"Terapeut-Coachen"
Även om man arbetar som terapeut så kan man behöva tips och råd, framför allt kring sitt arbete som man ibland kan uppleva är ensamt då man ofta arbetar i enskild firma som ensamföretagare.
I den här tråden tänkte jag att ni som arbetar inom alternativ medicin, kan vända er till andra kollegor för att få tips och råd kring er vardag.
Här kan ni ta upp ekonomiska spörsmål, någon behandling eller klient ni funderar över - självklart nämner vi inga namn - eller hur vi skall sy ihop vardagen som företagare. Här finns med andra ord utrymme för alla slags frågor kring ert företagande inom ämnet alternativ medicin.
Vi välkomnar självklart också svar från medlemmar som inte arbetar inom alternativ medicin! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag undrar t ex hur många av er terapeuter som har tecknat en "Ansvarsförsäkring"? Har du isåfall kollat runt efter var den är billigast? Finns det något kombinerat försäkringsskydd för både inventarier och ansvar..?
Jag är med i KMR- komplementärmedicinska riksförbundet, heter det väl. Där har jag försäkring för både behandlingar och butiksdel
#2 Ahh, tack för tipset korseett!
Får du billigare försäkring då? Vad är medlemsavgiften om man går med? har du en länk till någon hemsida kanske?
#1 Jag är medlem i SFKM,Skandinaviska Förbundet Komplementär Medicin, men jag är medlem som skola så då har dom inga gruppförsäkringar just nu. Men för terapeuter så har dom både ansvarsförsäkring och behandlingsskadeförsäkring och försäkring för inventarier. Deras hemsida är www.sfkm.org 
#4 Tack kishintai! Jag skall gå in och kolla länken! 
#4 Jättebra information! Där finns ju allt. Med passiv medlem menas då att man inte arbetar aktivt som terapeut, eller..?
#6 Jag har förstått det som så, ja, men det innebar förut att man inte hade en försäkring via SFKM så det kan vara det som det betyder