Kanske lät omständigt tänkte jag sen :-) istället så kan man ta kamomillte doppa en bomullstuss idet och badda ögonen. Låt ligga på ca 20min.

kram Jile

Lena1971
0

Tack för alla goda råd!

#1 Clary, morgonsaliv hann jag inte med, men kanske imorn. Vad är speciellt med morgonsaliven?

Undrar också vad brödomslag är!

Jile, va bra, jag skulle precis fråga om kamomillte inte gick lika bra. Det är inget återkommande (än). Jag ser hemsk ut och ögat gör ont, det är allt.

Kamomill ska jag prova ikväll!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Clary
0

Brödomslag=varmt bröd gärna fullkorn. Det är nån gammal huskur, vet inte om jag tror så mycket på den men just det där att ta morgonsaliven och dutta på har jag provat och det funkade. Varför just morgonens saliv kan kanske bero på att den är "ren".

Kamomilltepåse hjälper ju mot svullna ögon så det borde lindra i det här fallet också Flört

Lena1971
0

Ska brödet vara fuktigt också, eller bara värmt?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Clary
0

#8 Lite lagom fuktigt dvs färskt. Tänker du prova? Lite nyfiken på om det kan tänkas fungera Obestämd

Lena1971
0

Om inte kamomillte fungerar så provar jag nog brödomslag eller vad som helst annat som ni föreslår! Flört

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Lena1971
0

Kamomillen måste ha fungerat, för vageln är borta! Lite glad att jag slapp prova brödomslag på just ögat! Tungan ute

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Clary
0

#11 Skönt Lena att vageln försvann. Jag kan föreställa mig hur det skulle se ut med ett brödomslag över ögat rena piraten SkrattandeCool tur att du slapp testa det Flört

Hoppfull
0

Men wow vad coolt Glad Bäst att uppdatera kamomilltelagret då Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JILE
1

Ja vad kul, skönt att den är borta :-)))

Lena1971
0

Ja det är inget kul att gå omkring och känna att man riskerar att skrämma små barn genom sitt utseende! Så det var skönt att den försvann snabbt. Flört

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JILE
0

SkrattandeJa, och det kan ju vara svårt att se var man går kanske :-)))

korseett
0

kamomill är fina grejer det till ögon