Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: huskurer
Läst 3549 ggr
signemo
0

Vad motar ni hösttrötthet , förkylning med.

Hej.

Känns som det är lite på gång. Är lite trött, lite värk ja så där som man brukar känna sig innan nått bryter ut.

Har ni några höstkurer? Glad

Var rädda om varandra

Hoppfull
0

Njaej inga hemgjorda kurer. Förr köpte jag mig alltid en flaska Donsbach, mivitotal så jag skulle nog föreslå en vitamin- och mineralkur av något slag. D-vitaminer är bra på hösten med har jag hört.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Spanaren]
0

Ta ett varmbad och gå i dina myskläder och slappa bara Flört Smutta på något gott om du har och tänd upp med lite ljus. Om inte detta hjälper har du i alla fall haft en mysstund Flört /kram Spanaren

signemo
0

GOda ideer båda två. Tack snälla. SKall nog mysa Flörtlite sen

Var rädda om varandra

Soffe
0

Kan Jang tycker jag är bra :-)

mayolica
0

Jag skulle nog  satsa på ett heltäckande kosttillskott med vitaminer och mineraler mm som grund.

Som huskur mot förkylning kan man prova färsk ingefära,råriven och gärna som te med honung.

~ mayolica ~

chik
0

signemo.Hösten är ju så fin o man kan ligga inne o bara vara.

Men det som jag använder om jag känner mig degi o känner att kroppen inte är så pigg är..

Mald ingefära

cayanpeppar

gurkmejram

honung.

Detta blandar jag i tevatten o dricker.En citronskiva kan vara gott i med.

Öka mängd allt efter som man vänjer sig.Sen har du ju vitlöken bara o tugga i sig o skölja ner med vatten.Fast sen kan du inte vara med andra mäniskor.-Du blir inte så poppis om jag säger så..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Soffe
0

Skulle lagt till att jag rekommenderar Kan Jang just till förkylning, men i förebyggande syfte rekommenderar jag en allsidig kost och dricka vatten. Ört Te kan upplevas hälsobringande. Sen tycker jag det kan va bra att tillägga ett kosttillskott som innehåller alla värdefulla vitaminer och mineraler.. Ska helst inte va syntetiskt utan så naturligt som möjligt. Jag själv kör med algtabletter och det finns även i pulverform, kapslar om man föredrar det.. Ja det finns mkt i dess djungel att prova sig fram på..

Tuva-Lena
0

Yoga eller Tai chi så behöver du aldrig vara förkyld. Glad Dessutom blir du piggelin!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[kishintai]
0

Jag håller med #8. Jag övar Qigong varje dag och jag mår faktiskt väldigt bra på det. Blir jag förkyld, vilket händer Skäms, så brukar det gå över på nån dag.

april4
0

Mys stunder med levande ljus och mycket kärlek. Det håller mörkret och värken stången. Rekommenderas varmt.

Clary
0

#10 Gulle dig aprillan bästa rådet och till ingen kostnad Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Hoppfull
0

Vilken jättebra tråd, fylld av förslag inför höstens eventuella motgångar Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

april4
0

Oh taaaaack Clary.Kyss

Branneli
0

Lugn med tända ljus.

Åka till kompisen som kan tända en brasa.Tungan ute

Umgås med vänner som ger energi & goda skratt.

Samla familjen för att göra något ihop.

Varmt bad med en bra bok, samt levande ljus.

Lyssna på bra musik i sofan eller när jag tar mej någonstans med bilen.

shigne
0

Ser till att äta mer vitlök än vanligt. Friska promenader, stanna upp, ta lite foto - njuta av naturens alla härliga färger. Kvällsmys i soffan med levande ljus och härlig pläd…tidiga kvällar och lugna mornar. Gärna levande ljus till morgonkaffe. Mer frukt och 3-veckorssallad i stora lass.

Extra vitaminer när mörkret kryper på - snart dags för vintertid?

#10 Precis…extra kramar, en smekande hand över kinden - piggar alltid upp.

Öronakupunktur - sätter fart på endorfinerna i kroppen, garanterat härlig känsla!!

signemo
0

Oh tack för alla fina och bratips.. Kram på Er

Var rädda om varandra

mayolica
0

Att vistas ute i dagsljus ger naturliga D-vitaminer ,som vi offta är i stort behov av när det börjar bli mörkare ute och inte så mycket sol. Det sägs att upptaget är som bäst mellan kl 12.00-13.00 mitt på dagen,så har man möjlighet att vistas ute en stund då är det bra att göra det. Tex en prommenad efter lunchen.

Det finns även flera uppigande medel på hälsokostaffärer,Chi-san är en av mina favoriter som jag brukar ta en kur av ibland.

~ mayolica ~

Tiia
0

Chisan eller blutsaft kör jag med