Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 877 ggr
Hoppfull
0

Vad tycker

ni om detta?

Män som vill amma

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Jeremina]
0

Om det tycker jag inte..har sett ett program tidigare om det….Rynkar på näsan

Hoppfull
0

Glad Jag tycker det är supercoolt, tänkt att kunna dela på det! Snacka om jämlikhet och rättvis fördelning. Det skulle förändra hela synen på föräldraskap och föräldraledighet!

[Jeremina]
0

Jag känner bara att det måste få vara någon skillnad på män och kvinnor…..mamma och pappa! Men jag kanske är gammalmodig! Obestämd

Hoppfull
0

Ja skillnader tycker jag för min del att det är tillräckligt många ändå. vi är ju helt olika skapta och har olika hormonsystem osv. Det oroar inte jag mig för, men jag skulle verkligen ha älskat att kunna dela amningen med mina barns pappor. Oj vad det skulle ha underlättat att få sova varannan natt, kunna åka iväg några timmar, gå ut och gå, prata i telefon, duscha osv osv Glad

[Jeremina]
0

#4 Ja, nog håller jag med om det Hoppfull. Jag minns när jag fick mjölkstockning och gubben tyckte jag gnällde men då skällde jag upp honom och han for och hämtade en elektrisk pump på BB.

Då hade jag önskat att han kunnat amma i och för sig och fått känna hur ont det var….Tungan ute

Hoppfull
0

Hahaha, ja du ser Skrattande

mayolica
0

Jag kom inte in på länken,men jag tyckernog att det låter onaturligt med män som ammar. Visserligen önskade man det ibland, för det var en jobbig tid i början när man aldrig fick sova en hel natt. Men det är ju inte lång tid det pågår.

~ mayolica ~

Hoppfull
0

#7 det känns nog onaturligt för att vi är ovana vid tanken. Det är många saker som ansett onaturliga som man idag tycker är helt normalt, när man vant sig.

Länken gick till en artikel på aftonbladet.

abbis
0

Snart ska dom väl bli gravida och föda barn oxå..men låt dom göra det så får dom se hur superjävligt det kan vara att jobba och gå omkring med 20kg övervikt..skulle vilja sen en takläggare i -20 i nionde månaden..För att inte tala om hur ont det gör innan bröstvårtorna vant sig..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hoppfull
0

#9 Exakt! Då skulle med all sannolikhet mycket omvärderas kring graviditeter, förlossningar, smärtor, komplikationer och föräldraledighet!