Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1192 ggr
Hoppfull
0

Bra mat

Vad äter ni för mat om ni vill äta något som känns extra nyttigt och bra?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

MaMaMade
0

Fet fisk, kött, lever, fett, blodmat, dricker vatten…nu blev jag hungrig! Tungan ute Går o värmer upp gårdagens fläsklägg! Skrattande

[kishintai]
0

Oh, det är jätteolika, men vällagad mat som är ekologisk och tillagad med kärlek smakar alltid bäst, och magen blir glad av att jag äter den så den är säkert det nyttigaste jag kan ge mig själv Glad

Hoppfull
0

Vi äter gärna grönsaker när vi vill känna oss nyttiga. Visserligen har vi mycket grönsaker i all mat men om vi vill känna oss extra nyttiga kan det bli pasta med tomatsås och en bönsallad med rikligt med olivolja. Eller sallad med rökt fisk, kokta ägg och olivolja… men mycket grönsaker, då mår vi bra och blir pigga tycker vi.

[Spanaren]
0

Jag försöker med att göra all min mat själv, så långt det går. Inbillar mig då, att jag får med alla olika nyttigheter från kostcirkelns hänvisningar/kram Spanaren

korseett
0

vill jag vara nyttig gör jag som MaMaMade, då mår kroppen som bäst

Hoppfull
0

Jag tycker att det är så otroligt häftigt att våra kroppar fungerar så himla olika!

En del mår super av raw food som gör andra sjuka… vissa mår bra av vegetarisk kost som gör somliga sjuka… andra mår bra av mycket grönsaker medan andra mår bättre av lite grönsaker, och vissa mår bra av kött och fett, som gör en del sjuka.

Är inte det häftigt? Människan har en mycket större variation än man gör gällande anser jag och det är viktigt att ta hänsyn till när man diskuterar hälsa.

Kanske inte så konstigt att det är svårt med kostrekommendationer och att det är svårt att utröna vad sjukdom beror på.

Det jag däremot tänker som jag tror gäller alla överlag är att naturligt är bäst. Så lite processat, förädlat och fyllt av tillsatser som möjligt, tror jag alla mår bättre av.

korseett
0

ja det är det som är häftigt. Man kan äta sig sjuk på många sätt. Det gäller bara att finna det optimala för sin egen kropp

Hoppfull
0

Kanske är det även det som är lite av problemet, som gör att det skapas olika grupper eller falanger som istället för att samarbeta och se våra olikheter bråkar och slåss om vem som har den rätta kosten/lösningen.

[Spanaren]
0

Läste en gång i en bok att vår kropp ska äta grönsaker, örter med mera. Först då använder vi vår hela tarms längd.

Vid vanlig kost så används bara en bråkdel av tarmen!

/kram Spanaren

Hoppfull
0

Jo fast det verkar som våra tarmar mår olika bra av olika saker beroende på hur vi fungerar. En del blir ju sjuka av grönsaker så det stämmer inte för alla.

[Spanaren]
0

Så kan vara Hoppfull och jag tål inte heller med allt i de olika födoämnena.

Men vi har annat som påverkar maten också det är luften, genmanipulerat, konstgjorda tillsatser och mycket mera som kan vara en orsak till att vi inte tål med allt.

Skulle vara kul att veta om vi rensade bort allt felaktigt vi äter och släpper ut och efter det, fick se hur vi alla skulle må då Förvånad

Hoppfull
0

Ja absolut, det vore himla intressant!

Halvdansken
0

Om jag ska må bra så äter jag en grishalskotlett med smält ost och kokt blomkål med mycket smör.

Mums!

Hatar cancer och älskar vårlökar.