Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2831 ggr
ChallisQ
0

Föreningen Hela barn

Hela barn är en förening som kämpar för att det ska bli lagligt även i Sverige att behandla barn alternativmedicinskt. Visste Du att Sverige är det enda landet i Europa där det enligt lag är förbjudet att behandla barn under 8 år?

Hela barn har inte funnits så länge men har ändå kommit rätt långt i sitt arbete, tycker jag Glad

Läs mer om Hela barn på www.helabarn.se

JILE
0

Visste inte om denna förening, javisst är det konstigt att vi inte får behandla i Sverige utan att det måste vara vetenskapligt bevisat att det hjälper.

Healing är väl inte heller vetenskapligt bevisat, men nu får man ju ge healing till folk.

Hmm…

ChallisQ
0

#1 Ja, speciellt när man läser lite om vad vetenskapligt bevisat EGENTLIGEN betyder *skakar uppgivet på huvudet*

Man får, tyvärr, inte ens ge healing till barn under 8 år Rynkar på näsan

Som förälder så får du inte ens ge dina egna barn någon form av alternativ behandling Skrikandes

Hoppfull
0

Ja jag tycker att det är förfärligt! Man får stoppa i ungarna mediciner som inte är testade och utformade för barn, utan för vuxna män, och sedan bara sänkta doser! Helsjukt anser jag!

Tack för länken ska kolla in den senare!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

ChallisQ
0

#3 Där kan man verkligen dra fram Arndt-Schultz lag! Denna lag, som formulerades på 1870-talet av två forskare, säger att svag stimulans påskyndar fysiologisk aktivitet medan medelstark stimulans hämmar den och stark stimulans häver den.

Något som dom bevisade upprepade gånger och som medicinsk litteratur än i dag hänvisar till.

Hoppfull
0

Stimulans som i läkemedel eller?

Hoppfull
0

Länken fungerar inte för mig… Obestämd

ChallisQ
0

#5 Precis! Eller det behöver det ju inte vara, det kan vara vilket ämne som helst egentligen.

ChallisQ
0

#6 Det gör den inte för mig heller Rynkar på näsan Varför?

Jag ska kolla upp det!

ChallisQ
0

#6 Nu ska det funka Glad

korseett
0

den där föreningen verkar vara något för mig. Jag ska kolla iallafall.

tack för infon

Hoppfull
0

Japp nu fungerar det! Kanon att människor tar initiativ till bra saker! Glad

ChallisQ
0

Jag har blivit tillfrågad om jag vill komma och berätta historien om vår dotter hos dom. Glad Dottern var allvarligt sjuk när hon var liten, läkarna fattade inte vad det var och tillslut vände vi oss till en homeopat. I ett och ett halvt år kämpade vi för hennes liv innan det vände.

Hela barns Stockholmsavdelning ska ha en sammankomst i slutet av oktober och då ska jag dit och prata om våra erfarenheter. Jag lägger ut om det när jag vet närmare datum och plats Glad

Hoppfull
0

Wow, så imponerande! Är hon frisk idag?

Kan du inte skriva en artikel om saken och hur ni gått tillväga osv? När du har tid sen…

ChallisQ
0

#13 Ja, hon är frisk idag, men det var lång väg dit… Idag är hon en helt vanlig 6-åring Glad

Ska fundera på en artikel. Det är en lång historia och sen är det ju dels inte lagligt med den behandlingen Rynkar på näsan och dels är det väldigt mycket känslor kring det som fortfarande ligger kvar hos mig…

Hoppfull
0

Ok, gör bara det som känns bra självklart. Men spännande vore det.

Så härligt att hon är frisk, hur kan man ens tveka på sådan behandling!

Clary
0

Det här var intressant, har inte sett något om det i några tidningar och ändå ett så viktigt ämne.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

ChallisQ
0

#16 Ja, visst är det! Detta ligger mig varmt om hjärtat, av föståeliga skäl, så jag tycker att det är superbra att dom tagit detta initiativ Glad

Det borde vara en rättighet att få välja den vård som är bäst för sitt barn!

Hoppfull
0

#17 Det tycker jag oxå är helt självklart! Problemet är väl att det tyvärr finns en hel del bluffmakare inom alternativmedicinen, råkar man på en sådan med ett sjukt barn kan det ju gå väldigt illa. Så det är väl ett skydd egentligen även om det i förlängningen blir helgalet!

JILE
0

Ja jag är ju en förälder som gått emot detta sedan min dotter var 3-4 år. Man vill ju inte kladda på deras små kroppar starka cortisoner och man vet att det inte hjälper heller.

Jag valde att inte ha på cortison på min dotters händer när hon hade väldig klåda för det hjälpte ej. Blev utskälld av dietisten när jag sa det. Ja men du skulle själv ha väldig klåda sa hon då.

Idag har hon ingen förtunnad hud tack vare att jag fick ligga och hjälpa henne med klådan nattetid. Hade fått gjort de även om jag hade använt cortison.

Nu idag har jag kontakt med en irisdiagnostiker som även kör klassisk homeopati först och främst, men använder även homeopatmedel med blandningar till en början för att det inte ska bli för jobbig utrensning.

Hon tittade på min dotters ögon och hon såg de typiska vaccinationsringarna, sa hon. Det betyder att min dotter har ev fått allergi och astman av vacciner i barnaåren. Hon sa att om man får vaccin precis när man växer och utvecklas som mest då kan de ge skada.

Man blir ju ledsen med när man ej vetat om detta när de var små. Alla körtlar mm fick hon nu ett medel som heter sepia D30 och för att få upp slemmet så fick hon även kalium bichromicum D30. Slemmet som kan komma när hon har astma.

Nu håller man tummarna och har skrivit ut en blankett från Hela Barn så nu ska jag få namnunderskrifter,

kram Jile

ChallisQ
0

#18 Jo, så är det ju självklart! Men dels så finns det ju även läkare som inte verkar ha den blekaste om vad dom håller på med och dels så är det därför jag är starkt FÖR att man ska, från statligt håll, reglera utbildningar i alternativ medicin. Istället väljer staten att inte erkänna alternativ medicin och försöka förbjuda den Skrikandes

Sen tycker jag att det är väldigt många som bekvämt skyller på andra, "att dom inte visste", "aldrig hört om något sådant", "ingen har sagt det till mig", "läkaren övertalade mig" osv. Det jag kan om alternativ till läkar- och veterinärvården har ingen gett mig någon reklam om eller berättat för mig i "vanliga" livet utan det är sånt som jag letat reda på själv. Nu är ju jag väldigt intresserad av detta ämne och har varit enda sen jag var liten, men jag har sökt och fortsätter att söka för att jag inte tror på saker som "bara är så" som jag ofta hör många säga. Jag vill inte ta någon annans åskit bara för att det är bekvämt eller för att det är skrämmande att ta reda på sanningen. Jag vill veta vart ifrån mina åsikter kommer och varför jag har dom så att jag kan ta mina beslut på fakta som jag vet vart det kommer ifrån. Oj, det här blev lite eldigt Tyst Mycket som borde förändras i detta land Flört

Hoppfull
0

Instämmer i det du skriver Challis!

Det handlar väl i mångt och mycket om ansvar? Vilket ansvar vi tar för vår egen hälsa och för våra barns hälsa. Som jag ser det innebär ansvar att man tar reda på så mycket som möjligt både om sjukdomen och om behandlingar, och för mig är det en självklarhet att titta både trad. och alternativt. Många tar inte det ansvaret utan överlåter ansvaret på läkare och på etablissemanget med orden att man kan lita på de instanserna. Vi är ju i viss mån lärda att lita blint på dem och aldrig ifrågasätta, men det är inte att ta ansvar som jag ser det.