Någon som såg
gårdagens Debatt om svininfluensavaccinet?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Inte jag, något nytt intressant?
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Det var en intressant debatt tyckte jag, där både professorer och forskare uttryckte mycket starka tvivel till vaccinet och dess innehåll (bl.a. kvicksilver).
Samtidigt som våra s.k. experter enbart lovprisade denna enorma satsning.
En av forskarna försökte även få svar på frågan om varför inga andra länder väljer att massvaccinera, de har ju egna experter och forskare som hon sa. På detta svarade etablissemanget att -jo men vi har ju fått tag på så här många doser vaccin…
Jag blir verkligen tveksam till de s.k. experternas totala brist på självkritik. Sådant får alltid mig att dra öronen åt mig och misstänka att det egentligen ligger ekonomiska vinstintressen bakom istället för människornas bästa.

Visst är det så att det ligger stora vinstintressen bakom allt. Jag vet att jag sett en summa någonstans, den var enorm men kommer tyvärr inte ihåg var jag såg det, just nu. Vet du om programmet kommer i repris? Skulle gärna se det innan jag kommer med mer. Innehållet och ev biverkningar gör mig mycket skeptisk, inte ens min man som verkligen ligger i riskzonen har någon större lust att ta vacccinet

Njae det vet jag inte men det var ju på svt2 så det gör det säkert. Annars har väl svt så att man kan se programmen via webben.
Det som är allra mest otäckt tycker jag, är medborgarnas allmänna tilltro till etablissemanget. För mig är det så svårbegripligt att man helt okritiskt tror på allt dessa s.k. experter säger. Särskilt som den ena underliga kopplingen efter den andra kommer fram bland dessa statliga verk. Där experterna är betalda av olika intresseorganistaioner och företag, och råden blir underligt nog ALLTID till deras fördel… Men ändå litar man blint på dem.

Missade det helt! Men har kollat upp när repriserna går och det är SVT24 2/9 18.45 och 3/9 22.45 och på SVT2 2/9 16.50 och 5/9 14.55
Jag ska försöka se det för det är intressant att höra vad dom olika sidorna säger, även om jag redan har min uppfattning klar 

Tack Challis då behöver jag inte kolla upp tiderna.
Man behöver ju bara minnas hysterin kring "fågelinfluensan"
Jag har inte sett programmet. Jag vågar inte ta något vaccin,men det känns samtidigt väldigt olustigt med svininfluensa
~ mayolica ~

Nej jag vill inte heller ta vaccin. Men jag vistas ju inte ute bland en massa folk så jag lär knappast bli någon stor och fralig smittspridare om jag blir sjuk själv. Barnen ska absolut inte ha vaccin, aldrig att jag frivilligt sprutar in kvicksilver i blodet på dem 
Jag såg det inte men sticker ut hakan och säger "money money money" för läkemdelsföretagen. Och att folk inte ska vara hemma och vara sjukskrivna. Bit inte huvudet av mig nu bara, snälla! 

Hahaha, nejdå, jag har väl lite åt de åsikterna jag med även jag tror att det kanske mest handlar om läkemedelsbolagen och stora pengar. Inte kommer jag att vaccinera mig i alla fall. Immun blir man genom att vara sjuk, inte genom att hindra kroppen från att utveckla immunitet!
Det missade jag.. Ska kolla på svt:s sida..

#9 Jag tror att vi är ganska många trots allt som tycker som du.
Det senaste är väl att vaccineringen kommer för sent